مشارکت مردم آذربایجان‌غربی با پلیس مطلوب است


مشارکت مردم آذربایجان‌غربی با پلیس مطلوب است

ارومیه- ایرنا- فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه مطالبه‌گری و مشارکت مردم در جامعه مسوولان را پای کار می‌آورد، گفت: مشارکت مردم استان با پلیس در بخش‌های مختلف در حد مطلوبی قرار دارد.

سردار سرتیپ‌دوم مسعود خرم‌نیا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مردم استان طی طول ۴۰ سال گذشته با اشرار و منافقان در مناطق مرزی مقابله کرده‌اند و امنیت حاکم در منطقه مرهون مشارکت مردم با نیروهای نظامی و انتظامی و راهبری بزرگانی چون مرحوم حجت‌الاسلام «غلامرضا حسنی» بوده است.
وی با اشاره به اینکه مردم منطقه امنیت را اولویت خود می‌دانند، ادامه داد: مردم این منطقه چون طعم ناامنی را در اوایل انقلاب اسلامی چشیده‌اند، بیشتر از سایر ملت ایران قدردان آن هستند.
وی با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی به نقش مشارکت‌های مردمی در ارتقای سطح امنیتی جامعه واقف است، افزود: نیروی انتظامی از این ظرفیت بی‌بدیل استفاده می‌کند و اکنون آذربایجان‌غربی جزو استان‌های با امنیت مطلوب است.

وی با اشاره به وجود برخی درگیری‌های مرزی در این استان، گفت: داشتن حدود ۹۶۷ کیلومتر مرز مشترک با کشورهای همسایه و وجود کوه‌های سخت‌گذر، امکان فعالیت‌های جزئی اشرار را میسر کرده اما همه توطئه‌های دشمنان در سایه حضور نیروهای نظامی و انتظامی و مشارکت‌های مردمی یکی پس از دیگری خنثی می‌شود.
فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه مرزها تحت اشراف دقیق اطلاعاتی قرار دارد، تاکید کرد: نیروهای مرزبانی و سپاه در مرزها مستقر هستند و با رصد دقیق منطقه، اجازه ورود به عمق شهرها را به کسی نمی‌دهند.
سردار خرم‌نیا با اشاره به اینکه این اشرافیت موجب تنگ‌تر شدن عرصه برای قاچاقچیان نیز شده، افزود: از ابتدای امسال تاکنون پنج تُن انواع مواد مخدر در استان کشف شده که ٢ تُن از این میزان هروئین و مرفین بوده است.
وی تاکید کرد: این ٢ تُن مواد در حال خروج از مرز به سمت ترکیه بود که با هوشیاری ماموران مرزی کشف و ضبط شد.
وی با اشاره به اینکه میزان کشف مواد مخدر در استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ٣٨ درصد افزایش یافته است، گفت: حدود ۷۰ درصد کشفیات مواد مخدر دنیا در کشور ما اتفاق می‌افتد و این میزان کشف مواد مخدر نشان از عزم جدی جمهوری اسلامی در برخورد با معضل قاچاق مواد مخدر در دنیا دارد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه آذربایجان‌غربی در مسیر ترانزیتی مواد مخدر قرار دارد، هماهنگی و انسجام دستگاه‌های مختلف مناسب بوده و اشراف اطلاعاتی دقیقی بر منطقه حاکم است.
فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: طرح ارتقای امنیت اجتماعی با هدف شناسایی و دستگیری خردفروشان و توزیع‌کنندگان مواد مخدر نیز به طور منظم اجرا می‌شود.
وی با اشاره به اینکه با پشتیبانی تمامی دستگاه‌های مقابله‌ای خروج احشام از آذربایجان‌غربی به حداقل میزان خود رسیده است، افزود: مرزهای این استان به صورت شبانه‌روزی رصد می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه کشف جرائم اقتصادی نیز با جدیت توسط عوامل انتظامی دنبال می‌شود، ادامه داد: همکاران ما طی سال گذشته انبارهای مختلف احتکار کالا را شناسایی و کشف کرده‌اند و قاچاق سوخت نیز کنترل شده است.
مقابله با سرقت، مقابله با کالای قاچاق، مبارزه با مواد مخدر، مبارزه با ناهنجاری‌ها و بداخلاقی‌های اجتماعی و کاهش سوانح رانندگی از اولویت‌های پنج‌گانه انتظامی این استان به شمار می‌رود.
۹۹۱۸/۳۰۷۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عجیب  الناز شاکردوست در یک مراسم رسمی! + عکس