التیامی به زلالی باور


التیامی به زلالی باور

گروه اجتماعی ـ نخستین کاروان سلامت هلال احمر در قالب طرح نذر آب 2، از 28 مردادماه وارد خراسان‌جنوبی شد تا مرهمی بر زخم دل‌های خسته از بی آبی و محرومیت باشد.

التیامی به زلالی باوربه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، جمعیت هلال‌ احمر که همواره در بدترین حوادث طبیعی و غیرطبیعی در کنار مردم کشور حضور داشته، این بار قدم به راه طولانی‌ای گذاشته تا با کاروان «نذر آب» غبار محنت و بی‌آبی را از چهره محنت‌کشیدگان خشکسالی در این دیار کویری بزداید.

از این رو چهار کاروان از استان‌های همدان، گیلان، اردبیل و خراسان رضوی مهمان خراسان‌جنوبی شدند تا با فعالیت‌های بی‌شائبه خود، آلام کویرنشینان را مرهم شوند.

این کاروان که با همت هلال احمر و خیران شکل گرفته، سال گذشته تعدادی تانکر را در روستاهایی که از آب برخوردار نیستند، توزیع کرده است. امسال نیز این کاروان دوباره به استان آمده تا مرهمی بر دل‌های بنشاند که حتی آبی برای آشامیدن ندارند.

سید کمال‌الدین میرجعفریان، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی، در نشست با پزشکان و تیم کاروان نذر آب ویژه شهرستان‌های درح و سربیشه اظهار کرد: اقداماتی چون حضور کاروان نذر آب در مناطق محروم نشان از تعهد و مسئولیت قشر پزشک در جامعه دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی بیان کرد: پزشکان داوطلب جمعیت هلال احمر با حضور خود در این نقاط مرهمی بر آلام مردم صبور و محروم نقاط مرزی هستند و زیبایی‌های بی بدیلی را به نمایش می‌گذارند.

التیامی به زلالی باور

رامین معبودی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر اردبیل نیز در این نشست با اشاره به اینکه کاروان نذر آب سال گذشته در استان سیستان و بلوچستان به محرومان خدمت ارائه کرد، گفت: کاروان نذر آب با همکاری 19 استان که یکی از آنان استان اردبیل است، در مناطق محروم فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه ارائه خدمت در شهرستان سربیشه یکی از برنامه‌های این گروه است، اظهار کرد: کاروان سلامت هلال احمر شامل؛ 27 پزشک، پیراپزشک و داوطلب به محرومان و نیازمندان نقاط مشخص شده ارائه خدمت می‌کند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر اردبیل با اشاره به اینکه برنامه‌های کاروان از 29 مردادماه در خراسان جنوبی آغاز شده است، بیان کرد: پزشکان متخصص داخلی، اطفال، دندانپزشک، روانپزشک، زنان و زایمان و پزشکان عمومی تیم را همراهی می‌کنند.

معبودی با اشاره به اینکه در دو روز گذشته ۱۲۵۰ نفر توسط پزشکان تیم مورد ویزیت رایگان قرار گرفتند، یادآور شد: امیدواریم تمام این اقدامات منجر به کاهش آلام مردم محروم در روستاهای خراسان جنوبی شود.

التیامی به زلالی باور

مجیدرضا لطیفی، جانشین مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی، نیز در جمع خبرنگاران با اشاره به ورود و استقرار اولین کاروان سلامت هلال احمر در قالب طرح «نذر آب۲» از اردبیل در شهرستان سربیشه، تعداد اعضای این تیم را ۲۷ نفر اعلام کرد و گفت: طی سه روز استقرار این تیم در مجموع 2360 نفر از ویزیت و خدمات رایگان طرح بهره‌مند شدند.

وی از توزیع لوازم‌التحریر و وسایل بازی بین دانش‌آموزان منطقه خبر داد و افزود: توزیع ۶۵۰ بسته حمایتی، معیشتی به همراه بسته‌های بهداشتی و ۸۰۰ جعبه کمک‌های اولیه در روستاهای خارستان، توت، بیشه، لجونک، ازبک، دریلوند و بخش حور و همچنین آموزش کارگروهی، کمک‌های اولیه، مشاوره گروهی و انفرادی، آموزش کاردستی و ... از دیگر برنامه‌های جانبی این طرح بود.

جانشین مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی با اشاره به تهیه 400 قلم دارو به ارزش 300 میلیون ریال توسط کاروان سلامت اردبیل، اظهار کرد: افزون بر این، داروهای مورد نیاز دیگری نیز خریداری و روزانه داروهای حدود 600 نسخه به طور رایگان توسط این کاروان توزیع شده است.

لطیفی، آموزش بهداشت عمومی، وضعیت سلامت آب شرب، برگزاری جشن عید غدیر ویژه اهالی بخش درح، آموزش مقابله با حشرات را از دیگر برنامه‌های اجرایی در این طرح برشمرد.

وی یادآور شد: پزشکان متخصص داخلی، اطفال و زنان و زایمان، دو پزشک عمومی، یک دندانپزشک، دکتر روانشاس بالینی دو نفر، یک نفر بینایی سنج، کارشناس بهداشت محیط یک نفر و یک دارویار به همراه ۲۵ نفر از داوطلبان و کارکنان هلال احمر سربیشه با این کاروان همکاری کردند.

التیامی به زلالی باور

این کاروان به خراسان‌جنوبی آمده تا رنج‌های مردمش را کمی کاهش دهد، به راستی که این محبت و این کارهای خیر ریشه در فرهنگ اسلامی ما دارد، فرهنگی که نیاز به احیا دارد.

گزارش از زهرا حمیدی، خبرنگار ایکنای خراسان‌جنوبی

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها