مدیرعامل آبفای هرمزگان از بهره برداری 15 پروژه در بخش آب و 2 پروژه در بخش فاضلاب استان، در هفته دولت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، امین قصمی مدیرعامل آبفای هرمزگان، هفته دولت را فرصت مغتنمی برای تعامل دوسویه مردم و دولت و معرفی دستاوردهای خدمتگزاران ملت دانست و گفت: امسال نیز در سایه حمایت و تدبیر دولت امید، 15 پروژه در بخش آب از جمله؛ اجرای شبکه توزیع آب شهرهای؛ بندرعباس, جزیره هرمز، تنب کوچک و ابوموسی به طول 50 کیلومتر، اجرای خط انتقال آب در شهرهای سیریک و هشتبندی به طول 28 کیلومتر، احداث دو باب مخزن ذخیره آب در شهرهای بندرعباس و هرمز به حجم 3 هزار مترمکعب، در مجموع با اعتباری بالغ بر 789 میلیارد ریال، به بهره برداری می رسد.

وی افزود: در بخش فاضلاب نیز 2 پروژه در قالب؛ اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب درشهرهای بندرعباس و رودان به طول 8.4 کیلومتر و با اعتباری بیش از 109 میلیارد ریال بهره برداری می شود.

قصمی تصریح کرد: بی شک با بهره برداری از این طرح ها، شاهد تحول چشمگیری در عرصه خدمات رسانی به مردم استان خواهیم بود؛ که این مهم نشان از توجه و تدبیر ویژه دولت دوازدهم نسبت به تامین آب شهرهای استان هرمزگان است.

*بهره برداری از دو طرح آبرسانی تا پایان مهرماه

مدیرعامل آبفای استان هرمزگان، همچنین از افتتاح فاز دوم پروژه آب شیرین کن بندرعباس تا پایان مهرماه امسال خبر داد و گفت: با بهره برداری از فاز دوم، ظرفیت آن به 40 هزار مترمکعب در شبانه روز ارتقاء می یابد.

وی اضافه کرد: تا پایان خرداد ماه 99 نیز این پروژه با ظرفیت نهایی یک صد هزار مترمکعب در شبانه روز وارد مدار بهره برداری می شود و سهم منابع آبی شهر بندرعباس از آب شیرین کن ها به 60 درصد می رسد.

سرپرست آبفاروستایی هرمزگان در ادامه از تکمیل فاز نخست طرح آبرسانی جگین -بشاگرد تا پایان تابستان امسال خبر داد و گفت: این طرح با اعتبار 220 میلیارد ریال از محل اعتبارات دفتر مقام معظم رهبری در حال اجرا است؛ که طی یک ماه آینده با بهره برداری از آن، آب به شهرستان سردشت می رسد.

به گفته وی؛ همچنین شش روستای وی، چوخون، جکدان، علی آباد، اهون(گروغ) و دهندر، با جمعیتی حدود شش هزار نفر که در مسیر خط انتقال اصلی از سد جگین به سردشت قرار دارند، هم زمان از آب شرب با کیفیت بهره مند می شوند.