بازارچه دائمی صنایع دستی و هنرهای سنتی هرمزگان افتتاح شد


بازارچه دائمی صنایع دستی و هنرهای سنتی هرمزگان افتتاح شد

بندرعباس- ایرنا- بازارچه دائمی صنایع دستی و هنرهای سنتی هرمزگان با هدف اشتغالزایی، ارتقای توانمندی بانوان و معرفی هنرهای سنتی استان با حضور جمعی از مسوولان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در محل معبد هندوهای بندرعباس افتتاح و آغاز به کار کرد.

در این بازارچه که در ۲۱ غرفه و دو نوبت صبح و عصر دایر است، ساخته های دست بانوان هرمزگان شامل گلابتون دوزی، خوس دوزی، حصیر بافی، گرگوربافی و تور بافی عرضه شده است.

هرمزگان جزو سه استان برتر در حوزه سرمایه گذاری در بخش صنایع دستی و گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان در مراسم آغاز به کار این بازارچه با اشاره به ظرفیت های ویژه استان در حوزه صنایع دستی، گفت: هرمزگان در چهار ماه اول امسال در حوزه سرمایه گذاری در بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جزو سه استان برتر قرار گرفت.

رضا برومند با اشاره به تلاش های در دست انجام به منظور توسعه هر چه بیشتر صنایع دستی در هرمزگان، افزود: در همین راستا تا آبان امسال مرکز آموزش، تولید و عرضه صنایع دستی در بندرعباس راه اندازی می‌شود.

وی خواستار واگذاری زمین برای راه اندازی نمایشگاه دائمی صنایع دستی و هنرهای هرمزگان شد و گفت: نمایشگاه دائمی صنایع دستی و هنرهای سنتی در همه شهرستان‌های استان راه اندازی می‌شود.

پرداخت تسهیلات به فعالان صنایع دستی در هرمزگان

مدیرکل صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری هرمزگان در بخش دیگری از صحبتهای خود از پرداخت تسهیلات به فعالان صنایع دستی در استان خبر داد و افزود: این تسهیلات به فعالان مشاغل خانگی، اشتغال پایدار شهری و روستایی پرداخت می‌شود.

برومند خاطرنشان کرد: این تسهیلات در بخش مشاغل خانگی بین ۵۰ تا یکصد میلیون ریال با کارمزد شش درصد و در بخش اشتغال پایدار شهری با سود ۱۸ درصد پرداخت می شود.

حفظ بیشتر صنایع دستی با تغییر ساختار میراث فرهنگی به وزارت خانه

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با اشاره به تغییر ساختار سازمان میراث فرهنگی به وزارت خانه، گفت: این تغییر ساختار به حفظ بیشتر میراث فرهنگی و صنایع دستی کمک می کند.

احمد مرادی نقش بخش خصوصی در رشد و توسعه صنایع دستی را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: استفاده بیشتر از ظرفیت بخش خصوصی در ساختار جدید رونق اشتغال را در پی دارد.

وی تصریح کرد: تشکیل وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی یکی از مهمترین ضرورت های حوزه فرهنگی در کشور است که امروز شاهد تحقق آن هستیم.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح یک فوریتی تشکیل وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را تصویب کردند که پس از تایید شورای نگهبان در تاریخ ۲۶ مرداد از سوی علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به رئیس جمهوری ابلاغ شد.

حسن روحانی نیز بیست و هشتم مرداد ۱۳۹۸ در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران قانون تشکیل «وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی» را برای اجرا به نهاد ریاست جمهوری و سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ کرد.

رییس جمهوری ۳۰ مردادماه در حکمی علی اصغر مونسان را به سرپرستی وزارت تازه تاسیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی منصوب کرد.

۷۱۹۸/۶۰۴۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قشم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نیست