عضوگیری رایگان در کتابخانه‌های سیار


عضوگیری رایگان در کتابخانه‌های سیار

ارومیه- ایرنا- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی با بیان اینکه اکنون هشت کتابخانه سیار روستایی در این استان وجود دارد، گفت: کتابخانه‌های سیار به تمام تجهیزات کتابخانه‌ای مجهز بوده و عضوگیری در آن‌ها رایگان است.

جواد زاهدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این کتابخانه‌های سیار روستایی با هدف برقراری عدالت فرهنگی در مناطق محروم و دوردست تاکنون در شهرستان‌های ارومیه، اشنویه و تکاب راه‌اندازی شده است.
وی ادامه داد: کتابخانه‌های سیار روستایی در دوردست‌ترین بخش‌های استان به کودکان و نوجوانان خدمات عرضه می‌کنند و هر کتابخانه سیار روستایی ۲۰ پایگاه را زیر پوشش قرار می‌دهد.
وی اعلام کرد: شهرستان‌های چایپاره، پلدشت، خوی، سردشت، سلماس، مهاباد و میاندوآب طی سال جاری از کتابخانه سیار روستایی بهره‌مند می‌شوند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی گفت: برای راه‌اندازی کتابخانه سیار روستایی در هر شهرستان ۲ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.
زاهدی افزود: بیش از ۴۰ نوع فعالیت کتاب‌محور ادبی، فرهنگی و هنری با پیوست فرهنگی کتاب در این کتابخانه‌ها انجام می‌شود.
کتابخانه‌های سیار روستایی با هدف ترویج فرهنگ مطالعه، آشناکردن کودکان با مباحث علمی و تربیت اعضای پرسشگر توسط مربیان کارشناس و کارشناس ارشد در زمینه همه فعالیت‌های کانون بجز فعالیت‌هایی که نیازمند کارگاه است، به کودکان و نوجوانان ارائه خدمت می‌کنند.
۲۳ مرکز ثابت و ۱۰ مرکز سیار، روستایی و پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آذربایجان‌غربی فعالیت‌های متنوع فرهنگی، هنری، ادبی، دینی و علمی را در قالب ۴۰ نوع برنامه با محوریت ترغیب کودکان و نوجوانان به مطالعه کتاب ارائه می‌کنند.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی با ۶۰ هزار نفر عضو مشغول ارائه خدمات به کودکان و نوجوانان این استان است.
۹۹۱۸‪/۳۰۷۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ارزش مایکروسافت معادل ارزش مجموع دو شرکت اپل و تسلا