بازگشتی ها 297 هزار، رفتنی ها چقدر؟!


(IOM) سازمان بین‌المللی مهاجرت اعلام کرد که از آغاز سال روان میلادی تاکنون بیش از ۲۹۷ هزار مهاجر افغانستانی از ایران و پاکستان به کشور برگشته‌اند. در ادامه گزارش این سازمان آمده است: در هشت ماه گذشته، ۲۸۳ هزار و۴۶۷ مهاجر افغانستانی از...

(IOM) سازمان بین‌المللی مهاجرت اعلام کرد که از آغاز سال روان میلادی تاکنون بیش از ۲۹۷ هزار مهاجر افغانستانی از ایران و پاکستان به کشور برگشته‌اند.
در ادامه گزارش این سازمان آمده است: در هشت ماه گذشته، ۲۸۳ هزار و۴۶۷ مهاجر افغانستانی از ایران و ۱۳هزار و ۸۴۹ مهاجر دیگر از پاکستان به افغانستان برگشته‌اند.

بر بنیاد گزارش، از آغاز ماه جنوری ۲۰۱۹ میلادی، ۱۱۲۰ پناهجوی افغانستانی از کشورهای اروپایی به کشور عودت کرده‌اند.
از میان این پناهجویان، ۴۷۰ نفر به شکل داوطلبانه به افغانستان برگشته اند، اما ۶۵۰ نفر دیگر بدون هماهنگی این اداره، از اروپا اخراج شده‌اند.

این در حالی است که ماه گذشته بانک جهانی و کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور مهاجرین با نشر یک گزارش مشترک گفته‌اند که وضعیت آن شمار افغان‌ستانی هایی که به کشور برگشت کرده‌اند، «مناسب» نیست و شرایط زندگی آنان دشوار است.

در همین حال، اعلام نشده است که در این مدت زمانی، به تناسب بازگشت کنندگان، چه تعداد از هموطنان از افغانستان به کشورهای دیگر مهاجرت کرده و افغانستان را ترک کرده اند.

کد (9)

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط