کرمانشاه در هفته ای که گذشت (26 مرداد تا اول شهریور)


کرمانشاه در هفته ای که گذشت (26 مرداد تا اول شهریور)

کرمانشاه- ایرنا- استان کرمانشاه در هفته گذشته رویدادهای خبری زیادی را پشت سرگذاشت که از جمله آن ها می توان به سفر رئیس کل بانک مرکزی به کرمانشاه، اعلام خبر بازگشایی مرز خسروی و آغاز المپیادهای استعدادیابی هندبال و هاکی کشور در کرمانشاه اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس کل بانک مرکزی گفت: رویکرد اصلی سیستم بانکی توجه به واحدهای مولد و تولیدکننده کشور است و بر بانک ها نظارت دقیق و جدی می شود که منابع شان را در راستای تولید هزینه کنند.

عبدالناصر همتی در حاشیه بازدید از سه کارخانه در حال احداث و فعال شهر کرمانشاه در جمع خبرنگاران افزود: در بازدید از برخی واحدهای تولیدی مانند شرکت مارپیچ باختر با تولید انواع قطعات خودرو به این نتیجه می رسیم بعضا برخی از تحریم ها به نفع تولید داخلی است و باید درس بگیریم که ضرورت ندارد کالاهایی که در داخل می توانیم وارد کشور شوند.

وی در ادامه برخی از تحریم ها را به نفع روند تولید و خودکفایی داخلی ارزیابی کرد و گفت: در روند تولید داخلی برنامه های خوبی در دست اقدام است و سیستم بانکی از نظر تامین نقدینگی و ارز واحد های مولد آمادگی دارد.

جشن بازگشایی مرز خسروی با حضور وزیر کشور برگزار می‌شود

استاندار کرمانشاه گفت: براساس برنامه ریزی به عمل آمده، احتمالا هشتم شهریور جشن بازگشایی و افتتاح رسمی مرز خسروی را با حضور وزیر کشور برگزار کنیم.

هوشنگ بازوند در نشست ستاد مدیریت و ساماندهی زائرین اربعین حسینی افزود: بازگشایی مرز خسروی پروسه ای نفسگیر و پرچالش بود که به لطف خدا و عنایت امام حسین علیه السلام محقق شد تا مردم استان کرمانشاه رسما به نقش تاریخی خود مبنی بر میزبانی زائرین اباعبدالله الحسین (ع) برگردند.

وی اظهار کرد: ستاد اربعین تحت مدیریت و نظر معاون سیاسی امنیتی، امنیتی و اجتماعی استانداری به صورت شبانه روزی در قصرشیرین مستقر شود و مدیران با نمایندگان تام‌الاختیار آنها تا موانع را برطرف نکرده اند به مرکز استان برنگردند.

بازوند عنوان کرد: فردا با استاندار دیاله عراق یک نشست غیررسمی سپس نشست ستاد اربعین را با حضور همه مدیران مربوطه در قصرشیرین برگزار می کنیم.

در سال ۹۷ حدود ۲ میلیون زائر از ایران در پیاده‌روی اربعین شرکت کردند که ۶۱ درصد آنان از مرز مهران، ۲۲ درصد از شلمچه، ۱۳ درصد از چذابه و چهار درصد هم به صورت هوایی وارد عراق شدند.

از این تعداد بیش از ۷۰۰ هزار زائر از مسیر کرمانشاه راهی مرز مهران سپس عراق شدند و حدود ۸۰۰ هزار زائر هم در مسیر بازگشت از کرمانشاه تردد کردند.

زائران اربعین دهه اول شهریور از مرز خسروی عازم عراق می شوند

استاندار کرمانشاه گفت: اولین کاروانهای زائرین اربعین حسینی در دهه اول شهریور ماه از طریق مرز خسروی عازم کربلای معلی خواهند شد.

هوشنگ بازوند در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان افزود: با پیگیریهای صورت گرفته به لطف خدا و عنایت امام حسین (ع) بازگشایی مرز خسروی انجام خواهد شد.
وی تاکید کرد: از مدیران استان می خواهم که با تمام توان برای خدمت به زائرین امام حسین علیه السلام وارد میدان شوند.

وی یادآوری کرد: در شرایط فعلی کشور، با توجه به وضعیت مالی ویژه، دستگاهها باید بیشتر از هر زمان دیگری، صرفه جویی را در دستور کار خود قرار دهند.

قانون مبارزه با موادمخدر تا پایان سال جاری اصلاح می‌شود

دبیر ستاد مبارزه با موادمخدر از اصلاح قانون مربوط به مبارزه با موادمخدر تا پایان امسال خبر داد و گفت: با اصلاح این قانون می‌توان به اهداف موردنظر شورا که پیشگیری و مبارزه است، دست یافت.

سردار اسکندر مومنی در نشست شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان کرمانشاه که در استانداری برگزار شد به جلسه هفته گذشته ستاد مرکزی مبارزه با موادمخدر به ریاست رئیس جمهوری اشاره کرد و افزود: این نشست سه مصوبه داشت که یکی از آنها اصلاح قانون بود.

وی گفت: با حضور مسئولان قضایی، انتظامی و با نظر استانداری‌ها و نظرخواهی از آنها، قانون مبارزه با موادمخدر را بررسی کردیم و اصلاح آن مورد موافقت قرار گرفت.

مومنی، قانون فعلی را چرخه باطل و معیوبی دانست که منجر به پیشگیری و کاهش معتادان ندانست و تصریح کرد: براساس قانون فعلی یک معتاد را یک تا سه ماه و در صورت ضرورت و داشتن شرایط تا ۶ ماه می توانیم در مراکز بازپروری نگهداری کنیم که ممکن است این موضوع برای یک نفر که تازه مصرف موادمخدر را شروع کرده جواب بدهد اما در مورد معتادان متجاهری که به آخر خط رسیده اند سه ماه کفایت نمی کند و از این رو نیاز به اصلاح قانون داریم.

تلاش استانداران کرمانشاه و دیاله برای بازگشایی مرز سومار

استاندار کرمانشاه گفت: با توجه به نقش مرز سومار در رونق اقتصادی استان های دیاله و کرمانشاه، عراقی ها و بخصوص استان دیاله مشتاق بازگشایی و فعالیت این مرز رسمی بوده و هیچ گاه به دنبال بستن آن نیستند از این رو تلاش بر این است ظرف هشت روز آینده با مجوز نخست وزیری این کشور، دوباره بازگشایی شود.

هوشنگ بازوند در حاشیه نشست زیرساخت های اربعین در جمع خبرنگاران افزود: امروز ملاقاتی با استاندار دیاله و رئیس شورای این استان در مرز سومار انجام شد که عراقی ها مباحثی را در این نشست مطرح کردند.

وی اظهار داشت: عراقی ها مباحثی در رابطه با ورود یک سری کالای ممنوعه از مرز سومار به نخست وزیری داده اند که ایشان هم براساس آن گزارش دستور تعطیلی موقت و یا بسته شدن مرز را دادند که این گزارش واقعی نبوده و استاندار دیاله نیز عنوان کرده کذب بوده از این رو براساس تفاهم نامه ای که امروز منعقد شد ان شاالله ظرف هفته آینده شاهد بازگشایی دوباره مرز سومار باشیم.

استاندار کرمانشاه گفت: روزانه ۳۰۰ کامیون کالا از مرز سومار به عراق صادر می شود و از این رو عراقی ها به شدت دنبال این هستند که این مرز بسته نشود.

«ثنی تمیمی» استاندار دیاله هم با اشاره به اینکه اهتمام لازم از سوی دولت عراق نیز برای بازگشایی مرز سومار وجود دارد،گفت: آماده کردن برخی زیرساخت ها در مرز سومار و توافق بر سر عدم ورود کالاهای ممنوعه موضوعات مهمی است که پس از حل و فصل آنها و صدور دستور نخست وزیری عراق شاهد بازگشایی مرز باشیم.

وی عنوان داشت: به عنوان نقطه مشترک ۲ استان، تلاش می کنیم تا هفته آینده مشکلات را برطرف کنیم.

حجاج کرمانشاهی دوم و سوم شهریور به استان باز خواهند گشت

مدیرکل حج و زیارت کرمانشاه اعلام کرد: زائرین استان روزهای دوم و سوم شهریور در قالب پنج پرواز، از فرودگاه مدینه به فرودگاه بین المللی شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه بازخواهند گشت.

حامد دارابی در گفت و گو با ایرنا افزود: ۵۳۰ زائر شیعه و ۴۵۰ زائر سنی استان کرمانشاه پس از اقامتی حدود ۳۰ روزه در شهر مکه مکرمه، عازم مدینه منوره شدند.

وی اظهار داشت: به حمدالله و در سایه برنامه ریزی های صورت گرفته، همه زائرین استان در صحت و سلامت کامل بوده و پس از انجام موفقیت آمیز حج ابراهیمی، با فراق بال به مدینه منوره مشرف شده اند.

استان کرمانشاه در سال ۹۸ دارای ۹۸۰ زائر در قالب چهار کاروان شیعه و سه کاروان اهل تسنن بود.

دومین دوره المپیاد هندبال استعدادهای برتر کشور در کرمانشاه آغاز شد

دومین دوره المپیاد هندبال استعدادهای برتر کشور با حضور ۳۲ تیم از استانهای کشور عصر روز چهارشنبه در کرمانشاه آغاز شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه در مراسم افتتاحیه این المپیاد که در سرسرای شهید بهشتی مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد، اظهار داشت: استان کرمانشاه از ۳۰ مرداد تا ۹ شهریور میزبان ۱۵۰۰ ورزشکار از سراسر کشور است.

صابر رحیمی ادامه داد: در این المپیاد ورزشکاران هندبال، شنای پسران و هاکی دختران به مدت ۱۱ روز با هم به رقابت می پردازند.

وی خاطرنشان کرد: در این دوره از رقابت ها ۵۷۵ ورزشکار در رشته هندبال، ۶۳۲ ورزشکار در رشته شنا و ۲۸۹ ورزشکار در رشته هاکی دختران حضور دارند.

۷۶ پروژه جهاد کشاورزی استان کرمانشاه هفته دولت افتتاح می شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: در هفته دولت امسال ۷۶ پروژه عمرانی و تسهیلاتی با اعتبار ۶۴ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۷۴۲ نفر در بخش کشاورزی استان کرمانشاه افتتاح می شود.

نوربخش حاتمی در گفت و گو با ایرنا افزود: از مجموع ۷۶ پروژه مذکور، ۴۱ پروژه عمرانی، ۲۶ پروژه تسهیلاتی و ۹ پروژه تسهیلاتی نیز آماده کلنگ زنی است.

وی در ادامه با اشاره به ماهیت پروژه های افتتاحی این سازمان در هفته دولت، گفت: طرح ها و پروژه های افتتاحی در بخش کشاورزی استان شامل ۴۱ پروژه آب و خاک، ۱۳ مورد مربوط به حوزه تولیدات دامی، هشت مورد تولیدات گیاهی، پنج مورد صنایع کشاورزی و تعداد ۹ پروژه نیز شامل پروژه های تولیدات دامی و گیاهی است که در هفته دولت کلنگ زنی آنها انجام خواهد شد.

حاتمی میزان اعتبار عمرانی پروژه های مذکور را ۲۶ میلیارد و ۶۳۹میلیون تومان، میزان تسهیلات بانکی را ۲۹ میلیارد و ۲۵۷ میلیون تومان و سهم آورده مجریان پروژهای ذکر شده را نیز هشت میلیارد و ۸۵ میلیون تومان اعلام کرد.

۱۴۸ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه کشف شد

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه، از انهدام یک باند تهیه و توزیع مواد مخدر در شهر کرمانشاه و کشف ۱۴۸ کیلوگرم تریاک خبر داد.

سردار «علی اکبر جاویدان» روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با انجام کارهای اطلاعاتی از فعالیت یک باند که قصد انتقال مقدار زیادی تریاک از استان های شرقی کشور به کرمانشاه را داشتند، مطلع شدند.

وی افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان پس از شناسایی مسیر حرکتی باند توزیع مواد مخد، موفق شدند در عملیاتی ضربتی هر ۲ دستگاه خودروی آنها را در ورودی شهر کرمانشاه توقیف کنند.

سردار جاویدان ادامه داد: در بازرسی از خودروهای قاچاقچیان که یک دستگاه دنا و یک دستگاه پراید بود، ۱۴۸ کیلوگرم تریاک کشف و چهار نفر را نیز دستگیر شدند.

زاگرس اسلام آبادغرب مقابل ذوب آهن اصفهان مغلوب شد

در آغاز هفته دوم مسابقات لیگ برتر هندبال باشگاه های کشور، تیم زاگرس اسلام آبادغرب مقابل میزبان خود ذوب آهن اصفهان نتیجه را واگذار کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، تیم های زاگرس و ذوب آهن عصر پنجشنبه در اصفهان به مصاف یکدیگر رفتند و در پایان این تیم میزبان بود که توانست با حساب ۲۷ بر ۱۹ مقابل مهمان اسلام آبادب خود صاحب برتری شود.

در این مسابقه ۲ تیم حملات زیادی را روی دروازه یکدیگر ترتیب دادند اما در نهایت این ذوبی های اصفهان بودند که توانستند با استفاده بهتر از موقعیت هایشان با هشت گل برتری به یک پیروزی ارزشمند دست پیدا کنند.

نایب قهرمان فصل گذشته لیگ برتر در حالی متحمل این شکست سنگین شد که شاید خوشبین ترین هواداران تیم اصفهان نیز تصور نمی کردند این نتیجه رقم بخورد.

تیم زاگرس اسلام آبادغرب با قبول این شکست ۲ امتیازی باقی ماند و از صدر جدول به رده سوم گروه سقوط کرد و تیم ذوب آهن نیز سه امتیازی و صدرنشین شد.

دومین المپیاد هاکی دختران کشور در کرمانشاه آغاز شد

دومین المپیاد استعدادهای برتر ورزشی کشور در رشته هاکی دختران با حضور حدود ۲۵۰ ورزشکار به میزبانی کرمانشاه آغاز شد.

جواد رضایی تبار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مسابقات با حضور ۱۷ تیم از ۱۷ استان کشور و در قالب چهار گروه برگزار می شود.

وی ادامه داد: مسابقات از امروز در زمین چمن مصنوعی مجموعه ورزشی شهید میرزاده واقع در شهرک کارمندان آغاز شده و تا هفتم شهریور ادامه پیدا می کند.

رضائی تبار تصریح کرد: در اولین دوره این المپیاد تنها پنج استان حضور داشتند اما امسال با جهشی قابل ملاحظه تعداد استان های شرکت کننده به ۱۷ رسید.

گازرسانی به ۱۲۶۳ روستا هدیه دولت به روستاییان کرمانشاه

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه با حضور در دفتر خبرگزاری ایرنا کرمانشاه به مناسبت هفته دولت به تشریح پروژه های این هفته در استان پرداخت و گفت: در هفته دولت امسال در مجموع ۲۲۷ پروژه افتتاح و کلنگ زنی می شود.

سیروس شهبازی، اعتبار اولیه این تعداد پروژه را ۹۵ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: در هفته دولت ساکنان ۴۵ روستای استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار می شوند.

وی اضافه کرد: عملیات گازرسانی به ۱۰۶ روستای استان کرمانشاه نیز با هفت هزار خانوار در هفته دولت آغاز می شود.

مدیرعامل شرکت گاز کرمانشاه در ادامه سخنان خود با اشاره به آمار ۲ هزار و ۵۴۳ روستای دارای سکنه استان، گفت از این تعداد یک هزار و ۷۲۴ روستا بالای ۲۰ خانوار است که گازرسانی به این روستاها در تعهد شرکت گاز است.

شهبازی با بیان اینکه تعهدی برای گازرسانی به روستاهای زیر ۲۰ خانوار نداریم، افزود: البته روستاهایی که در مسیر خطوط گاز قرار دارد را بدون توجه به تعداد خانوارها گازدار می کنیم اما روستاهایی که دور از خطوط هستند فعلا در برنامه نیست.

به گفته او، از مجموع روستاهای استان اکنون ساکنان یک هزار و ۲۶۳ روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

تیم دختران کرمانشاه قهرمان استعدادهای برتر فوتبال کشور شد

تیم فوتبال دختران کرمانشاه در دومین دوره المپیاد استعدادهای برتر کشور در گروه چهارم با تیم های بوشهر، آذربایجان غربی، هرمزگان، سمنان و کردستان همگروه بودکه موفق به شکست همه آن ها شد.

تیم کرمانشاه در دیدار فینال یک بار دیگر برابر کردستان قرار گرفت و توانست با برتری یک بر صفر عنوان قهرمانی دومین المپیاد استعدادهای برتر ورزشی را از آن خود کند.

مسوولان بدانند خدمت به مردم یک فرصت است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه به بخشی از فرمایش های اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با رییس جمهوری و هیات دولت اشاره کرد و گفت: دولتی ها و مسوولان نظام بدانند که خدمت به مردم یک فرصت است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: رهبری در این دیدار بر لزوم قدرشناسی مسوولین به دلیل فرصت خدمت به مردم، تاکید کردند.

وی در خصوص اهمیت خدمتگزاری به مردم گفت: امام راحل با آن مقام و عظمت بارها فرموده اند که وی را خدمتگزار به مردم، خطاب کنند.

وی از توجه مسوولان به اقتصاد و فرهنگ به عنوان ۲ مقوله دیگر مورد تایید مقام معظم رهبری در این دیدار یاد کرد و ادامه داد: توجه به تولید داخلی در این دیدار مورد تاکید قرار گرفت که باید مسوولان در راستای کاهش و از بین بردن مشکلات تولیدکنندگان داخل بیش از گذشته، اقدام کنند چراکه مشکلات و بروکراسی اداری یکی از مهم ترین چالش های پیش رو برای تولیدکنندگان کشور است.

آیت الله علما ادامه داد: رهبری بارها تاکید کرده اند که باید برای رونق تولید داخلی همه مقدمات و امکانات مهیا باشد چرا که کلید حل مشکلات اقتصادی در گرو رونق تولید است، ایران کشور قدرتمندی است و دستگاه های اجرایی باید این تاکید رهبری را آویزه گوش قرار دهند.

۷۴۵۸/۸۰۶۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور