مخالفت فرانسه با توافق مرکوسور، پس از بروز آتش سوزی ها در آمازون


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما (http://www.iribnews.ir) به نقل از خبـرگـزاری رویتـرز، با وقـوع آتش سوزی ها در آمازون، فـرانسه نیز با توافق...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبـرگـزاری رویتـرز، با وقـوع آتش سوزی ها در آمازون، فـرانسه نیز با توافق تجارت آزاد موسوم به اروپا-مرکوسور به مخالفت پرداخت.
«بررونو لومـر»، وزیر اقتصاد فـرانسه با بیان این مطلب افزود: موضع امـانوئل مکـرون رئیس جمهـور فرانسه، در خصوص توافق مـرکوسور بسیار شفـاف و روشن است. شرایط این تـوافق تجاری، رعایت تمامی تعهـدات توافق آب و هـوایی پـاریس و تعهدات مرتبط با گرم شدن کره زمین از سوی طـرفین بوده است. بنابراین رئیس جمهـور به طور کاملا شفـاف اظهار داشتـه است چنانچه این تعهدات رعایت نشده باشد، فـرانسه نیز به نوبه خود در خصوص توافـق "مـرکوسور"، با توجه به عدم اجـرای تعهدات مربوط به توافق آب و هوایی پاریس، تصمیم گیری می کند.

رئیس جمهـور فـرانسه اعلام کرده است این کشور اکنون مخالف تـوافق تجارت آزاد بین اتحادیه اروپـا و مرکـوسور است. روز جمعه کـاخ الیـزه اعـلام کرد امانوئل مکـرون، با دروغگـو توصیف کردن «ژائیـر بولسونارو» ­رئیس جمهور برزیل درباره موضوع آب و هـوا، تصـریح کرده است این کشور با توافق اتحادیه اروپا-مرکوسـور مخالف است.

مذاکرات گروه کشورهای عضو بازار مشتـرک آمـریکای جنـوبی موسوم به «مـرکوسور» و اتحادیـه اروپـا بر سر تجـارت آزاد پس از ۲۰ سال گفتگـو به نتیجه رسیده است. از این توافق به عنـوان رویـدادی مهم و تاریـخی برای حفظ و گسترش تجـارت آزاد در جـهان یاد می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم خطرناک و خونسردانه سرقت کابل های برق در خرمشهر / سارق جوان زمینگیر شد + عکس