چرا آرسنال باید نگرانِ بازی با لیورپول باشد؟


چرا آرسنال باید نگرانِ بازی با لیورپول باشد؟

آرسنال آمار بسیار بدی در تقابل با Top6 دارد.

آرسنال آمار بسیار بدی در تقابل با Top6 دارد.

به گزارش وبسایت نود، آرسنال در سالهای اخیر عملکرد قابل دفاعی مقابل تیم های بزرگ جزیره نداشته است.

آرسنال و لیورپول در شرایطی در هفته سوم به مصاف هم می‌روند که این دو تنها تیم‌های 6 امتیازی لیگ برتر هستند که بعد از پایان شنبه شب، یکی از این دو یا شاید هر دو رکورد 100 درصد امتیاز خود را از دست می دهد. هر چند آرسنالِ امری به نسبت فصل قبل، شروع خیلی خوبی داشته و با کسب دو برد در وضعیت مناسبی به نظر می‌رسد، اما آمار نگرانی های زیادی برای هواداران توپچی ها فراهم می آورد.

چرا آرسنال باید نگرانِ بازی با لیورپول باشد؟

وقتی به آمار آرسنال در مقابل Top6 در سالهای اخیر نگاهی می اندازیم، وضعیت اصلاً برای قرمزهای لندن خوب نیست. و این نگرانی با نمایش‌های ضعیف آرسنال در مقابل رقبای بزرگ همراه بوده است. مشخص نیست موضوع تا چه اندازه فنی است و چه مقدار روانی. اگر انگشت اتهام به سمت ونگر و تاکتیک هایش بود، باید گفت امری هم فصل قبل روی نیمکت آرسنال آمار قابل دفاعی مقابل بزرگان جزیره نداشت. و یکی از بدترین نتایج تیم در کل فصل نیز در مقابل لیورپول رقم خورد.

بیایید نگاهی بیندازیم به عملکرد آرسنال در مقابل Top6 و به خصوص لیورپول؛

آمار فاجعه آمیز در آنفیلد

چرا آرسنال باید نگرانِ بازی با لیورپول باشد؟

آرسنال در شش فصل اخیر در لیگ برتر یک برد هم در آنفیلد نداشته است. 2 تساوی و 4 باخت بد. طوری که آرسنال در هر یک از این شش مسابقه حداقل دو گل دریافت کرده است و در مجموع 22 گل در 6 مسابقه وارد دروازه اش شده است. بدتر اینکه آرسنال در هشت مسابقه اخیرش مقابل لیورپول برد هم نداشته است. حتی در خانه خود. از آخرین برد آرسنال مقابل لیورپول زمان زیادی می گذرد. آخرین بار حدود 19 سال قبل بود که لیورپول به چنین وضعیتی رسید. آنها سال 2000 توانستند به رکورد 14 بازی بدون شکست مقابل آرسنال برسند.

اگر بخواهیم ماجرا را کمی برای آرسنال و هوادارانش ترسناک تر کنیم، باید به آمار استثنایی لیورپول در خانه هم اشاره کنیم. لیورپول اکنون 41 بازی است که در لیگ برتر در خانه شکست نخورده است. بیش از دو سال. دقیقتر: 2 سال و 123 روز. آخرین بار آنها مقابل تیم کریستال پالاس 2-1 مغلوب شدند و پس از آن در 41 مسابقه، 31 برد و 10 تساوی را تجربه کردند.

چرا آرسنال باید نگرانِ بازی با لیورپول باشد؟

و دست آخر اینکه، کلوپ هم آمار شکست ناپذیری مقابل آرسنال دارد. در 7 تقابل با آرسنال در لیگ برتر، او هرگز مقابل آرسنال شکست نخورده است 4 برد و 3 تساوی برای کلوپ. بنابراین حداقل روی کاغذ آرسنال در مقابل کلوپ شکست ناپذیر و طلسمِ آنفیلد، کار سختی برای گرفتن امتیاز از بازی روز شنبه دارد.

کابوس بازی در خانه حریف

چرا آرسنال باید نگرانِ بازی با لیورپول باشد؟

به نظر می رسد آنفیلد تنها جهنم برای آرسنال نبوده و نیست. وقتی آمار آرسنال را مقابل تیم های بزرگ جزیره (Top6) در خانه رقبا می‌نگریم، متوجه می شویم که این تیم چقدر در بازی های بزرگ در خارج از خانه با مشکل روبرو بوده است. آخرین برد آرسنال در خارج از خانه مقابل یکی از رقبای بزرگش در جزیره، به 18 ژانویه 2015 برمیگردد که موفق شدند 2-0 منچسترسیتی را در اتحاد شکست دهند. اما بعد از آن چه؟ 22 بازی بدون برد! و بدتر اینکه در این 22 بازی خارج از خانه مقابل تاپ سیکس، فقط 8 امتیاز گرفته اند: 0 برد، 8 تساوی و 14 باخت. 24 گل زده و 50 گل خورده. با میانگین بیش از 2 گل خورده در هر مسابقه.

اگر کمی به عقب تر برگردیم. از سال 2004 آرسنال در هر فصل 5 بازی خارج از خانه را مقابل رقبای بزرگ خود داشته است و تا به امروز در 75 بازی مقابل تیم های بزرگ جزیره در خارج از خانه، تنها 14 برد داشته است! 2 برد در استمفوردبریج، 3 برد در آنفیلد، تنها 1 برد در الدترافورد، 5 برد در اتحاد و 3 برد در ورزشگاه تاتنهام. در تاریخ لیگ برتر آرسنال خاطرات تلخی از شکست های سنگین مقابل رقبای بزرگ در خارج از خانه دارد. از باخت 8-2 مقابل منچستریونایتد تا شکست 6-0 مقابل چلسی و باخت با 5 گل مقابل لیورپول.

چرا آرسنال باید نگرانِ بازی با لیورپول باشد؟

البته اگر هواداران آرسنال بخواهند کمی خوشبینانه تر آمار را بنگرند، می توانند به آمار بازی های خانگی تیم در مقابل تیم‌های بزرگ بنگرند.

برد در بازی های خانگی مقابل چلسی؛ 26.7 درصد

برد در بازی های خانگی مقابل لیورپول؛ 40 درصد

برد در بازی های خانگی مقابل منچستریونایتد؛ 40 درصد

برد در بازی های خانگی مقابل منچسترسیتی؛ 40 درصد

برد در بازی های خانگی مقابل تاتنهام؛ 60 درصد

امتیاز و تفاضل گل مقابل تیم‌های بزرگ

چرا آرسنال باید نگرانِ بازی با لیورپول باشد؟

اگر کمی به عقبتر بازگردیم تا دید جامع تری را داشته باشیم باز هم وضعیت برای آرسنال خیلی تعریفی ندارد. از سال 2004 و در 15 فصل اخیر از مجموع 90 امتیاز ممکن در بازی مقابل Top6، رکورد توپچی ها در تقابل با بزرگان جزیره ضعیف جلوه می کند. ضمن اینکه نباید فراموش کرد تاتنهام و منچسترسیتی تازه چندسالی است که در قامت بزرگان خودنمایی میکردند و پیش تر، عنوان مدعیِ امروز را نداشتند.

امتیازهای کسب شده مقابل چلسی از سال 2004: 27 امتیاز

امتیازهای کسب شده مقابل لیورپول از سال 2004: 39 امتیاز

امتیازهای کسب شده مقابل منچستریونایتد از سال 2004: 29 امتیاز

امتیازهای کسب شده مقابل منچسترسیتی از سال 2004: 41 امتیاز

امتیازهای کسب شده مقابل تاتنهام از سال 2004: 47 امتیاز

(از مجموع 90 امتیاز)

چرا آرسنال باید نگرانِ بازی با لیورپول باشد؟

آمار گل‌های خورده و زده آرسنال در مقابل تاپ سیکس از سال 2004 نیز نشان می‌دهد آنها تنها در مقابل تاتنهام تفاضل گل مثبت داشته و در برابر سایر تیمها، عملکرد ضعیفشان قابل کتمان نیست.

تفاضل گل مقابل چلسی: 19-

تفاضل گل مقابل لیورپول: 6-

تفاضل گل مقابل منچستریونایتد: 14-

تفاضل گل مقابل منچسترسیتی: 4-

تفاضل گل مقابل تاتنهام: 15+

بدشانسی تقابل با لیورپولِ آماده

چرا آرسنال باید نگرانِ بازی با لیورپول باشد؟

آرسنال در شرایطی به مصاف لیورپول می رود که تیم کلوپ از فرمی ایدئال در لیگ برتر لذت می برد. لیورپول اکنون 11 بازی پیاپی است که در لیگ برتر پیروز می شود. 9 مسابقه فصل قبل و 2 مسابقه در این فصل. با این آمار آنها با رکورد بیشترین برد متوالی شان در تاریخ لیگ برتر که بین فوریه تا آپریل 2014 و تحت نظر راجرز ثبت شد، برابری کردند. حالا آنها با انگیزه زیاد و برای تداوم صدرنشینی به مصاف آرسنال می روند و می دانند که با برد در این بازی، به دوازدهمین پیروزی متوالی خود دست پیدا می کنند که یک رکورد جدید برای این باشگاه در تاریخ لیگ برتر است. البته سال 1990 و در دسته اول فوتبال انگلیس، لیورپول تحت نظر دالگلیش حد فاصل آپریل تا اکتبر 1990، به دوازده برد پیاپی رسید.

نکته آخر

چرا آرسنال باید نگرانِ بازی با لیورپول باشد؟

با تمام این توصیف ها، یک نکته امیدبخش هم برای هواداران فوتبال قابل ذکر است. دوستداران فوتبال باید منتظر یک جدال تماشایی دیگر باشند. مسابقه ای پر گل. چرا که تاریخ به ما این را می گوید. هیچ مسابقه ای در تاریخ لیگ برتر به اندازه جدال لیورپول - آرسنال گل نداشته است. ثبت 155 گل در 54 مسابقه بین آرسنال - لیورپول نوید پرگل بودن جدال روز شنبه را می دهد. ضمن اینکه در این دیدار بیش از هر مسابقه دیگری هتریک رقم خورده است. 6 مرتبه.

1878

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هند چگونه می تواند جای چین را بگیرد؟/ نسخه دهلی نو برای دور زدن رقبا+نمودار