طرز تهیه شربت تمشک با طعم و مزه فوق العاده عالی


طرز تهیه شربت تمشک خانگی ساده و خوش مزه می باشد و طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. در تابستان بهترین انتخاب برای گرمازدگی و سرحال آمدن نوشیدن شربت تمشک و دیگر شربت ها می باشد. برای خوردن شربت تمشک که فایده های بسیاری برای بدن دارد و مفید می باشد با خوردن این شربت راه ورود میکروبها را به عروق می بندد و از خونریزی و فاسد شدن خون جلو گیری می...

طرز تهیه شربت تمشک خانگی ساده و خوش مزه می باشد و طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. در تابستان بهترین انتخاب برای گرمازدگی و سرحال آمدن نوشیدن شربت تمشک و دیگر شربت ها می باشد. برای خوردن شربت تمشک که فایده های بسیاری برای بدن دارد و مفید می باشد با خوردن این شربت راه ورود میکروبها را به عروق می بندد و از خونریزی و فاسد شدن خون جلو گیری می کند و باعث بهبود و درمان خون می شود، تمشک ضدعفونی کننده بدن می باشد و اوره و فشار خون را کنترل کرده و کاهش می دهد.

طرز تهیه شربت تمشک با طعم و مزه فوق العاده عالی

طرز تهیه شربت تمشک با طعم و مزه فوق العاده عالی

شربت تمشک همچون شربت آلبالو و شربت آلو یکی از خوش مزه ترین شربت ها می باشد که بسیاری از افراد با درست کردن و خوردن آن احساس لذت می برند مخصوصا اگر در هوای گرم تابستان باشد یک شربت خنک حسابی می چسبد.

طرز تهیه شربت تمشک با طعم و مزه فوق العاده عالی

مواد لازم برای تهیه شربت تمشک

۵۰۰ گرم تمشک ۵۰۰ گرم شکر ۱ لیوان آب

طرز تهیه شربت تمشک

برای طرز تهیه شربت تمشک ابتدا آب و شکر را داخل قابلمه ای بریزید و سپس شکر را درون آب خوب هم بزنید تا حل شود، بعد اجازه بدهید تا آب به جوش بیاید وقتی که به جوش آمد و یکی دو قل خورد تمشک ها را به آن اضافه کنید اجازه دهید تمشک ها درون آب ۱۰ الی ۱۵ دقیقه خوب بجوشد تا کامل به آب، رنگ و مزه بدهد در این مدت زمان مخلوط را در آبکش ریخته و به خوبی صاف می کنیم تا شربت از تمشک ها جدا شود سپس از تمشک استفاده های زیادی می توانید بکنید از جمله تهیه مارمالاد و … شربت حاضر است اگر دوست داشتید که شربت شما غلیظ تر شود دوباره آن را روی شعله قرار دهید سپس فراموش نشود که اجازه دهید تا شربت خوب خنک شود و در ظرف را به خوبی ببندید تا کپک نزند سپس می توانید در یخچال قرار دهید.

طرز تهیه شربت تمشک با طعم و مزه فوق العاده عالی

خواص و فواید تمشک

تمشک در جنگلهای شمال کشور ازجمله گرگان، آستارا و همچنین در آذربایجان و کردستان و بختیاری و لرستان و کرمان و خراسان در دامنه های جنوبی البرز می باشد. همچنین خوردن تمشک دارای خواص و فواید بسیاری می باشد ازجمله برای تناسب اندام، سلامت بدن، لاغری و پوست و مو… مفید می باشد. تمشک سرشار از الاگیک اسید می باشد که توانایی جلوگیری از انواع سرطان مختلف را دارد از جمله سرطان ریه، پوست، مثانه سینه، مری و …می باشد. همچنین از خواص تمشک سیاه را که می توتن نام برد تومورهای بدخیم را مداوا و سرکوب می کند. اسید الاگیک یک آنتی اکسیدان خاص است که باعث می شود سلول های ی سرطانی را نیز کاهش دهد.

طرز تهیه شربت تمشک با طعم و مزه فوق العاده عالی

تمشک دارای خواص ضدعفونی کننده است . خوردن شربت تمشک برای بیماران مبتلا به سرخک و مخملک تجویز شده است. تمشک به دلیل ویتامینهای c و k که دارد برای درمان فشار خون مفید می باشد تمشک خون را تصفیه می کنند و برای کسانی که مبتلا به روماتیسم هستند بسیار مفید می باشد.

طرز تهیه شربت تمشک با طعم و مزه فوق العاده عالی

امیدوار هستیم با دیدن این مطالب و طرز تهیه شربت تمشک و خواص آن نهایت لذت را برده باشید و بتوانید خوش مزه ترین شربت تمشک را درست کنید.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط