عمل جراحی لیفت گردن به چه منظور انجام می‌گیرد؟ آیا عمل لیفت گردن برای شما مناسب است؟ خطرات و عوارض آن چه خواهد بود؟ لیفت گردن روشی است که پوست و ماهیچه های گردن را محکم و لیفت می کند. اصطلاح پزشکی این روش، پلاتیسماپلاستی است. این روش باعث صاف تر شدن و باریک تر شدن گردن می شود، بنابراین ظاهر جوان تری به شما می دهد.جراح، اغلب این عمل را در کنار سایر جراحی های صورت مانند لیفت صورت یا لیفت پیشانی انجام می دهد.برای کسب اطلاعات کاملتر درباره لیفت گردن ادامه این مقاله از بخش زیبایی دکتر سلام را مطالعه نمایید.

جراحی لیفت گردن چه نتایجی را برای شما در پی خواهد داشت؟

در بسیاری از افراد، نخستین علائم پیری در اطراف صورت و گردن ظاهر می شود. پوست اطراف فک و گردن، خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهند و آویزان شده و ممکن است چروکیده نیز شوند. لیفت گردن می تواند این مشکلات را رفع کرده و ظاهر فک و گردن شما را بهبود بخشد.

جراحی لیفت گردن + هزینه، نحوه انجام و سوالات متداول

بنابراین، لیفت گردن می تواند به موارد زیر کمک کند:

بهبود بخشیدن ظاهر پوست گردن سفت و محکم شدن پوست آویزان و شل اطراف گردن از بین بردن چربی اضافی از دور گردن کاهش چین و چروک و خطوط ریز در گردن داشتن یک گردن جوان تر و صاف تر به طور کلی، لیفت گردن می تواند به شما در داشتن ظاهری جوان تر کمک کند و باعث می شود که احساس جوانی و شادابی داشته باشید.

روش های انجام لیفت گردن

برای انجام دادن عمل لیفت گردن، جراح باید پوست و بافت نرم گردن را تنظیم کرده و در قسمت دیگری قرار دهد. معمولا، جراح از لیپوساکشن برای از بین بردن چربی اضافی استفاده می کند. به طور کلی این یک نوع عمل جراحی نسبتا ساده است که بین دو تا چهار ساعت به طول می کشد. هچنین طول مدت زمان عمل به اینکه تحت عمل جراحی دیگری نیز قرار بگیرید، بستگی دارد. اغلب اوقات این عمل جراحی با عمل لیفت صورت انجام می شود. دو روش اصلی برای لیفت گردن وجود دارد:

پلاتیسماپلاستی سرویکوپلاستی

چرا جراحی لیفت گردن را انتخاب می کنید؟

بسیاری از افراد، با بروز اثرات پیری بر ظاهر خود مشکل دارند. برخی از اولین نشانه های آشکار پیری می تواند در اطراف فک و ناحیه گردن ظاهر شود که ممکن است به شکل پوست آویزان و شل و یا چروکیده باشد. در نتیجه، این می تواند باعث شود که شما پیرتر از آن چه باشید که احساس می کنید. اگر این مورد باعث نگرانی شما می شود، ممکن است لیفت گردن را انجام دهید.کاندیداهای لیفت گردن اینطور احساس می کنند که ظاهر گردن آنها باعث شود که خسته و پیر به نظر برسند. یک لیفت گردن می تواند به رفع علائم پیری کمک کند و بنابراین باعث می شود که شما جوان تر به نظر برسید.

جراحی لیفت گردن + هزینه، نحوه انجام و سوالات متداول

چه کسانی بهترین کاندید برای انجام جراحی لیفت گردن هستند؟

برای گرفتن بهترین نتیجه، کاندیداهای ایده آل برای لیفت گردن، بیمارانی را شامل می شوند که دارای ویژگی های مناسبی باشند تا بتوانند با استفاده از این روش، بهبودی حاصل کنند. لیفت گردن می تواند موارد زیر را اصلاح کند:

شل شدن پوست اطراف گلو. چین و چروک ناحیه گردن. غبغب (چربی یا پوست اضافی در زیر چانه) چربی یا پوست اضافی در گردن.

علاوه بر این، بهترین کاندیداهای لیفت گردن، دارای شرایط زیر نیز می باشند:

1. خوب بودن خاصیت ارتجاعی پوست

در حالت ایده آل، بیماران باید دارای پوستی باشند که به خوبی بتوانند با موقعیت جدید خود همخوانی داشته باشند. اگر پوست شما بیش از حد سفت و یا نازک باشد، ممکن است پس از اصلاح و تنظیم مجدد، نتواند به موقعیت جدید خود برگردد.

2. سلامتی جسمانی خوب

داشتن سلامت عمومی خوب قبل از انجام هر عمل جراحی مهم است. شرایط جدی و شدید پزشکی، شاخص توده بدنی بالا (BMI ) و سیگار کشیدن، همگی می توانند خطر بروز عوارض را افزایش دهند. بنابراین، کاندیداهای عمل لیفت گردن، حداقل ۶ هفته قبل از عمل جراحی، سیگار کشیدن را باید کناری بگذارند.جراح شما همچنین توصیه می کند که قبل از عمل، به یک وزن ثابت و سالم برسید.

چه چیزی با لیفت گردن، رفع نمی شود؟

از آنجایی که لیفت گردن فقط پوست و ماهیچه های گردن را تنظیم می کند، فقط پوست اضافی یا چروکیدگی اطراف گردن را اصلاح می کند و علائم قابل مشاهده پیری را که ممکن است در نواحی دیگر صورت ظاهر شوند مانند شل شدن پوست و چین و چروک های پیشانی یا گونه ها را حل نخواهد کرد. اگر برای نواحی دیگر پوست خود نگرانی دارید، می توانید با جراح BAAPS / BAPRAS خود درباره روش های دیگری که ممکن است برای شما مناسب باشد صحبت کنید.اغلب، جراح می تواند همزمان با لیفت گردن، این کارها نیز انجام دهد. برخی از روش هایی که معمولا با لیفت گردن انجام می شود عبارتند از:

لیفت صورت، با انجام لیفت صورت،پوست نیمه پایینی صورت شما را صاف و سفت می شود.

لیفت ابرو ها، که می تواند چین و چروک های پیشانی را کاهش دهد.

بلفاروپلاستی که می تواند افتادگی پلک ها و پف آلود بودن زیر چشم ها را اصلاح کند.

روش انجام لیفت گردن

عمل جراحی لیفت گردن چگونه انجام می شود؟

اطلاع نداشتن از اینکه، بعد از لیفت گردن باید انتظار چه چیزی را داشته باشید، اعصاب خورد کن است. بنابراین، دانستن اینکه با لیفت گردن به چه چیزی می توانید برسید، ممکن است به تسکین هر گونه اضطرابی که در مورد جراحی دارید به شما کمک کند.

لیفت گردن به خودی خود یک روش نسبتا ساده است. با این حال، بعد از بحث درباره بهترین گزینه ها با جراح BAAPS / BAPRAS، ممکن است تصمیم گرفته باشید که روش های دیگری مانند جراحی لیفت صورت را نیز انجام دهید. این بدین معنا خواهد بود که مدت زمان جراحی بیشتر طول خواهد کشید. صرف نظر از این، عمل جراحی لیفت گردن می تواند بین ۲ تا ۵ ساعت به طول بیانجامد.

جراحی لیفت گردن + هزینه، نحوه انجام و سوالات متداول

در روز عمل جراحی، مراحل زیر را باید انجام دهید:

۱. داشتن رضایت

انجام هر نوع عمل جراحی نیاز به رضایت شما دارد. قبل از انجام عمل لیفت گردن، باید فرم رضایت نامه را پر کرده و امضاء کنید.ممکن است این کار در روز عمل و یا در طول ارزیابی قبل از عمل انجام شود.. با امضای فرم رضایت نامه، موافقت می کنید که تحت عمل جراحی لیفت گردن قرار بگیرید، بنابراین باید در مورد مزایا و خطرات این روش کاملا آگاهی و اطلاع داشته باشید. اگر چیزی وجود دارد که در مورد آن مطمئن نیستید، قبل از امضای فرم رضایت نامه، از جراح خود سوال کنید.

2. بیهوشی

به محض پوشیدن لباس بیمارستان و آماده شدن برای جراحی، به اتاق بیهوشی می روید. در اینجا متخصص بیهوشی به شما داروی بیهوشی می دهد. قبل از روز عمل با جراح خود درباره نوع بیهوشی، صحبت خواهید کرد. بیهوشی عمومی باعث می شود که شما در طول عمل بخوابید تا چیزی درباره عمل احساس نکرده و یا به خاطر نیاورید. یک بی حسی موضعی نیز، محل درمان را بی حس می کند تا شما هیچ دردی را احساس نکنید و در کنار این بی حسی موضعی، یک داروی آرام بخش نیز به شما داده می شود تا به شما در رسیدن به آرامش کمک کند. هر دو گزینه کاملا بی خطر و ایمن هستند، بنابراین استفاده از هر کدام از آنها تا حد زیادی به اولویت های شخصی شما بستگی دارد.

3. برش

قبل از ایجاد هر گونه برش، ناحیه مورد نظر به طور کامل تمیز می شود تا خطر عفونت کاهش پیدا کند.. سپس جراح برش هایی را در زیر چانه و پشت گوش ایجاد می کند. اندازه برش بستگی به وسعت و روش عمل جراحی دارد. دو روش اصلی عبارتند از:

سرویکوپلاستی

این روش عمدتا بر حذف پوست اضافی متمرکز است. جراح، پوست اضافی دور گردن را بلند کرده و آن را بر می دارد. برای برخی از بیماران، برداشتن پوست اضافی به تنهایی ممکن است برای رسیدن به نتایجی که می خواهند کافی و بسنده باشد. سپس جراح پوست گردن را مجددا جابجا می کند و آن را در جای خودش بخیه می زند و به گردن، ظاهر صاف تری می بخشد.

پلاتیسماپلاستی

پلاتیسماپلاستی، نوع گسترده تر عمل جراحی لیفت گردن است زیرا جراح، ماهیچه های زیر گردن را سفت تر کرده و به آنها شکل می دهد. هنگامی که جراح ماهیچه را سفت می کند، پوست را محکم می کشد و برش را می بندد. با تنظیم ماهیچه زیرین، این روش به نتایج چشمگیری می رسد چون می تواند به کاهش چین خوردگی گردن کمک کند.

برای رسیدن به بهترین نتیجه، جراح می تواند از هر دو روش بالا استفاده کند. علاوه بر این، با هر دو روش، جراح می تواند چربی اضافی را از طریق بریدگی هایی که در زیر چانه ایجاد می کند، از بین ببرد. آنها این کار را از طریق لیپوساکشن و یا از طریق برش جراحی، انجام می دهند.

4- بستن برش ها

جراح ممکن است برای بستن برش ها از بخیه های قابل جذب و یا غیرقابل جذب استفاده کند. پس از آن، جراح گردن را به صورت شل بانداژ می کند و همچنین ممکن است یک لوله تخلیه کوچک در محل درمان قرار بگیرد تا هر گونه مایعی را تخلیه کند.

5- برگشتن به اتاق عمومی

پس از تمام شدن عمل جراحی، به تدریج در اتاق ریکاوری از خواب بیدار می شوید. شما به بخش عمومی بر می گردید تا تحت نظر پرستاران و پرسنل بیمارستان، به هوش بیائید. ممکن است لازم باشد که یک شب را در بیمارستان بستری شوید یا ممکن است در همان روز به خانه بروید. این به نوع بیهوشی و اینکه آیا مشکلی ناشی از جراحی دارید یا خیر، بستگی دارد.

جراحی لیفت گردن + هزینه، نحوه انجام و سوالات متداول

مشاوره درباره عمل لیفت گردن

چه انتظاری از مشاوره برای لیفت گردن داشته باشیم؟

اگر فکر می کنید روش لیفت گردن برای شما مناسب است، مرحله بعدی داشتن یک جلسه با یکی از جراحان BAAPS / BAPRAS است. این فرصتی را برای شمارا فراهم خواهد کرد تا با یک جراح بسیار ماهر و با تجربه در مورد این روش صحبت کنید که این جلسه، به طور کلی بین 15 دقیقه تا یک ساعت به طول خواهد کشید. در طول این مشاوره، درباره نگرانی هایی که درباره ظاهر گردن خود دارید و آنچه را که می خواهید تغییر دهید، گفتگو خواهید کرد. جراح با دقت به شما گوش می دهد و سپس گردن شما را معاینه می کند. آنها همچنین سوالات مهمی در مورد سابقه پزشکی از شما خواهند پرسید. این کار برای ارزیابی این است که آیا شما برای انجام این عمل جراحی مناسب هستید یاخیر. برخی از سوالاتی که ممکن است از شما پرسیده شوند عبارتند از:

آیا شرایط پزشکی خاصی دارید؟ آیا قبلا شرایط پزشکی داشته اید؟ آیا قبلا عمل جراحی انجام داده اید؟ در حال حاضر چه نوع داروهایی را مصرف می کنید از جمله داروهای بدون نسخه و داروهای گیاهی چقدر الکل می نوشید؟ آیا سیگار می کشید؟ آیا سابقه حساسیت دارید؟

هنگامی که در مورد کسب نتایج مورد نظر خود از روش لیفت گردن بحث می کنید، واقعا بر مهم بودن این نکته که با جراح خود با صراحت صحبت کنید تاکید می کنیم. به این دلیل که به جراح کمک می کند تا به رسیدن شما به آنچه که خواهان آن هستید، کمک کند و باعث می شود که درک بهتری از اهداف شما داشته باشند. همچنین باعث رضایتمندی شما از نتایج نهایی جراحی لیفت گردن می شود. اما به خاطر داشته باشید که اگر جراح، فکر کند که انتظارات شما واقع بینانه نیستند، به شما در این باره تذکر خواهد داد. مهم است که به جراح و تجربیات آنها گوش دهید. شاید روش های جایگزین دیگری برای شما مناسب تر باشد. جراح می تواند گزینه هایی را پیشنهاد کرده و درباره آنها با شما صحبت کند.

جراحی لیفت گردن + هزینه، نحوه انجام و سوالات متداول

چه سوالاتی را باید در طول مشاوره لیفت گردن مطرح کنید؟

برای ما مهم است که بیماران کاملا از روش جراحی خود آگاهی داشته باشند. بنابراین اگر درباره روش لیفت گردن، سوال دارید، جلسات مشاوره، بهترین زمان برای پرسیدن سوال است. جراح شما خوشحال خواهد شد که به سوالات شما پاسخ دهد.. هیچ چیزی به عنوان سوال احمقانه وجود ندارد ! موارد زیر نمونه هایی از سوالاتی هستند که ممکن است آنها را مطرح کنید:

آیا عمل لیفت گردن برای من مناسب است؟ آیا با انجام عمل لیفت گردن، می تواتم به اهدافم دست پیدا کنم؟ آیا می توانم عکس های قبل و بعد از جراحی های لیفت گردن که قبلا انجام داده اید، ببینم؟ از چه روش های دیگری می توانم برای دستیابی به نتایج دلخواه خود، استفاده کنم؟ آیا زخم ها قابل رویت هستند؟ دوره ریکاوری و بهبودی چقدر است؟ بعد از عمل چه مدت به مرخصی از محل کار نیاز دارم؟ آیا بعد از عمل درد دارم؟

خطرات و عوارض جانبی مهم عمل لیفت گردن چیست؟

مانند هر نوع عمل جراحی دیگر، جراحی لیفت گردن نیز با خطرات زیادی همراه است که ممکن است در حین و یا بعد از عمل ایجاد شود. اگر تصمیم دارید که عمل لیفت گردن را انجام دهید، درباره آن دقیقا فکر کنید. این کار همچنین به معنی صرف زمان برای در نظر گرفتن خطرات و عوارض لیفت گردن می باشد. جراح در مورد خطرات بالقوه لیفت گردن در طول جلسه مشاوره با شما صحبت خواهد کرد.

کبودی، خونریزی و هماتوم

بعد از عمل جراحی، منتظر بروز مقداری کبودی در اطراف گردن باشید.کبودی معمولا بعد از حدود دو هفته رفع می شود. احتمالا جمع شدن مقدار زیادی خون در زیر پوست نیز وجود دارد که می تواند منجر به تشکیل یک توده سخت در زیر پوست شود که به آن هماتوم گفته می شود و می تواند متورم و دردناک باشد. هماتوم های کوچکتر ممکن است به خودی خود از بین بروند، اما در صورت ادامه یافتن یا زیاد شدن آنها، جراح ممکن است طی یک عمل جراحی، آنها را بر دارد. اگر فشار خون بالایی دارید یا داروهای خاصی مانند آسپیرین مصرف می کنید، ممکن است بیشتر مستعد ابتلا به هماتوم باشید.

مرگ (نکروز) پوست یا بافت

نکروز بافت، یعنی مرگ بافت. این یک عارضه بالقوه، اما نادر، ناشی از لیفت گردن است و زمانی رخ می دهد که ناحیه ای از بافت، خون و اکسیژن کافی دریافت نکند. در حین عمل لیفت گردن، جراح برش هایی ایجاد می کند که ممکن است خون رسانی به قسمت های خاصی از گردن را با اختلال روبرو کند بنابراین، می تواند منجر به نکروز پوست شود. اگر در هفته های قبل یا بعد از عمل جراحی سیگار مصرف کنید، خطر بروز این اتفاق بسیار بیشتر است. عفونت نیز می تواند منجر به نکروز بافت شود. بهتر است نکروز بافت را زودتر تشخیص دهید تا از آسیب بیشتر جلوگیری شود.

عفونت

از آنجایی که عمل لیفت گردن به ایجاد برش در پوست نیاز دارد، باکتری ها می توانند وارد زخم شوند و در طی یا بعد از عمل باعث آلودگی زخم شوند.عفونت معمولا در چند هفته اول بعد از عمل اتفاق می افتد. اگرچه که ممکن است عفونت از روی پوست شروع شود، اما می تواند به عمق بافت و ماهیچه نیز نفوذ کند. در صورت اینکه زخم عفونی شود ممکن است زخم قرمز شده و زمانی که آن را لمس می کنید، گرم باشد. همچنین ممکن است متوجه ترشح چرک از زخم شوید. درد و ناراحتی نیز در این ناحیه وجود دارد که داروی ضد درد نمی تواند درد را تسکین دهد. علاوه بر این، عفونت زخم می تواند باعث ایجاد احساس ناخوشایندی در شما شود. اگر تب بالای 38 درجه سانتیگراد دارید یا متوجه هر یک از این علائم شدید، فوری به جراح خود اطلاع دهید.

جای زخم

جای زخم در جایی شکل خواهد گرفت که جراح برش هایی را بر روی پوست شما ایجاد کرده باشد و بدن خودش را درمان می کند. جای زخم در طول زمان محو خواهد شد، اما هرگز به طور کامل ناپدید نخواهد شد. جراح، تا جایی که امکان داشته باشد، برش های ریز و کوچکی را بر روی پوست ایجاد می کند. با این حال، جلوگیری از بروز جای زخم به طور کامل وجود ندارد. به این دلیل که بدن برخی افراد توانایی بهتری برای التیام زخم دارند و برخی دیگر استعداد کمتری دارند.جراح، توصیه هایی را در مورد نحوه مراقبت از زخم ها، به منظور به حداقل رساندن جای زخم بعد از عمل جراحی به شما ارائه می کند. در شرایط خیلی نادر که جای زخم بیش از حد باشد، درمان هایی برای به حداقل رساندن آن وجود دارد مانند جراحی بیشتر، لیزر درمانی و یا لایه برداری شیمیایی.

جراحی لیفت گردن + هزینه، نحوه انجام و سوالات متداول

آسیب عصبی

در طول عمل جراحی، چاقوی جراحی ممکن است یک عصب را قطع کند و یا بافت اطراف عصب ملتهب شود و یا عصب، منبع خون خود را از دست بدهد. تمام این موارد می تواند منجر به آسیب عصبی شود. بعد از عمل مقداری بی حسی را در محل برش حس می کنید که بسیار عادی است، اما معمولا موقتی است. تغییر بیشتر و مداوم در احساس و داشتن درد بلند مدت در ناحیه درمان شده، ممکن است نتیجه آسیب عصبی دائمی باشد.

زیبایی

عدم تقارن و دیگر اختلالات در پوست می تواند باعث شود که از نتایج جراحی زیبایی، ناراضی باشید.برخی اختلالات مانند جای زخم بیش از حد و یا تغییر رنگ پوست ممکن است خارج از کنترل جراح باشد. با این حال باید اطمینان حاصل کنید که جراح دارای صلاحیت و تجربه لازم می باشد تا شانس بروز نتایج ناامیدکننده کاهش یابد. بسیار مهم است که اهداف زیبایی خود را به طور وضوح به پزشک خود منتقل کنید تا شاهد نتایج غیرمنتظره و ناخوشایند نباشید.

عوارض جراحی عمومی

صرفنظر از اینکه چه نوع عمل جراحی را انجام داده اید،خطرات و عوارضی وجود دارند که ممکن است اتفاق بیفتند. این عوارض شامل حالت تهوع و استفراغ، یا تشکیل یک لخته خون در پاها یا ریه های شما شود.همچنین این امکان وجود دارد که شما نسبت به یک ماده بیهوشی، واکنش آلرژیک داشته باشید. وقوع این موارد نادر است و برای اینکه این خطرات به حداقل برسند، اقداماتی را می توان انجام داد.

جراح شما در مورد تمام خطرات و عوارض لیفت گردن،در طی جلسات مشاوره با شما صحبت خواهد کرد.

آمادگی برای عمل لیفت گردن

لیفت گردن یک عمل جراحی تهاجمی است، بنابراین مهم است که بدن شما برای این عمل آمادگی داشته باشد. یعنی این که لازم است چند هفته قبل از جراحی سبک زندگی خود را تغییر دهید. برای مثال، مطمئن شوید که رژیم غذایی سالمی را بخورید و مقدار الکلی را که می نوشید، محدود کنید. اگر سیگاری هستید، توصیه می کنیم که حداقل ۶ هفته قبل از عمل جراحی سیگار را ترک کنید. این تغییرات کوچک در سبک زندگی می تواند تفاوت چشمگیری در کمک به شما برای رسیدن به بهترین نتیجه از این روش را در پی داشته باشد. با نزدیک شدن به روز جراحی، تا جای ممکن احساس راحتی و آرامش داشته باشید. بنابراین برخی از نکات عملی را برای شما در اینجا گردآوری کرده ایم تا به عنوان بخشی از آمادگی برای لیفت گردن، در نظر گرفته شوند:

کارهای خانه

برخی از کارهای خانه مانند بیرون بردن سطل زباله و تمیز کردن خانه را،قبل از عمل جراحی انجام دهید.. برگشتن به خانه ای بدون هیچ گونه شلوغی و در هم بر همی، به خصوص در چند روز اول دوره بهبودی، به شما احساس راحتی خواهد داد.

خرید

در روزهای اول بعد از عمل جراحی، باید تا جایی که ممکن است استراحت کنید. همچنین مهم است که هیچ چیز سنگینی مانند کیسه های مواد غذایی را،پس از عمل جراحی، بلند نکنید. بنابراین توصیه می کنیم که قبل از روز درمان به یک مغازه مواد غذایی بروید و خرید کنید. همچنین، می توانید به صورت آنلاین، مواد غذایی را خریداری کنید تا زمانی که به خانه برمی گردید، به شما تحویل داده شوند. برخی مواد غذایی قابل استفاده که می توانید در کمد نگهداری کنید عبارتند از پاستا، برنج و غذاهای کنسروی. غذاهای آماده و یخ زده نیز برای زمانی که حس و حال پخت و پز ندارید، مفید هستند.

جراحی لیفت گردن + هزینه، نحوه انجام و سوالات متداول

بچه ها و حیوانات خانگی

احساس آرامش و نداشتن استرس در دوران بهبودی شما ضروری است. بنابراین گرفتن پرستار کودک و یا مراقبت کننده از حیوان خانگی را در نظر داشته باشید.همچنین می توانید از یکی از بستگان نزدیک و یا دوست خود خواهش کنید که در هفته اول بعد از عمل جراحی و حتی بعد از عمل و تا زمانی که هنوز انرژی کمی دارید، در این رابطه به شما کمک کنند.

رانندگی

جراحی هایی مانند لیفت گردن می تواند به خاطر اثرات بیهوشی، احساس خستگی و ضعف را در شما ایجاد کند. به همین دلیل نباید تا 24 ساعت پس از عمل جراحی، رانندگی کنید.ترتیبی اتخاذ کنید که کسی شما را از بیمارستان به خانه برساند که ممکن است یکی از اعضای خانواده یا یکی از دوستان شما باشند. اگر شخص دیگری در خانه نیست، پیشنهاد می کنیم که از آنها بخواهید تا حداقل اولین شب پس از عمل جراحی را در کنار شما باشند. جراح ممکن است به شما توصیه کند که به مدت 5 روز تا 2 هفته بعد از درمان، رانندگی نکنید.

رژیم غذایی

به عنوان بخشی از آمادگی برای عمل لیفت گردن، باید یک رژیم غذایی سالم بخورید. این کار به بدن شما اجازه می دهد تا برای این عمل جراحی آماده شوید. داشتن یک رژیم غذایی سالم حتی بعد از عمل، مهم است زیرا به روند بهبودی و التیام شما کمک می کند. سبزیجات سبز و میوه های تازه را به مقدار زیاد بخورید. مواد غذایی سرشار از پروتئین مانند مرغ و ماهی بخورید. مصرف قند و نمک و همچنین مقدار کافئین مصرفی خود را کاهش دهید. در نهایت اینکه با نوشیدن مقدار زیادی آب، بدن خود را هیدراته نگه دارید.

لباس

بعد از جراحی لیفت گردن، لباس مناسبی را تهیه کنید که می تواند یک دست لباس راحت و گشاد باشد که بتوانید با پوشیدن آن، احساس راحتی کرده و استراحت کنید و همچنین پوشیدن پیراهن و تاپ هایی که از قسمت جلو باز هستند. شما باید از پوشیدن هر گونه لباسی که از ناحیه سر باید بپوشید، حداقل در هفته اول پس از عمل، خودداری کنید. انجام این کار باعث می شود که لباس ها با زخم های روی گردن شما که در حال التیام هستند، تماسی نداشته باشند.

خوابیدن

روز قبل از عمل جراحی، به مقدار کافی بخوابید و بدن خود را برای این عمل آماده کنید. علاوه بر این، این کار به تنظیم خواب شما نیز کمک می کند زیرا بعد از عمل جراحی، تا جایی که می توانید باید استراحت داشته باشید. برای مثال، ممکن است بخواهید چند بالش اضافی خریداری کنید تا در خانه داشته باشید. به این خاطر که بتوانید استراحت کنید و در زمان خوابیدن، سر خود را در یک موقعیت بالا تر قرار دهید.در زمان خوابیدن، سر و گردن خود را کمی بالا نگه دارید زیرا به کاهش تورم کمک می کند.

جراحی لیفت گردن + هزینه، نحوه انجام و سوالات متداول

مراقبت های بعد از لیفت گردن

پس از جراحی لیفت گردن چه انتظاری می توانم داشته باشم؟

برای رسیدن به بهترین نتیجه، مراقبت های بعد از عمل لیفت گردن به همان اندازه عمل جراحی، اهمیت دارد. بسیار مهم است که چند روز اول پس از عمل جراحی، زیاد به خودتان سخت نگیرید و راحت باشید تا بتوانید از اثرات داروی بیهوشی و عمل جراحی، بهبودی حاصل کنید. جراح به شما توصیه های خاصی در مورد انجام یک سری اقدامات احتیاطی ارائه خواهد داد که باید در طول دوره بهبودی انجام دهید.

مراقبت های پس از لیفت گردن شامل یک قرار ملاقات با جراح بعد از عمل جراحی است که پیش از رفتن به خانه انجام خواهد شد. این یک قرار ملاقات مهم است چرا که جراح نحوه درمان و تعویض پانسمان را مورد بررسی قرار می دهد.. اگر جراح از بخیه غیر قابل جذب استفاده کرده باشد، این بخیه ها نیز کشیده می شوند. در بخش بعدی، برخی از نکات مهم در رابطه با مراقبت های پس از لیفت گردن را ارائه می کنیم:

بعد از عمل جراحی چه حسی خواهم داشت؟

بلافاصله بعد از عمل جراحی، ناحیه ای از گردن که تحت درمان قرار گرفته، ممکن است کمی دچار بی حسی شود که می تواند ناشی از تاثیرات بی حسی موضعی باشد. همچنین ممکن است در این ناحیه، احساس سفتی یا نازک شدن پوست را داشته باشید. همه این حالت ها باید به تدریج و با گذشت زمان حل شوند، بنابراین جای نگرانی وجود ندارد. علاوه بر این، در اطراف ناحیه درمان، دچار تورم و کبودی نیز خواهید شد. این حالت طبیعی است و باید در مدت چند هفته برطرف شود. برای چند روز اول، از داروهای ضد درد به منظور کنترل هرگونه درد و ناراحتی و کاهش تورم، استفاده کنید.

آیا در 24 ساعت اول باید کاری انجام دهم؟

داروهای بیهوشی باعث می شوندکه شما بلافاصله پس از عمل جراحی، احساس خستگی، سستی و ضعف داشته باشید.. بنابراین باید ترتیبی اتخاذ کنید که یکی از اعضای خانواده یا یک دوست صمیمی، حداقل 24 ساعت اول بعد از عمل را در کنار شما بماند. در صورت امکان، از آنها بخواهید که شما را به خانه برسانند، زیرا چند روز اول بعد از عمل، نمی توانید رانندگی کنید..تا جایی که امکان دارد، روز اول را به خود استراحت بدهید و گردن خود را بیش از اندازه، حرکت ندهید.. از دوستان و یا اعضای خانواده خود بخواهید که در کارهایی که نیاز دارید، به شما کمک کنند.

چند روز به مرخصی نیاز دارم؟

شما باید حداقل ۲ هفته مرخصی بگیرید و حتی اگر کارتان نیاز به انجام فعالیت بیشتری دارد، ممکن است به زمان بیشتری برای مرخصی نیاز داشته باشید. حتی پس از بازگشت به سر کار، برای چند هفته اول هیچ چیز سنگینی را بلند نکنید. زیاد به خود سخت نگیرید و بیش از حد خود را خسته نکنید. شما باید در عرض مدت ۴ تا ۶ هفته به روال عادی و روزمره زندگی خود باز گردید.

کی می توانم ورزش کنم؟

به احتمال زیاد باید اولین روزهای بعد از جراحی را در رختخواب سپری کرده و استراحت کنید. با این حال، توصیه می کنیم که بلند شوید و به محض این که احساس می کنید قادر به انجام این کار هستید، به تحرکت خود ادامه دهید. سپس می توانید ورزش های سبکی مانند پیاده روی را بعد از دو هفته، دوباره ازسر بگیرید. با این حال، باید از انجام هر گونه فعالیت فیزیکی شدید، حداقل به مدت ۴ تا ۶ هفته اجتناب کنید. بعد از این دوره زمانی، می توانید ورزش هایی مانند دویدن، دوچرخه سواری و شنا را شروع کنید.

جراحی لیفت گردن + هزینه، نحوه انجام و سوالات متداول

چه نکات دیگری را باید در نظر بگیرم؟

بعد از جراحی از لباس های گشاد و راحت استفاده کنید مانند پیراهن هایی که که در جلو، دکمه دارند. از پوشیدن لباس های تنگ که باید از قسمت سر پوشیده شوند، اجتناب کنید چون می تواند با ناحیه درمان تماس داشته باشد و در فرآیند درمان اختلال ایجاد کند.

همچنین جراح شما ممکن است توصیه کند که چند روز اول، سر خود در موقعیت بالا قرار داده و بخوابید. برای انجام این کار می توانید از چندین بالش استفاده کنید. این کار به کاهش تورم نیز کمک خواهد کرد.

نتایج نهایی

ممکن است بلافاصله پس از جراحی، نتایجی را که امیدوار به دیدن آنها هستید، میسر نباشد.. فرآیند درمان، به زمان نیاز دارد، در حالیکه ورم و کبودی ممکن است پس از چند هفته برطرف شود و گاهی هم می تواند تا ۹ ماه به طول بکشد تا بتوانید مزایای کامل لیفت گردن را احساس کنید زیرا نتایج درمان، به طور کلی در طول زمان بهبود خواهند یافت. اگر سلامت عمومی خوبی داشته باشید و سیگار یا الکل مصرف نکنید، دوره بهبودی می تواند سریع تر باشد و ممکن است زودتر به نتایج مورد نظر خود برسید.

سوالات متداول در رابطه با لیفت گردن

آیا برای جراحی لیفت گردن باید به پزشک عمومی مراجعه کنم؟

معمولا برای جراحی لیفت گردن نیازی نیست که به پزشک عمومی مراجعه کنید. اگر فکر می کنید که لیفت گردن را باید انجام دهید، جراح از دیدن شما برای مشورت درباره گزینه های درمانی خوشحال خواهد شد. با این حال، جراح ممکن است به سوابق پزشکی شما با جزئیات بیشتری نیاز داشته باشد که در این صورت پس از کسب اجازه از شما، با پزشک عمومی تماس می گیرد.

کی می توانم بعد از جراحی لیفت گردن، دوش بگیرم و موهایم را بشویم؟

شما باید 48 ساعت بعد از عمل لیفت گردن دوش بگیرید. با این حال، این یک دستورکلی است و شما باید به توصیه های دقیقی که توسط جراح به شما داده می شود گوش دهید. جراح همچنین دستورالعمل هایی مبنی بر نحوه شستشو و مراقبت از زخم نیز ارائه می دهد تا به خوبی درمان شود. به عنوان مثال، جراح شما ممکن است یک پماد آنتی بیوتیک را برای شما تجویز کند تا بعد از دوش گرفتن استفاده کنید. پس از خیس شدن حتما محل بریدگی ها را خشک کنید. اگر برای خشک کردن موهای خود به سشوار نیاز دارید، آن را در حالت خنک نگه دارید و در نهایت، هنگام شانه زدن موهای خود مراقب نواحی تحت درمان باشید.

جراحی لیفت گردن + هزینه، نحوه انجام و سوالات متداول

بعد از لیفت گردن،چه وقت با خیال راحت می توانم در مجالس مهم شرکت کنم؟

به دلیل وجود تورم،کبودی و قرمزی ناحیه درمان، بعد از عمل لیفت گردن و به خاطر شکل و ظاهر گردن خود، ممکن است احساس خجالت داشته باشید.. میزان تورم و کبودی و اینکه چقدر طول می کشد تا برطرف شود، بسیار متغیر است. در برخی افراد، کبودی به سرعت محو می شود، در حالی که در برخی دیگر، بیشتر طول می کشد. اما به طور کلی، تورم و کبودی باید بعد از هفته اول برطرف شوند. بنابراین به احتمال زیاد بعد از گذشت ۴ هفته، با خیال راحت می توانید در مجامع عمومی شرکت کنید زیرا تا آن زمان، کل تورم و کبودی باید به طور کامل بر طرف شده باشد.

نتایج لیفت گردن تا چه مدت دوام خواهد داشت؟

روند پیری و سالمندی، حتی پس از جراحی به ناچار ادامه خواهد یافت. بنابراین، نتایج لیفت گردن دائمی نیست. با این حال، اگر مراقب بدن خود باشید، نتایج حاصل از لیفت گردن می تواند بسیار طولانی مدت باشد. این مراقبت ها به معنای سیگار نکشیدن و قرار نگرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید، استفاده از کرم ضد آفتاب و پوشیدن کلاه در هنگام بیرون رفتن از منزل، استفاده روزانه از مرطوب کننده ها، متناسب نگه داشتن بدن و نوشیدن مقدار زیادی آب می باشد. اگر این کارها را انجام دهید، می توانید اثرات لیفت گردن را به مدت ۱۰ سال و احتمالا بیشتر حفظ کنید.

جراحی لیفت گردن + هزینه، نحوه انجام و سوالات متداول

تاثیر عواملی مانند سیگار، داروها و الکل بر لیفت گردن چیست ؟

توصیه ما به شما این است که حداقل ۶ هفته قبل از عمل جراحی، سیگار نکشید.همچنین باید میزان مصرف الکل خود را قبل از عمل جراحی محدود کنید چون می تواند بر نتیجه عمل جراحی تاثیر بگذارد. سیگار کشیدن و نوشیدن الکل، احتمال بروز عوارض را در طول و بعد از عمل لیفت گردن افزایش می دهد. توتون و تنباکو به طور خاص می توانند زمان التیام و بهبودی زخم ها را به تاخیر بیندازند و به همین دلیل بیشتر در معرض عفونت قرار می گیرند.

اگر داروهایی مانند ایبوپروفن، ویتامینE و مکمل های گیاهی را به طور منظم مصرف می کنید، ممکن است لازم باشد که قبل از عمل جراحی، مصرف آنها را قطع کنید. به این دلیل که این داروها خاصیت رقیق کنندگی خون را دارند و می توانند خطر خونریزی را در حین عمل جراحی افزایش دهند.در صورت لزوم، جراح شما در طول جلسات مشاوره در مورد هر نوع دارویی با شما صحبت خواهد کرد.