سیروس الوند: سینما سیار رونق فرهنگی را بدنبال خواهد داشت


سیروس الوند: سینما سیار رونق فرهنگی را بدنبال خواهد داشت

سیروس الوند که عصر جمعه در مراسم افتتاح سینما سیار در شهمیرزاد استان سمنان حضور یافته بود در گفت و گو با خبرنگار ایرن ابا تمجید از ارائه این طرح که توسط حجت الله ایوبی در زمان ریاست وی در معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشادر اسلامی مطرح شده بود افزود: سرچشمه این شکل از اکران ها در آن زمان شکل گرفت که اجرایی شدن آن در حال حاضر در شهرهایی چون شهمیرزاد رویداد مهمی است.

وی ادامه داد: زمانی که سینما و یا فضاهای فرهنگی هنری در همه جا حضور داشته باشد باعث خواهد شد که فیلم ها در هر فرهنگی دیده و قضاوت شود و این جریان قطعا تقویت فرهنگ جمعی را که در جامعه ما ضعیف است بهدصورت مستقیم بدنبال خواهد داشت.

الوند با اشاره به اینکه قرار است در اولین اکران سینما سیار شهمیرزاد فیلم دست های آلوده بر پرده نمایش داده شود گفت: در این فیلم برادرم خشایار الوند دستیار بنده بود که یاد خشایار ،عسل بدیعی وهمچنین استاد بابک بیات که موسیقی متن این فیلم را نوشت و حال در کنار ما نیستند را گرامی می دارم.

کارگردان فیلم یکبار برای همیشه گفت: متولد تهران هستم و پیش از اینکه خودم را اصالتا اهل شهمیرزاد بدانم خود را یک ایرانی معرفی خواهم کرد هر چند از اینکه فرزند این خاک و بوم نیز هستم افتخار می‌کنم.

وی خاطر نشان کرد: شهرهایی مانند شهمیرزاد برای ساخت فیلم مستند مطلوب تر است و اگر بخواهم فیلمی داستانی در شهمیرزاد بسازم باید شخصیت ها را نیز شهمیرزادی با لهجه همین دیار تعیین کنم.

این کارگردان قدیمی سینمای ایران درباره فیلم جدیدش که آماده اکران است و با انتقاد از ظرفیت نمایشی برای اکران فیلم ها گفت: فیلم «آنجا همان ساعت» پروانه نمایش گرفته است اما چون در ایران در حال حاضر تولیدات فیلم بیشتر از ظرفیت نمایشی است سرنوشت یک سری از فیلم ها همیشه دچار بحران اکران خواهد شد اما امیدواریم این فیلم پس از محرم اکران شود .

۷۴۰۸/۹۸۵۶

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انفجار حین مهار آتش در مغازه نقاشی خودرو در رشت