امامان جمعه : مسئولان فرهنگی پدافند ولنگاری فرهنگی ایجاد کنند


امامان جمعه :  مسئولان فرهنگی پدافند ولنگاری فرهنگی ایجاد کنند

استان‌ها - ایرنا- امامان جمعه سراسر کشور در خطبه‌های نمازجمعه این هفته گفتند : مسئولان فرهنگی از جمله ستاد های امر به معروف و نهی از منکر، وزارتخانه های علوم، فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش باید پدافند ولنگاری فرهنگی ایجاد کنند.

خطیبان نماز جمعه سراسر کشور با بیان اینکه خاک‌ریز نخست دشمن امروز مسئله عفاف و حجاب و فرهنگ است اظهار داشتند: خانواده‌ها و دستگاه‌های اجرایی نقشی اساسی در حفظ دیانت جامعه بر عهده‌دارند.

آنان ضمن تبریک به‌مناسبت فرارسیدن هفته دولت تأکید کردند که مسئولان بکوشند تا مسیر و راه برای رونق تولید در کشور هموار شود.

امامان جمعه سراسر کشور گفتند: امروز اقتصاد و فرهنگ جبهه های دشمن است و تلاش می کنند جامعه را از این دو طریق از درون تهی کنند و لذا مسوولان باید به این مسائل توجه داشته باشند.

گزیده سخنان خطیبان جمعه مراکز استانی در پی می‌آید:

خراسان رضوی :

پدافند ولنگاری فرهنگی ایجاد شود

امام جمعه مشهد گفت: مسئولان فرهنگی از جمله ستاد های امر به معروف و نهی از منکر، وزارتخانه های علوم، فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش باید پدافند ولنگاری فرهنگی ایجاد کنند.

آیت الله سید احمد علم الهدی افزود: برای مقابله با ترویج ولنگاری ها و تهاجم فرهنگی دشمن باید از نعمت خدایی هنر در جهت تربیت فرهنگی و دینی جامعه استفاده شود و شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در این راستا قدم بردارد.
وی اظهار داشت: ما معتقد به بستن فضای فرهنگی نیستیم اما با جریان ولنگاری و ترویج فضای لاابالی گری در جامعه مخالفیم.

امام جمعه مشهد گفت: ابراز نگرانی نسبت به حجاب و برخی هنجارشکنی ها در این زمینه بسیار مهم است و نگرانی از این بابت در راستای مخالفت رهبری با ولنگاری فرهنگی است.

گیلان :

مسیر و راه برای رونق تولید در کشور هموار شود.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت ضمن تبریک به‌مناسبت فرارسیدن هفته دولت تأکید کرد که مسئولان بکوشند تا مسیر و راه برای رونق تولید در کشور هموار شود.

آیت الله رسول فلاحتی با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با دولتمردان افزود: تلاش برای رونق تولید، کمتر از جهاد نیست.
وی با بیان اینکه در همه دولت ها ما ایستایی نداشتیم اما اگر توجه عام می شد قطعا گام های بلندتری برداشته می شد، اظهار داشت: اعضای مجلس شورای اسلامی باید التزام عملی به شعارهای انقلاب و حمایت از آن داشته باشند و توجه به اقتصاد مقاومتی را مورد اهتمام قرار داده و باید در دستگاه تقنین، با رانت خواری و فساد اقتصادی مبارزه شود.

قم :

خانواده‌ها و دستگاه‌ها نقشی اساسی در حفظ دیانت جامعه بر عهده‌دارند

خطیب نماز جمعه قم بابیان این‌که خاک‌ریز نخست دشمن امروز مسئله عفاف و حجاب و فرهنگ است گفت: خانواده‌ها و دستگاه‌های اجرایی نقشی اساسی در حفظ دیانت جامعه بر عهده‌دارند.

آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم افزود: دشمنان برای تخریب و نابودی فرهنگ عمومی و سوق دادن جوانان به دام هواهای نفسانی و شهوات برنامه‌ریزی کرده‌اند.

وی ادامه داد: در چنین وضعیتی، خانواده‌ها در حفظ وضعیت عفاف و حجاب نقش اساسی داشته و دستگاه‌های اجرایی نیز در صیانت از دیانت جامعه به نقش خود به‌درستی عمل کنند.

اصفهان :

دشمن با جنگ فرهنگی و اقتصادی تلاش می کند جامعه را از درون تهی کند

امام جمعه موقت اصفهان گفت: امروز اقتصاد و فرهنگ جبهه های دشمن است و تلاش می کنند جامعه را از این دو طریق از درون تهی کنند و لذا مسوولان باید به این مسائل توجه داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین سید مجتبی میردامادی با بیان این که دفاع از حق یک اصل اسلامی است، افزود: برخی می گویند باید سند ۲۰۳۰ را پذیرفت زیرا همه جهان آن پذیرفت در حالی که این حرف غلطی است که می زنند، مگر ما تابع جهانی هستیم که می بینیم جز دشمنی با ما راهی ندارند.
وی ادامه داد: اگر دشمن دم از امتیاز می زند اول فریبکار هستند و دوم این امتیازی که قرار است ما را از دین و ایمان جدا کند توی سرشان بخورد.

کرمان :

جبهه دشمن از هم پاشیده است

امام جمعه موقت کرمان گفت : جبهه دشمنان از هم پاشیده و نباید از آن ترسید زیرا اگر دشمنان توانایی انجام کاری را داشتند، تاکنون انجام داده بودند.

حجت الاسلام احمد شیخ بهائی افزود: جبهه دشمن در حال حاضر از هم پاشیده و اگر ما ضربه ای بخوریم از داخل، از خودی و از بی تدبیری خودمان است لذا باید مراقب بود که تسلیم جنگ روانی دشمنان نشویم زیرا در فضای مجازی حرف های زیادی را منتشر می کند.

وی خاطرنشان کرد: امروز روزگار عزت ما است که پهپاد دشمن را در آسمان می زنیم و کشتی آنها را در دریا توقیف می کنیم اما دشمنان هیچ غلطی نمی توانند بکنند و زمانی کشتی ما را می گیرند، باز هم هیچ غلطی نمی توانند بکنند و با خواری مواجه می شوند.

سمنان :

دولت توانایی کنترل تورم و گرانی را دارد

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌ جمعه سمنان با تبریک هفته دولت، گفت: دولت توانایی کنترل تورم و گرانی در کشور را دارد و نسبت به تحقق این امر توجه کند.

آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی افزود: دولتمردان مساله گرانی و تورم را کنترل کنند چرا که این مساله مشکل اصلی بسیاری از اقشار جامعه است.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری خواستند از حاشیه‌سازی فاصله گرفته شود و دولتمردان از این مساله دوری کنند.

وی مسایل فرهنگی را مشکل دیگر جامعه برشمرد و خاطر نشان کرد: دستگاه‌های اجرایی باید در خط مقدم حفظ حجاب و حفاف باشند.

زاهدان :

دولت اقدامات ارزشمندی انجام داده است

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: دولت اقدامات ارزشمندی در این استان انجام داده و هفته دولت فرصت مغتنمی برای قدردانی از مسئولان پرتلاش و خدمتگزار نظام است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی محامی با گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: همه مسئولان باید صفات ارزشمند این شهدا نظیر ساده زیستی، پرهیز از دنیا طلبی، دلسوزی و خدمتگزاری به مردم را الگو قرار دهند.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان و کرمان ادامه داد: همه دولت‌ها دارای نقاط قوت و ضعف بوده‌اند و این دولت نیز از این قاعده مستثنا نیست لذا با توجه به وجود برخی مشکلات نظیر عدم نظارت بر قیمت‌ها، رشد بی رویه قیمت‌ها و کم توجهی به ارزش‌های اسلامی ضروری است رفع آنها مورد عنایت مسئولان قرار گیرد.

خرم آباد :

خلیج فارس و تنگه هرمز بدون حضور ایران امنیت نخواهد داشت

امام‎جمعه موقت خرم آباد گفت: خلیج فارس و تنگه هرمز بدون حضور ایران امنیت نخواهد داشت و ایران می تواند امنیت این منطقه را حفظ کند.

حجت الاسلام والمسلمین بهروز شمسی فر خرم‌آباد بیان کرد: با ایثار و رشادت های جوانان این سرزمین دشمنان و ابرقدرت ها نمی توانند فکر تجاوز به این سرزمین را بکنند.

وی اظهار داشت: پهباد آمریکا سرنگون و کشتی انگلیس توقیف شد، اما نتوانستند کاری از پیش ببرند چرا که تکیه این ملت بر پرودگار است.

حجت الاسلام شمسی فر با بیان اینکه ایران اسلامی در زمینه صنایع دفاعی قدرتمند است، عنوان کرد: هیچ کشوری جرات حمله به این مملکت را ندارد.

اراک :

شاکله مدیریتی کشور نیازمند افراد با کفایت و شایسته است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: شاکله مدیریتی کشور نیازمند افرادی متعهد، خوش فکر، شایسته و با کفایت است.

آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» افزود: حوزه تصمیم سازی و اجرایی کشور باید به افراد لایق واگذار شود که دغدغه ای جز خدمت به مردم نداشته باشند و با خلاقیت و ایثار در راستای کاهش مشکلات گام بردارند.

وی اظهار داشت: یکی از شاخصه های حکومت علوی استفاده از مدیران شایسته، صادق و خداترس است و همه باید بکوشند تا تحقق اهداف توسعه محور جامعه شتاب بگیرد.

امام جمعه اراک گفت: نظام اسلامی به مفاهیم عدالت محوری و تقوا پیشه گی پیوسنگی عمیق دارد و این مهم باید در تمامی امور جاری باشد.

مازندران :

مخدوش کردن فرهنگ دینی بزرگ‌ترین هدف استکبار جهانی است

امام جمعه موقت ساری گفت: مخدوش کردن فرهنگ دینی و ملی بزرگ‌ترین هدف استکبار جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران است.

حجت الاسلام یوسف یوسف پور افزود: آمریکا و ایادیش پس از ناکامی در جنگ نظامی و اقتصادی در صدد رخنه کردن در فرهنگ دینی و ملی افتاده و با تمام توان سعی دارند تا بین مردم و نظام فاصله ایجاد کنند.

وی از بی حجابی، بدحجابی، بی بند و باری و ولنگاری به عنوان ابزارهای استکبار در رسیدن به این هدف نام برد و گفت: حفظ حجاب، دین مداری، اخلاق مداری و رعایت ادب از دستورهای اکید اسلام است که همه ما باید تا پای جان به آن پایبند باشیم.

قزوین :

اقدام دولت در کاهش واردات دارو قابل تقدیر است

امام جمعه موقت استان قزوین گفت: اقدام دولت در کاهش واردات دارو و بی نیازی به خارج از کشور باید در هفته دولت مورد تقدیر قرار گیرد.

حجت الاسلام علی قابل به آغاز هفته دولت و جایگاه والای شهیدان باهنر و رجایی اشاره کرد و گفت: یکی از اقدامات دولت، تولید ۹۸ درصد داروهای مورد نیاز مردم در داخل است که این بی‌نیازی به خارج باید مورد تقدیر و تشکر قرار گیرد.

وی افزود: در هفته دولت نباید از خدمات دولتمردان تنها به صورت یک طرفه تقدیر کرد بلکه باید در کنار تقدیر، انتقادات را نیز مطرح کرد چون مردم در چندسال گذشته سختی‌های بسیار زیادی را متحمل شده‌اند.

امام جمعه موقت استان قزوین تغییر سیاست خارجی دولت نسبت به کشورهای غربی و آمریکا را مثبت ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه نگاه دولت نسبت به برجام و سیاست خارجی در قبال کشورهای غربی و آمریکا تغییر کرده که بسیار تحول پسندیده‌ای است.

1484

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!