مسوولان بدانند خدمت به مردم یک فرصت است


مسوولان بدانند خدمت به مردم یک فرصت است

کرمانشاه- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه به بخشی از فرمایش های اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با رییس جمهوری و هیات دولت اشاره کرد و گفت: دولتی ها و مسوولان نظام بدانند که خدمت به مردم یک فرصت است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: رهبری در این دیدار بر لزوم قدرشناسی مسوولین به دلیل فرصت خدمت به مردم، تاکید کردند.

وی در خصوص اهمیت خدمتگزاری به مردم گفت: امام راحل با آن مقام و عظمت بارها فرموده اند که وی را خدمتگزار به مردم، خطاب کنند.

وی از توجه مسوولان به اقتصاد و فرهنگ به عنوان ۲ مقوله دیگر مورد تایید مقام معظم رهبری در این دیدار یاد کرد و ادامه داد: توجه به تولید داخلی در این دیدار مورد تاکید قرار گرفت که باید مسوولان در راستای کاهش و از بین بردن مشکلات تولیدکنندگان داخل بیش از گذشته، اقدام کنند چراکه مشکلات و بروکراسی اداری یکی از مهم ترین چالش های پیش رو برای تولیدکنندگان کشور است.

آیت الله علما ادامه داد: رهبری بارها تاکید کرده اند که باید برای رونق تولید داخلی همه مقدمات و امکانات مهیا باشد چرا که کلید حل مشکلات اقتصادی در گرو رونق تولید است، ایران کشور قدرتمندی است و دستگاه های اجرایی باید این تاکید رهبری را آویزه گوش قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه اضافه کرد، عدم وابستگی به نفت از دیگر تاکیدات و فرمایشات مقام معظم رهبری است و باید به عنوان رزمنده جنگ اقتصادی در راستای پویایی تولید و اقتصاد حرکت کنیم.

امام جمعه کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش در خصوص اهمیت ولایت، امامت و رهبری به پاره ای از احادیت و روایات اشاره کرد و گفت: زمام دین در دست امام قرار دارد و عزت یک جامعه در گرو وجود امام و حاکمیت الهی است؛ پیامبر(ص) به باطن و عالم بالا وصل بود و امام (ع) سخنگوی خدا و دین مقدس اسلام است چرا که پیامبر(ص) بارها فرمودند هرجا که علی(ع) باشد حق همان جا است.

آیت الله علما ادامه داد: امام علی(ع) الگوی رسالت و پیامبری را تشخیص می داد و نسیم وحی را می شناخت.

به گفته وی، از همین رو وظیفه شورای نگهبان، حفاظت از دین است و قوانین باید الهی، اسلامی و خدایی باشد چرا که صلاح دنیا و آخرت ما را دین و امام تعییین می کند.

وی بر لزوم داشتن تقوا تاکید کرد و گفت: اگر تقوا باشد از آفت دنیا مصون خواهیم ماند، تقوا انتها ندارد و هرچه در آن پیشروی کنیم به مقامات بالای الهی دست می یابیم.

امام جمعه کرمانشاه از ۳۱ مرداد به عنوان سالروز صنعت دفاعی و از اول شهریور به عنوان شهادت لاجوردی یاد کرد و گفت: وی مردی مبارز بود که عمر خود را برای خدمت به انقلاب سپری کرد و در آخر به دست منافقان به شهادت رسید.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به سالروز بزرگداشت ابوعلی سینا و روز پزشک در اول شهریور ادامه داد: دوم شهریور مصادف با آغاز هفته دولت و شهادت رجایی و آیت الله باهنر است که شهادت اندرزگو هم در این روز قرار گرفته است، وی که از مبارزان انقلابی است به هنگام دستگیری همه مدارک انقلابی را بلعید تا مبادا شخصی گرفتار و دستگیر شود.

وی از ۲۴ ذیحجه به عنوان روز مباهله و از چهارم شهریور به عنوان روز کارمند یاد کرد و گفت: اگر کارمندان به درستی به وظیفه خود عمل کنند اقدام جهادی انجام داده اند.

آیت الله علما از پنجم شهریور نیز به عنوان سالروز بزرگداشت خانواده یاد کرد و بر مراقبت فرزندان توسط والدین تاکید بسیار کرد چرا که خانواده اولین سلول و بنیان جامعه است.

۷۴۶۰/۸۰۶۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...