ارتقای سامانه موشکی پاتریوت در صدر اولویت های آمریکا


ارتقای سامانه موشکی پاتریوت در صدر اولویت های آمریکا

تهران- ایرنا- نشریه نظامی دیفنس بلاگ نوشت، به روز رسانی سامانه دفاع موشکی پاتریوت، شامل رادارها، فناوری فرماندهی و کنترل و انواع مختلف رهگیرها، همچنان در صدر اولویت های ارتش آمریکا قرار دارد.

به نوشته این نشریه آمریکایی، طبق گزارش منتشر شده از سوی واحد خبر ارتش آمریکا، یگان های دفاعی نیروی هوایی پاتریوت ارتش در چارچوب برنامه ای که تا سال ۲۰۲۱ ادامه خواهد داشت، در حال به روز رسانی کامپیوترهای کنترل شلیک، ارتباطات، رادارها و رابط های اپراتور و اضافه کردن موشک هایی با توانایی بیشتر هستند.

به گفته یکی از فرماندهان دانشکده توپخانه نیروی هوایی وزارت دفاع آمریکا، این کشور در حال بزرگ ترین عملیات به روز رسانی سامانه دفاع موشکی پاتریوت از اوایل دهه ۱۹۹۰ تاکنون است.

سامانه دفاع موشکی پاتریوت ساخت شرکت آمریکایی ریتون و برای شناسایی، رهگیری و ساقط کردن موشک های بالستیک، کروز، پهپادها، جنگنده های پیشرفته و سایر تهدیدها تولید شده است.

پنج کشور در بیش از ۲۵۰ مورد مقابله با هواپیماهای با و بدون سرنشین، موشک های کروز و بالستیک، از موشک های ساخت ریتون استفاده کردند. از ژانویه ۲۰۱۵ تا کنون، سامانه موشکی پاتریوت، در عملیات جنگی در سراسر جهان، بیش از ۱۵۰ موشک بالستیک را رهگیری و شناسایی کرد.

یگان های ارتش آمریکا از حدود ۲۵ سال پیش شروع به دریافت موشک های پاتریوت پیشرفته(پی ای سی-۳) به همراه تجهیزاتی برای سیستم های فرماندهی و کنترل و نرم افزار مرتبط کردند.

"پی ای سی-۳" چند سال پیش ارتقا داده شد و موشک ارتقا داده شده "پی ای سی-۳ ام اس ایی" به خاطر داشتن موتوری قوی و باله های بزرگ تر، با خود قابلیت مانور دادن بیشتری برای ارتش آمریکا به همراه آورد اما، محدودیت های راداری مانع از استفاده قابلیت کامل این موشک ها شد.

یگان های جدید پاتریوت در حال حاضر در حال به روز رسانی یک سیستم و انضمام دستاوردهای راداری به آن هستند که به واسطه آن از تمام قابلیت های "پی ای سی-۳ ام اس ایی" استفاده شود.

پس از آن، با تولید موشک "پی دی بی-۸"، یگان های پاتریوت به واسطه گذار از آنالوگ به فرایند دیجتیال، از قابلیت راداری بیشتر برخوردار شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ اول اردیبهشت + دانلود غزل حافظ