حیا از ایمان و ایمان از بهشت است


حیا از ایمان و ایمان از بهشت است

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه موقت شهرکرد گفت: در تربیت و پوشش فرزندان از کودکی دقت کنیم زیرا که اگر حیا از بین برود اعتقادات نیز از بین می‌رود، حیا از ایمان و ایمان از بهشت است.

حیا از ایمان و ایمان از بهشت است

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدابوالحسن فاطمی، امام جمعه موقت شهرکرد، امروز، یکم شهریورماه در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد در تفسیر حدیث نبوی، عفت داشتن گوش، حلیم و خوش‌کلام بودن را از نشانه‌های مؤمن دانست و بیان کرد: خداوند از کسانی که عفت کلام ندارند و فحاشی می‌کنند راضی نیست.

وی ادامه داد: غلط کاری‌ها و روابط نادرست دختران و پسران که در جامعه مشهود است به علت این است که حیا و عفت در خانواده‌ها از بین رفته؛ لذا باید در تربیت و پوشش فرزندان از کودکی دقت کنیم زیرا که اگر حیا از بین برود اعتقادات نیز از بین می‌رود، حیا از ایمان و ایمان از بهشت است.

امام جمعه موقت شهرکرد به هفته دولت و شهادت دو دولتمرد نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: در اسفندماه انتخابات مجلس را پیش رو داریم خداوند در آیه ۸۸ سوره مبارکه قصص می‌فرماید: «تِلْکَ الدَّارُ الْآخِرَةُ نَجْعَلُهَا لِلَّذِینَ لَا یُرِیدُونَ عُلُوًّا فِی الْأَرْضِ وَلَا فَسَادًا ۚ وَالْعَاقِبَةُ لِلْآن» در دنیا همگان در استفاده از نعمت‌ها مشترک هستند اما خداوند در این آیه شریفه می‌فرماید: خانه و سرای آخرت را خلق کردیم اما همگان نمی‌توانند از آن استفاده کنند، این بهشت تنها برای کسانی است که دنبال برتری و فساد نباشند.

حجت‌الاسلام فاطمی افزود: از این سوره مبارکه این برداشت می‌شود که از میان انبیاء الهی نیز پادشاهانی داشتیم از جمله حضرت داود و سلیمان نبی، همچنین حضرت علی(ع) که تمام جامعه اسلامی را فرمانروایی می‌کردند اما فرمانروایی این انبیاء با دیگر پادشاهان متفاوت بود و رضای خداوند مد نظرشان بود.

وی ادامه داد: خدمت کردن در مقام رهبر، رئیس جمهور، وزیر و رئیس اداره در نظام جمهوری اسلامی باید برای رضایت خداوند باشد مانند شهید رجایی، شهید مطهری و ... که کار و کمک به مردم را تکلیف خود می‌دانستند.

مدرس حوزه علمیه بیان کرد: چنین پادشاه و مسئولی که نگاه خدمت و کمک‌رسانی دارد هیچ‌گاه دروغ نمی‌گوید و خیانت نمی‌کند؛ لذا هر فردی که می‌خواهد بزرگ و وارد عرصه سیاست شود باید فرهنگ اسلامی را پاس ‌بدارد و توجه داشته باشد از این فرهنگ جدا نشود؛ لذا مردم باید در انتخابات آگاه و دانا باشند تا این میراث گران‌بها که به‌عنوان نظام جمهوری اسلامی به دست ما رسیده در دستمان باقی بماند و بتوانیم از آن محافظت کنیم.

حجت‌الاسلام فاطمی در پایان گفت: مسئولان نیز باید در برنامه‌هایشان دقت کنند تا اهداف و برنامه‌هایی مناسب با جامعه اسلامی و نه جوامع غربی، بچینند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا