خانواده‌ها و دستگاه‌ها نقشی اساسی در حفظ دیانت جامعه بر عهده‌دارند


خانواده‌ها و دستگاه‌ها نقشی اساسی در حفظ دیانت جامعه بر عهده‌دارند

آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم افزود: دشمنان برای تخریب و نابودی فرهنگ عمومی و سوق دادن جوانان به دام هواهای نفسانی و شهوات برنامه‌ریزی کرده‌اند.

وی ادامه داد: در چنین وضعیتی، خانواده‌ها در حفظ وضعیت عفاف و حجاب نقش اساسی داشته و دستگاه‌های اجرایی نیز در صیانت از دیانت جامعه به نقش خود به‌درستی عمل کنند.

وی خاطرنشان کرد: میزان تاثیرپذیری مردم از رفتار و کردار حاکمان و مسئولان بسیار زیاد بوده که همین مساله ضرورت پایبندی مسئولان به اصل صیانت از فرهنگ عفاف و حجاب را ضروری‌تر کرده است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در ادامه اظهار داشت: دولت تدبیر و امید باید در ۲ سال باقی‌مانده، طرح‌های نیمه‌کاره را به پایان رسانده و جمع‌بندی از فعالیت‌های خود انجام دهد.

سعیدی همچنین تصریح کرد: طبق آیات قرآن کریم مشرکان به هیچ‌یک از پیمان‌ها و قراردادهای خود با مومنان پایند نیستند.

وی خاطرنشان کرد: مشرکان حتی حقوق شهروندان مسلمان کشورهای خود را محترم نشمرده و حقوق آن‌ها را با اجبار و تهدید پایمال می‌کنند.

وی تصریح کرد: مشرکان از ریشه و اساس با باورهای دینی مسلمان مخالف بوده و به هر بهانه‌ای به دنبال تضعیف و نابودی حکومت‌های مبتنی بر اسلام هستند.

سعیدی عنوان کرد: تنها راه مبارزه با مشرکان مقابله‌به‌مثل است، مشرکان به دلیل خوی استکباری که دارند در قرآن به افراد متجاوز نامیده و معروف شده‌اند.

خطیب جمعه قم همچنین با اشاره به عید بزرگ غدیر خم بیان کرد: ولایت‌فقیه امتداد غدیر خم بوده و مخالفت با ولایت‌فقیه مخالفت با اصل ولایت است.

سعیدی اظهار داشت: تقوایی در اسلام مورد تایید است که همه‌جانبه بوده و تمام ابعاد زندگی فردی و اجتماعی انسان را در برگیرد.

وی اضافه کرد: برای داشتن یک زندگی سالم باید تقوای الهی رعایت شود، در سایه تقوای الهی روابط بین انسان‌ها بهبود پیدا می‌کند.

۷۴۰۳ / ۱۱۷۵

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد