واعظ آشتیانی: تفکر حرفه‌ای در بین مدیران ورزشی ما حاکم نیست/ باند بازی مانع ورود افراد لایق به فوتبال شده است


واعظ آشتیانی: تفکر حرفه‌ای در بین مدیران ورزشی ما حاکم نیست/ باند بازی مانع ورود افراد لایق به فوتبال شده است
مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال گفت: تجهیز شدن ورزشگاه‌ها بعد از سپری شدن ۱۸ دوره از لیگ برتر نشان از تفکر غیرحرفه‌ای مدیران می‌دهد.

امیررضا واعظ آشتیانی مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، گفت: تجهیز ورزشگاه‌ها باید از زمان فعالیت فوتبال حرفه‌ای در کشورمان باید استارت می‌خورد، اما اکنون بعد از گذشت ۱۸ دوره از مسابقات لیگ برتر تازه اقداماتی در جهت تجهیز استادیوم‌ها انجام می‌دهیم. به هر حال این موضوع نشان می‌دهد که تفکر حرفه‌ای در بین مدیران ما حاکم نیست.

او ادامه داد: در حال حاضر قصد داریم موضوع سخت افزاری فوتبال را درست و تکمیل کنیم و با تفکرات آماتور گونه کار حرفه‌ای می‌کنیم. تغییر تفکر در بین مدیران ما ایجاد نشده است و علاوه بر این تغییر نسل هم ندادیم. نظم و انضباط لازمه تفکر حرفه‌ای است و می‌بینیم که استاندارد سازی ورزشگاه‌ها در ۱۸ دوره قبلی رخ نداده است، اما به یک باره به یاد مسئولان فوتبال افتاده که الزامات‌ ای اف سی را رعایت کنند.

تفکرات مدیریتی در فوتبال کشومان آماتور گونه است

واعظ آشتیانی بیان کرد: تفکرات مدیریتی در فوتبال کشور آماتور گونه است و مسئولان تصمیمات احساسی و لحظه‌ای در بحث نرم افزاری و سخت افزاری می‌گیرند. ما باید فاصله مان با سایر کشور‌ها را با نگاه حرفه‌ای کم کنیم. متولیان ورزش کشور باید به سمت و سویی حرکت کنند که در رشته‌ای همانند فوتبال یک گروه، باند و قبیله شکل نگیرد و تفکرات حرفه‌ای در این رشته ورزشی حاکم شود. آن‌ها باید نظارت‌ها را بیشتر کنند و دخالت‌ها را کاهش بدهند.

فقط اسم حرفه‌ای را در فوتبال یدک می‌کشیم

مدیرعامل پیشین استقلال درباره بدهی‌های باشگاه‌ها بیان کرد: این مسائل در ورزش حرفه‌ای وجود ندارد و مشکلات مالی فقط در فوتبال آماتور رخ می‌دهد. در باشگاه‌های حرفه‌ای دنیا حسابرسی صورت می‌گیرد و باشگاه‌هایی که در بورس حضور دارند باید پاسخگوی حساب‌های‌ خود باشند و آن‌ها به گونه‌ای عمل می‌کنند که درآمد‌ها با هزینه‌ها همخوانی داشته باشد. به هر حال فقط در فوتبال ما مشاهده می‌کنید که تمام باشگاه‌ها بدهکار هستند و تفکر آماتور گونه وجود دارد و نظارتی بر عملکرد باشگاه‌ها صورت نمی‌گیرد. حسابرسی در باشگاه‌ها انجام نمی‌شود و فقط اسم حرفه‌ای را به یدک می‌کشیم و عده‌ای هم از این موضوع سود می‌برند. در رشته‌های ورزشی به خصوص فوتبال فساد تولید شده است چرا که قوانین به درستی اجرا نمی‌شود و اگر هم اجرا می‌شود مدیران ما به قوانین آشنا نیستند.

عوامل بازدارنده مانع ورود افراد کاربلد به ورزش می‌شود

مدیرفوتبالی کشورمان درباره راهکارش برای بهتر شدن وضعیت ورزش به خصوص فوتبال گفت: در انتخابات فدراسیون رشته‌های ورزشی زمانی که یک نفر برای ریاست نامزد می‌شود ۱۰ امضا باید از اعضای مجمع بگیرد که همین موضوع نشان می‌دهد که باند و گروهی باید به وجود آید تا تفکرات و اندیشه‌های جدید به یک فدراسیون ورود کند. در فوتبال هم یک گروه خاص حضور دارند که اجازه نمی‌دهد که افراد کارآمد و باسابقه ورود پیدا کنند و از تفکرات جدید استفاده نمی‌شود. زمانی که عوامل بازدارنده برای ورود افراد کاربلد در اساسنامهفدراسیون‌های ورزشی است چه انتظاری دارید که نیرو‌های جدیدی به کار گرفته شوند.

انتخاب‌های وزارت ورزش و جوانان سلیقه‌ای است

واعظ آشتیانی درباره اظهارات پروین مبنی بر اینکه مدیرعامل را از قوطی در می‌آورند، گفت: من جملاتی مثل قوطی را قبول ندارم، اما زمانی انتخاب‌ها براساس باند بازی و رفیق بازی باشد باعث می‌شود که در عمل جلوی ورود افراد لایق به فوتبال کشورمان بسته شود. همچنین انتخاب‌های وزارت ورزش و جوانان از گذشته تاکنون سلیقه‌ای بوده است و متر و معیاری ندارد. داورزنی معاون وزارت ورزش و جوانان می‌گوید مدیرعامل از قوطی در نیاوردیم، اما او اشراف به موضوع ندارد و از گذشته این موضوع استمرار داشته است. فردی برای ریاست انتخاب می‌شود که لیاقت و شایستگی مدیریت ندارد و این نشان می‌دهد که سیستم مدیریت معیوب است.

مسئولان ورزش نظارتشان بر عملکرد فوتبال را بیشتر کنند

او بیان کرد: فوتبال ما جدا از ورزش کشور نیست و به مسئولان توصیه می‌کنم نظارتشان را بر عملکرد فوتبال بیشتر کنند. حلقه انتخاب مدیران ورزش در کشور محدود است و در برخی از موارد شاهد هستیم افرادی که شایستگی ندارند به زور پست‌های مدیریتی به آن‌ها می‌دهند که درست نیست.

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال گفت: با تفکرات از مد افتاده و قدیمی نباید انتظار پیشرفت و توسعه در فوتبال داشته باشیم. ورزش حرفه‌ای به خصوص فوتبال مغایرت با تفکرات مدیران ما دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فوری / مرکز فرماندهی اسرائیلی‌ها در غزه به آتش کشیده شد