«سد ارس» فضای گردشگری فراموش‌شده در شمال آذربایجان‌غربی


«سد ارس» فضای گردشگری فراموش‌شده در شمال آذربایجان‌غربی

ارومیه – ایرنا – فرماندار پلدشت گفت: 100 هکتار از اراضی سد ارس قابلیت  توسعه گردشگری در منطقه آزاد ماکو را دارد و به‌زودی به متقاضیان واگذار می‌شود.

مهران صفری روز پنجشنبه در دیدار با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو اظهار داشت: مدیریت سد ارس با آذربایجان شرقی است که این امر از ورود و دخالت مدیریت پلدشت برای استفاده از ظرفیت های این سد جلوگیری کرده است، در این خصوص رایزنی های زیادی صورت گرفته شده ولی هنوز این مشکل حل نشده است.

وی اضافه کرد: وجود ۱۴۹ کیلومتر مرز مشترک با نخجوان در کنار هم مرز بودن با منطقه آزاد جلفا و وجود سه سد خارج از بستر رودخانه ارس و همچنین آبیاری ۶۰ هکتار از اراضی پلدشت با شیوه های نوین آبیاری توانسته است این شهرستان را در بین شهرستان‌های کشور در جایگاه خاص قرار دهد.

وی با بیان اینکه برداشت پنج هزار تنی محصول کلزا در این شهرستان طی سال گذشته صورت گرفته است، افزود: شهرستان پلدشت مقام اول استانی را در این حوزه به خود اختصاص داده است.

صفری ادامه داد: ۵۵ هزار هکتار نیز در این شهرستان زیر کشت محصول هندوانه رفته و همچنین ۲۵ هزار تن گندم نیز در سطح شهرستان برداشت شده است.

وی بیان کرد: پلدشت در حوزه شیلات با پرورش ماهی سوف و شاه میگو توانسته بازار این دو محصول استراتژیک را در ایران و جهان به خود اختصاص دهد.

فرماندار پلدشت همچنین وجود جنگل ها و فضاهای سبز طبیعی در این شهرستان را از جمله پتانسیل های بالقوه در حوزه گردشگری عنوان کرد و اظهار داشت: متاسفانه دولت ها و مدیریت های قبلی توجه خاص به این مقوله نکرده اند که امیدواریم مدیریت جدید سازمان منطقه آزاد ماکو با توجه به این بحث در حوزه گردشگری پلدشت نیز سهیم باشد.

وی همچنین از نحوه توزیع غیر عادلانه منابع و اعتبارات در منطقه آزاد ماکو گلایه کرد و افزود: مدیریت های پیشین بدون در نظر گرفتن شاخص های موجود در بحث محرومیت‌های منطقه در توزیع منابع اقداماتی کردند که مشکلات عمرانی شهرستان را روز به روز افزایش داد.

پلدشت در ۴۷ کیلومتری غرب ماکو و شمالی‌ترین نقطه آذربایجان‌غربی واقع شده است و در سال ۱۳۸۸ از ماکو جدا شد و به جمع ۱۷ شهرستان این استان پیوست و با مصوب شدن منطقه آزاد ماکو جزء شهرهای داخل محدوده این منطقه محسوب قرار گرفته است.

۷۱۳۲/۲۰۹۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد