50 هکتار از مراتع تکاب در آتش سوخت


50 هکتار از مراتع تکاب در آتش سوخت

مهاباد- ایرنا- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تکاب گفت: در 2 حادثه آتش‌سوزی، 50 هکتار از مراتع و اراضی ملی این شهرستان در محدوده روستاهای «اغول‌بیک» و «قره‌ناز» طعمه حریق شد.

فاضل سلامی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حادثه نخست ۴۰ هکتار از مراتع روستای اوغول‌بیک از توابع بخش مرکزی این شهرستان در حدفاصل این روستا و روستای «قجور» طعمه حریق شد.

وی بیان کرد: این حادثه به علت سهل‌انگاری و بی‌احتیاطی در روشن کردن آتش در مراتع رخ داد و بخش بزرگی از مراتع این منطقه را در برگرفت.

وی اظهار داشت: پس از وقوع این آتش‌سوزی ماموران آتش‌نشانی و منابع طبیعی بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند و با مشارکت جمعی از همیاران طبیعت و اهالی روستاهای اطراف، حریق پس از چهار ساعت مهار شده و از گسترش آن به اراضی کشاورزی این منطقه جلوگیری شد.

«سلامی»، گفت: در حادثه بعدی نیز که در بخش تخت سلیمان روی داد، ۱۰ هکتار از مراتع روستای قره‌ناز طعمه حریق شده و در آتش سوخت.

رییس اداره منابع طبیعی تکاب افزود: با متخلفان و کسانی که به صورت عمدی یا بر اثر بی‌احتیاطی عامل آتش‌سوزی در مراتع هستند بر اساس قانون برخورد خواهد شد.

از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۸۰ هکتار از مراتع و اراضی ملی و ۱۰ هکتار از مزارع کشاورزی و باغ‌های این شهرستان در آتش سوخته است.

تکاب با ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومترمربع مساحت در منطقه‌ای کوهستانی و سردسیر در جنوب آذربایجان غربی واقع شده که یک هزار و ۶۰۰ کیلومترمربع از مساحت آن را اراضی ملی تشکیل می‌دهد.

۷۵۱۴/۶۱۸۵/۲۰۹۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز