باید اعمالمان را با ولایت تطبیق دهیم/صدا و سیما وقایع عاشورا را به شکل فیلم در بیاورد


باید اعمالمان را با ولایت تطبیق دهیم/صدا و سیما وقایع عاشورا را به شکل فیلم در بیاورد

آیت الله امامی کاشانی با تاکید بر اینکه باید از نعمت ولایت بهره گرفت، گفت: امامت و ولایت بزرگترین نعمت بوده و بهره نعمت، هماهنگ و در ارتباط بودن با ولی خداست. باید اعمالمان را با ولایت تطبیق دهیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، آیت‌الله «محمد امامی کاشانی» امروز (جمعه اول شهریور) در خطبه های نماز جمعه تهران با بیان اینکه دین مجموعه ای از اعتقادات اخلاق اعمال است، گفت: مسئله ولایت و امامت نعمت و تمام آثار خود را دارد که باید هم باشد، هر دو اینها یک حقیقت است. نبوت و ولایت و امامت یک حقیقت است. مسئله ولایت و امامت و نبوت در عالم بالا یک حقیقت است و به زمین که می آید پیامبر اکرم مامور ابلاغ وحی و امیرالمومنین مامور تبیین آن است؛ این حقیقت در روایت ما فراوان است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با تاکید بر اینکه باید از نعمت ولایت بهره گرفت، گفت: امامت و ولایت بزرگترین نعمت بوده و بهره نعمت، هماهنگ و در ارتباط بودن با ولی خداست. باید اعمالمان را با ولایت تطبیق دهیم.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد، اخلاق، کار، زندگی، رفتار، گفتار و اموال نامشروع خوردن و کار باطل داشتن و تمام آنچه خیر و شر است را باید با نعمتی که حجت خداست منطبق کنیم، افزود: باید ببینیم این نعمت است یا خیر یعنی اگر بخواهیم کارمان را تراز بگیریم و بسنجیم و رصد کنیم باید با ولی فقیه و ولی خدا تطبیق دهیم. این نعمت خداست، معنای عید غدیر هم همین است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در ادامه خطاب به صدا و سیما گفت: صدا و سیما که دستش در گروه فیلم هنر باز است باید وقایع عاشورا را به شکل فیلم در بیاورد به عنوان مثال از حرکات و الفاظ و رفتار مسلم بن‌عقیل فیلم بسازد. اگر از اینکه دشمن چه کلماتی داشت و مسلم چه رفتاری، فیلم ساخته و تبدیل به هنر و نمایش شود، اثر این از سینه زدن‌ها و عزاداری‌ها بیشتر است، لذا باید زندگی اهل بیت را به نمایش گذاشت.

ادامه دارد...

پایان پیام/50

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...