اذعان محافل آمریکایی به افزایش توانمندی های نظامی انصارالله یمن


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما (http://www.iribnews.ir/) ؛ به نقل از پایگاه خبری العهد لبنان، اندیشکده امنیتی و اطلاعاتی امریکایی «صوفان» از...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ؛ به نقل از پایگاه خبری العهد لبنان، اندیشکده امنیتی و اطلاعاتی امریکایی «صوفان» از افزایش توان نظامی جنبش انصارالله یمن خبر داد.
اندیشکده امنیتی و اطلاعاتی امریکایی «صوفان» اعلام کرد: توانمندی های نظامی جنبش انصارالله یمن پس از حمله این جنبش به میدان نفتی «الشیبه» در عربستان با استفاده از ده فروند پهپاد حامل بمب افزایش یافته است.
اندیشکده صوفان گفت: «میدان نفتی الشیبه در هزار کیومتری مرزهای یمن قرار دارد و این حمله بیانگر افزایش توانمندی های جنبش انصارالله یمن از اغاز تجاوز نیروهای متجاوز به این کشور در مارس 2015 است.
این اندیشکده با اعلام اینکه تجاوز به یمن در هر مقیاسی شکست خورده است گفت: عربستان به هیچ یک از اهداف اعلام شده خود از این جنگ خواه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی این کشور به قدرت، شکست انصار الله یا مهار نفوذ ایران نرسیده است».
این اندیشکده همچنین اعلام کرد:«در این جنگ، اختلافات بین عربستان و امارات و همچنین نفوذ ایران در یمن افزایش یافت».
صوفان خاطر نشان کرد:«مخالفت های امریکا با اعمال فشار بر عربستان یکی از عوامل شکست تلاش های سازمان ملل برای دستیابی به آتش بس در یمن است».

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی