موفقیت یمنی ها در سرنگونی پرنده های متجاوز


موفقیت یمنی ها در سرنگونی پرنده های متجاوز

خبرگزاری آریا- یمنی ها حدود 285 فروند جنگنده, بالگرد و انواع هواپیماهای جاسوسی متجاوزان را بر فراز یمن سرنگون کرده اند.

موفقیت یمنی ها در سرنگونی پرنده های متجاوز
خبرگزاری آریا- یمنی ها حدود 285 فروند جنگنده, بالگرد و انواع هواپیماهای جاسوسی متجاوزان را بر فراز یمن سرنگون کرده اند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از شبکه تلویزیونی المسیرهT سامانه دفاع هوایی ارتش و کمیته های مردمی یمن یمن طی چهار سال گذشته 25 فروند جنگنده، 19 فروند بالگرد و 240 فروند انواع هواپیمای جاسوسی از جمله پنج فروند پهپاد آمریکایی را در خاک یمن سرنگون کرده است.
این آمار شامل جنگنده ها و بالگردها و پهپادهایی که رزمندگان یمنی در خاک عربستان سرنگون کرده اند نمی شود.
پس از سرنگونی پهپاد ام کیو 9 آمریکا در یمن، جنگنده های بیگانه به راحتی نمی توانند حریم هوایی یمن را نقض کنند.
پنج فروند پهپاد جاسوسی آمریکا و یک فروند پهپاد چینی، شمار پهپادهایی است که سامانه پدافند هوایی یمن در مرحله ارتقا, سرنگون کرد؛ آن هم در حالی که روند ارتقای سامانه پدافند هوایی به مراحل پیشرفته ای رسیده است.
مسئولان یمنی تأکید می کنند حریم هوایی یمن اکنون مانند گذشته، محلی برای پرواز جنگنده های خارجی نیست.
اسماعیل المحاقری گزارشگر این شبکه با اشاره به اظهارات دبیر کل جنبش انصارالله مبنی بر توسعه و ارتقای توانمندی سامانه پدافند هوایی برای مقابله با پهپادهای مدرن آمریکا، گزارش داد: همان طور که عبدالملک بدرالدین الحوثی تأکید کرد پس از معادله های پهپادها و موشک های بالستیک، پدافند هوایی هم در مسیر خود برای تحمیل معادله بازدارندگی جدیدی با هدف مقابله با فناوری و توانمندی های جدید آمریکا قرار گرفته است. آن هم در حالی که نیازهایی مبنی بر دفاع از حاکمیت، وحدت و استقلال وطن ایجاب می کند که این تحولات انجام شود.
سرنگونی پهپاد آمریکایی ام کیو 9 با موشکی مناسب در حریم هوایی شهر ذمار، به منزله تثبیت راهبرد دفاعی برای از بین بردن برتری دشمن است تا یمن بتواند از حریم هوایی و مناطق این کشور دفاع کند.
دو فروند پهپاد آمریکایی ام کیو 1 در مرحله گذشته در صنعا پایتخت یمن سرنگون شد. نخستین فروند اواخر مارس و دیگری اواسط مه در مناطق اطرف پایتخت سرنگون شد. از سوی دیگر، ماه ژوئن یک فروند پهپاد ام کیو 9 در ساحل غربی سرنگون شد. آن هم در حالی که اوایل اکتبر 2017، یک فروند از همین نسل در حریم هوایی صنعا سرنگون شد.
به این ترتیب، پنج فروند پهپاد آمریکایی در یمن سرنگون شد؛ همان طور که نوزدهم آوریل یک فروند پهپاد چینی در استان صعده سرنگون شد.
مسئولان وزارت دفاع یمن تأکید می کنند اوضاع پس از سرنگونی پهپاد آمریکایی در ذمار، مانند گذشته نیست و حریم هوایی یمن فضای مناسبی برای هواپیماهای بیگانه نخواهد بود و کشورهای متجاوز در صورت ورود به حریم هوایی یمن، باید بدانند که با آنها مقابله خواهد شد.
یگان دفاعی یمن با طرح های بررسی شده و سازمان یافته به سمت تغییر معادله و توازن قدرت به نفع یمن پیش می رود. پهپادهای یمنی با ورود به حریم هوایی کشورهای متجاوز، عملیات خود را انجام می دهند؛ بی آنکه جدیدترین جنگنده های رصد غربی آنها را رهگیری کنند. اما جدیدترین پهپادهای آمریکایی در یمن سرنگون می شوند.
گزارشگر این شبکه در پایان گفت: بر اساس آمارهای رسمی، طی چهار سال تجاوز به یمن، سامانه پدافند هوایی یمن توانست 25 فروند جنگنده، 19 فروند بالگرد و 240 فروند انواع هواپیمای جاسوسی در اندازه های مختلف را سرنگون کند. این در حالی است که آمار مذکور شامل جنگنده ها و بالگردها در عمق خاک سعودی نمی شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی