روایت وزیر امور خارجه از سفر به اسکاندیناوی


روایت وزیر امور خارجه از سفر به اسکاندیناوی

خبرگزاری آریا- ­آقای ظریف در توئیتی سفر خود به کشورهای اسکاندیناوی را پربار توصیف کرد.

روایت وزیر امور خارجه از سفر به اسکاندیناوی
خبرگزاری آریا- آقای ظریف در توئیتی سفر خود به کشورهای اسکاندیناوی را پربار توصیف کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، آقای محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در حساب توئیتری خود نوشت: پایان سفر دوره ای پربار به اسکاندیناوی؛ در نروژ با ارنا سولبرگ نخست وزیر، اریکسون سوریده وزیر خارجه، وزیر معادن، بازرگانی و صنایع و همچنین اعضای پارلمان دیدار کردم. در موسسه امور بین المللی نروژ بر ضرورت چندجانبه گرایی و حاکمیت قانون در عصر یکجانبه گرایی عاری از حس مسئولیت پذیری آمریکا تاکید کردم. مقصد بعدی: فرانسه.
آقای محمد جواد ظریف بعد از ظهر امروز و پس از پنج روز دیدار و رایزنی با مقامات اروپایی، برای دیدار و گفتگو با امانوئل مکرون، رئیس جمهور و ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه عازم پاریس شد. وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز و در واکنش به اظهارات روز گذشته رئیس جمهور فرانسه مبنی بر اینکه پاریس پیشنهاد‌هایی برای رفع تحریم‌ها و مکانیسمی جبرانی به ایران ارائه خواهد داد، گفت: «ما همیشه آماده ایم که با طرف‌های باقی مانده در برجام گفتگو کنیم؛ پیشنهادات فرانسه را بررسی می‌کنیم».
آقای ظریف روز یکشنبه در سفر به شمال اروپا با ورود به هلسینکی با رئیس جمهور و وزرای امور خارجه و توسعه همکاری و تجارت خارجی فنلاند دیدار کرد و روز دوشنبه نیز عازم استکهلم شد.
وی علاوه بر سخنرانی در جمع ایرانیان مقیم سوئد و دیدار با نخست وزیر، رئیس مجلس و وزرای خارجه و تجارت سوئد، در موسسه بین‌المللی تحقیقات صلح استکهلم نیز سخنرانی داشت. وزیر امور خارجه همچنین ملاقاتی با کارل بیلت، نخست وزیر اسبق و وزیر خارجه سابق و یکی از تاثیرگذارترین چهره‌های سیاسی سوئد دیدار کرد.
آقای ظریف در بدو ورود به اسلو نیز در جمع ایرانیان مقیم نروژ حضور یافت و علاوه بر سخنرانی در موسسه امور بین الملل نروژ با نخست وزیر، وزرای امور خارجه و تجارات، صنعت و شیلات و همچنین رئیس و اعضای کمیسیون خارجه و دفاع دیدار و گفتگو کرد و بعد از ظهر امروز به وقت محلی عازم پاریس شد.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر جنجالی ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان پس از انتشار خبر بیماری + عکس