انفجارهای اخیر در عراق با برنامه ریزی خارجی است


انفجارهای اخیر در عراق با برنامه ریزی خارجی است

خبرگزاری آریا- انفجارهای اخیر در انبارهای مهمات بسیج مردمی عراق با برنامه ریزی خارجی است.

انفجارهای اخیر در عراق با برنامه ریزی خارجی است
خبرگزاری آریا- رئیس سازمان بسیج مردمی در عراق اظهار داشت: انفجارهای اخیر در انبارهای مهمات بسیج مردمی عراق با برنامه ریزی خارجی است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از تلویزیون المیادین، ­فالح فیاض رئیس سازمان بسیج مردمی عراق بیانیه ای پنج بندی را در مورد حملات اخیر به پایگاه های حشدالشعبی صادر کرد.
فیاض در این بیانیه اعلام کرد تحقیقات اولیه نشان می دهد که انفجار در انبارهای مهمات حشد الشعبی اقدامی خارجی و برنامه ریزی شده بود.
وی اتخاذ اقداماتی برای پرداخت غرامت در قبال خسارت های مادی و انسانی و انتقال انبارهای مهمات به خارج از شهرها و حفاظت از آنها را خواستار شد.
در بند سوم بیانیه آمده است: لازم است بنا بر توصیه های فرمانده کل قوا آسمان عراق تحت کنترل باشد و از پروازهای بدون اجازه دولت جلوگیری شود.
فیاض تاکید کرد آنچه ابومهدی المهندس بیان کرده است -صرف نظر از صحت یا سقم آن- موضع رسمی حشدالشعبی محسوب نمی شود.
در بند پایانی بیانیه آمده است: دولت، دستگاههای امنیتی و نیروهای نظامی موظفند همچنان از عراق در مقابل هرگونه خطری محافظت کنند.
در ادامه بیانیه رئیس سازمان بسیج مردمی عراق آمده است, دولت به ویژه نهادهای امنیتی, نیروهای مسلح و تمامی تشکیلات دیگر پیگیر تحولات اخیر هستند و برای امنیت مردم و کشور تدابیر لازم را خواهند اندیشید و سعی خواهند کرد با دور کردن خطر برخی تلاش ها برای بی ثبات کردن کشور و سوق دادن منطقه به سمت جنگ, عراق و منطقه از این خطرات دور کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟