کردستان در رتبه دوم خرید تضمینی گندم سال 98 قرار گرفت


کردستان در رتبه دوم خرید تضمینی گندم سال 98 قرار گرفت

سنندج - ایرنا - 684 هزار تن از ابتدای برداشت گندم در سال زراعی 98 - 97 در مراکز خرید کردستان به صورت تضمینی خریداری شده که با این میزان در رتبه دوم کشوری قرار دارد.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کردستان در جدول خرید کشوری استان‌های خوزستان با یک میلیون و ۳۰۲ هزار تن، کردستان با ۶۸۴ هزار تن و فارس با ۶۴۲ هزار تن در رتبه‌های اول تا سوم قرار دارند.

جمال صالحی افزود: ارزش ریالی ۶۸۴ هزار تن گندم خریداری شده کردستان حدود ۱۱ هزار و ۸۳۴ میلیارد ریال است که تا کنون هفت هزار و ۸۷۲ میلیارد ریال آن به حساب گندمکاران استان واریز شده و بقیه مبالغ نیز در حال پرداخت است.

وی اضافه کرد: مراکز خرید تضمینی این استان همچنان تا پایان شهریور همزمان با اتمام برداشت این محصول آماده دریافت محصول گندکاران استان هستند.

صالحی گفت: دولت در سال جاری به منظور تشویق گندم کاران برای تحویل محصول به مراکز خرید بخش خصوصی و دولتی ۵۴ میلیارد و ۸۱۶ میلیون ریال کمک هزینه حمل و نقل به کشاورزان پرداخت کرده است.

وی با بیان اینکه اکنون میزان خرید روزانه گندم در این استان به پنج هزار و ۵۳۲ تُن رسیده است افزود: در سال جاری شهرستان بیجار با ۲۰۵ هزارتن، قروه با ۱۳۱ هزار تن و دهگلان با ۹۹ هزار تن در رتبه‌های اول تا سوم خرید تضمینی استان قرار دارند.

امسال در بیش از ۹۳ مرکز محصول مازاد بر نیاز گندمکاران این استان به صورت تضمینی خریداری می‌شود که ۷۳ مورد از این مراکز را سازمان تعاون روستایی کردستان تجهیز و راه اندازی کرده است.

در سال جاری ۵۷۲ هزار هکتار از مزارع این استان زیر کشت گندم رفته و پیش بینی می‌شود بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن از این محصول تولید شود.

۳۰۳۴/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نماینده مجلس: در زمینه تعمیم سهام عدالت با بی عدالتی مواجه هستیم / قیمت خرید مسکن و اجا...