امریکا و رژیم صهیونیستی در ورای حمله به مقرهای حشدالشعبی


نخست وزیر رژیم صهیونیستی به دست داشتن این رژیم در حمله به پایگاههای حشدالشعبی در عراق اعتراف کرد اما نکته اینجاست که بدون چراغ سبز و کمک اطلاعاتی امریکا، این رژیم جرات تدارک چنین حملاتی را ندارد.

امریکا و رژیم صهیونیستی در ورای حمله به مقرهای حشدالشعبی

در یک ماه گذشته برخی از پایگاهها و انبارهای تسلیحات حشد الشعبی عراق در مناطق آمرلی و الصقر در حومه بغداد با انفجارهای مشکوکی روبرو شده و دولت بغداد با انجام تحقیقات و بدون افشای نتایج تحقیقات خود در باره عامل این حوادث، فقط به اینکه این انفجار ها نتیجه حملات هوایی بوده اشاره و عادل عبدالمهدی نخست وزیر نیز در دستوری از ائتلاف امریکایی خواسته است بدون اجازه بغداد در حریم هوایی این کشور پرواز نکنند.
روز چهارشنبه هم حملاتی از این دست مجددا انبارهای تسلیحاتی حشدالشعبی را در نزدیکی پایگاه هوایی بلد در 90 کیلومتری شمال بغداد را هدف گرفت و در پی آن حشدالشعبی در بیانیه ای اعلام کرد که یک پهپاد را در حریم هوایی پایگاه خود هدف گرفته است.
پیش از این حملات برخی رسانه های غربی با زمینه سازی برای چنین حملاتی از تهدید مقام های رژیم صهیونیستی برای هدف قراردادن پایگاههای حشدالشعبی در عراق خبر می دادند و در سایه سکوت مقام های بغداد برخی مقام های تل آویو مسوولیت این حملات را به عهده می گرفتند تا اینکه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب در گفت و گو با شبکه ۹ تلویزیون این رژیم اعتراف کرد که این رژیم در ورای چنین حملاتی قرار دارد البته او برای توجیه چنین حملاتی گفت که ایران پایگاه هایی را علیه اسرائیل در عراق، یمن، سوریه و لبنان ایجاد کرده است و رژیم او در عراق و مناطق مختلف از جمله سوریه با ایران مقابله می کند.
هر چند نتانیاهو برای ایجاد شکاف میان تهران- بغداد مدعی است که پایگاههای ایران را در عراق هدف قرار می دهد اما واقعیت اینجاست که همکاری ایران با حشدالشعبی و ارتش عراق پس از سقوط بسیاری از شهرهای عراق و تهدید بغداد از سوی داعش آغاز شد و این همکاری به شکست پروژه تروریسم تکفیری که اکنون روشن شده که اسراییل یکی ازطراحان اصلی چنین پروژه ای است منجر شد.
از این رو به نظر می رسد رژیم صهیونیستی پس از ناکامی داعش و با هدف گرفتن انتقام از شکست این گروه تروریستی مستقیم وارد میدان شده است.
رژیم صهیونیستی دقیقا همین رویکرد و زمینه چینی را پس از شکست ائتلاف متجاوز سعودی در یمن در پیش گرفته است و اکنون سعی می کند با زمینه سازی بطور مستقیم حملات نظامی به یمن را سازماندهی کند و به کمک ائتلاف متجاوز سعودی بیاید.
روزنامه صهیونیستی جروزالم پست روز پنجشنبه به نقل از برخی منابع نوشت که اسرائیل قصد دارد به اهداف انصارالله در یمن حمله کند. این روزنامه همچون زمینه سازی برای حمله به پایگاههای حشدالشعبی در عراق ادعا کرد اطلاعات نظامی و موساد از رهگیری محموله های موشکی ایران برای حوثی ها حکایت دارد.
در باره حملات رژیم صهیونیستی به پایگاههای حشدالشعبی و در آینده نزدیک احتمالا اهداف نصارالله یمن و چگونگی برخورد با این حملات به نظر می رسد اشاره به چند نکته ضروری است:
نخست اینکه این حملات نمی تواند بدون چراغ سبز امریکا و پشتیبانی اطلاعاتی امریکا اجرا شود.
دوم اینکه اگر واکنش متقابل از سوی عراق یا یمنی ها به این حملات داده نشود و پایگاههای رژیم صهیونیستی هدف قرار نگیرد این رژیم جری تر شده و به حملات خود ادامه خواهد داد.
در این خصوص اشاره می شود که واکنش موشکی حماس یا حزب الله در جنگ 33 روزه به حملات رژیم صهیونیستی سبب شد تا این رژیم برای آغاز هر حمله دیگری احتیاط نماید. ضمن اینکه باید تاکید کرد که یکی از نگرانی های اسراییل این بود که در صورت وقوع جنگ میان ایران وامریکا، تل آویو هدف موشک های ایران قرار گیرد و به همین علت امریکا در مقطعی که تنش میان تهران- واشنگتن افزایش یافته بود از اسراییل می خواست که موضع بی طرفی بگیرد تا در امان باشد. از این رو به نظر می رسد در مورد موضوع عراق احتمالا امریکا به رژیم صهیونیستی این اطمینان را داده است که با واکنش روبرو نخواهد شد.
سوم اینکه با توجه به نقش امریکا در استفاده از رژیم صهیونیستی برای تدارک چنین حملاتی و نقض مکرر حاکمیت عراق می طلبد که بغداد در توافق های امنیتی با واشنگتن تجدید نظر نموده و به جای اتکا به نیروهای امریکایی که در جریان مبارزه با داعش هم تدارکچی این گروه تروریستی بودند، این نیروها را از عراق اخراج نموده و به نیروهای داخلی اتکا نماید و درصدد توسعه همکاری های امنیتی با کشورهای همسایه ای باشد که امینت عراق را امنیت خود می دانند و در عمل نیز در جایی که امریکا از دادن سلاح برای مبارزه با داعش به بغداد دریغ می کرد با تسلیح ارتش ونیروهای مردمی عراق، علاقه شان به امنیت این کشور را اثبات کرده اند.

--------------------------------------------------
رضا محمدمراد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس