سه شهرک دیگر تا آزادسازی کامل شمال استان حماه


سه شهرک دیگر تا آزادسازی کامل شمال استان حماه

منابع خبری اعلام کردند که ارتش سوریه امروز موفق شده است کنترل چند شهرک دیگر را به دست گیرد و فقط شهرک‌های «مورک»، «لحایا» و «معرکبه» باقی مانده که آزاد نشده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری از تداوم عملیات ارتش سوریه در شمال استان حماه و پیشروی در این منطقه در برابر عناصر تروریستی «جبهه النصره» خبر می‌دهند.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که نیروهای سوری امروز جمعه موفق شدند شهر «کفرزیتا» و شهرک «لطمین» را در شمال استان حماه آزاد کنند.

به گزارش اسپوتنیک، با این پیشروی، فقط شهرک‌های «مورک»، «لحایا» و «معرکبه» باقی مانده است که ارتش سوریه کنترل آن را به دست گیرد.

در همین ارتباط، گروه موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» -نزدیک به معارضان- گزارش داد که نیروهای سوری صبح امروز موفق شدند کفرزیتا را که بزرگترین شهرک شمال حماه است، آزاد کنند.

دیدبان همچنین اعلام کرد که نیروهای سوری موفق شدند کنترل ارتفاعات شرق شهرک مورک را به دست گیرند.

کما اینکه پایگاه خبری «یونیوز» اعلام کرد که ارتش سوریه به سمت شهرک اللطامنه پیشروی کرده و توانسته است آن را آزاد کند.

سه شهرک دیگر تا آزادسازی کامل شمال استان حماه
نقشه آرشیوی؛ اندازه بزرگتر اینجا

با وجود اینکه اسپوتنیک به نقل از یک فرمانده میدانی سوری گزارش داد که نیروهای سوری موفق شده‌اند اللطامنه را آزاد کنند، ولی یک منبع نظامی به شبکه خبری «روسیا الیوم» گفت که اللطامنه در محاصره ارتش سوریه قرار دارد و هنوز آزاد نشده است.

عملیات ارتش سوریه در جنوب استان ادلب و شمال استان حماه که دروازه ورود به عملیات وسیع آزادسازی ادلب محسوب می‌شود، از اواسط اردیبهشت ماه آغاز شد.

در بین این عملیاتها، دو مرحله اعلام آتش‌بس با کارشکنی تروریست‌های جبهة النصره همراه شد، ولی دور جدید حملات پس از سیزدهمین نشست آستانه در دهم مرداد آغاز شده است.

پیشروی مکرر ارتش سوریه پس از تسلط نیروهای سوری بر شهرک مهم «الهبیط» و پس از آن، آزادسازی شهرک «الزکاه» صورت گرفت که به همراه اللطامنه و کفرزیتا، منطقه موسوم به «مثلث مرگ» را تشکیل می‌داد.

خان شیخون نیز شهر بسیار راهبردی است که ارتش سوریه با آزادسازی آن توانست، تروریستها را در شمال استان حماه محاصره کند.

خان شیخون مشرف بر مسیرهای اصلی و حیاتی است و این مسیرها باعث شده که حلقه وصل بین ریف‌های شرقی، غربی و شمالی بر ادلب باشد. آزادسازی این شهر، گام نخست برای بازگشایی مسیر بین پایتخت اقتصادی سوریه (حلب) با پایتخت سیاسی این کشور (دمشق) است.

از نظر نظامی اما، آزادسازی خان شیخون، باعث می‌شود که ارتش سوریه به راحتی بتواند به سمت شمال یعنی «کفرسجنة» و «معرة النعمان» پیشروی کند؛ منطقه‌ای که حلقه وصل مسیرهای بین‌المللی سوریه به سمت شمال، جنوب، شرق و غرب است.

انتهای پیام/م

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان