وظیفه اصلی منتظران ظهور از منظر پیامبر اکرم (ص) +فیلم


وظیفه اصلی منتظران ظهور از منظر پیامبر اکرم (ص) +فیلم

رسول اکرم (ص) در خطبه غدیر علاوه بر اعلام ولایت امام زمان (عج)، ویژگی های منتظران واقعی را هم بیان کرده اند.

وظیفه اصلی منتظران ظهور از منظر پیامبر اکرم (ص) +فیلمحجت الاسلام و المسلمین کفیل کارشناس مذهبی و پژوهشگر دینی در گفت و گو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مسیر ولایت که در نهایت به امام زمان (عج) ختم می‌شود، گفت: نبی خاتم (ص) جامع موضوع ولایت را مطرح کردند. ایشان فرمودند إِنَّ خَاتَمَ الْأَئِمَّةِ مِنَّا الْقَائِمُ الْمَهْدِی ا آخرین امام ما حضرت مهدی (عج) است. أَلاَ إِنَّهُ اَلْمُنْتَقِمُ مِنَ اَلظَّالِمِینَ او کسی است که می‌آید و از ظالمان انتقام می‌گیرد. او می‌آید و آنچه دژ، کاخ و هر آنچه ساخته دست استکبار است را فتح می‌کند و از بین برنده نگاه شرک آمیز عالم است. او کسی است که می‌آید، قدم بر می‌دارد و دین خدا را یاری می‌کند و علم را توسعه می‌دهد.

وی افزود: ظهور یعنی اینکه همه خوبی‌ها در عالم توسعه پیدا می‌کند. پیامبر اکرم (ص) در خطبه غدیر می فرمایند که با آمدن حضرت حجت (عج) انتقام از ظالمان گرفته می‌شود، شرک، کفر و فسق از بین می‌رود و همه خوبی‌ها جلوه پیدا می‌کند. پیامبر اکرم (ص) در خطبه غدیر این نکته را هم متذکر می‌شوند که باید روح مقابله با شرک را داشته باشیم و همراه امام عصر (عج) باشیم. وقتی در وصف امام می‌گویند او می‌آید و انتقام‌ می‌گیرد این روح باید در وجود انسان باشد تا همراه امام زمان باشد. ما می‌خواهیم بیعت کنیم؛ بیعت غدیر ما بیعت با امام زمان (عج)، فرزند امیرالمومنین (ع) است.

حجت الاسلام و المسلمین کفیل گفت: اگر می‌خواهیم یار امام زمان (عج) باشیم، باید آنچه ایشان می‌خواهند در حکومتشان انجام دهند، ما پیش از ظهور انجام دهیم. غدیر یعنی فهم اوصاف حکومت امام عصر (عج) و عمل کردن به آن اوصاف در دوره غیبت، غدیر یعنی بلند کردن پرچم ظلم ستیزی مقابله با آمریکا و استکبار، غدیر بیعت با علی (ع) است چراکه امیرالمومنین (ع) کسی است که با دوستان خدا دوست و با دشمنان خدا دشمن بود. بیعت غدیری یعنی دوستی با دوستان خدا و دشمنی با دشمنان خدا که اهل غدیر در این بیعت محکم هستند.

انتهای پیام/

ویژگی منتظران امام زمان (عج) چیست؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا