کارنامه درخشان دولت تدبیر و امید در هرمزگان توجه جدی به رونق تولید و اشتغال


کارنامه درخشان دولت تدبیر و امید در هرمزگان توجه جدی به رونق تولید و اشتغال

بندرعباس - ایرنا- استان راهبردی هرمزگان که همه مولفه‌های یک استان پیشرو برای توسعه در اختیار دارد در چهارساله اول دولت تدبیر و امید و2 ساله اخیر با توجه جدی به موضوع رونق تولید ، کارنامه درخشانی در بخش‌های مختلف به‌ویژه در حوزه اقتصادی به جا گذاشته است.

درحالی سال۹۸ هفته دولت را گرامی می‌داریم که در چنین روزهای سختی شهیدان رجایی و باهنر با رنگین شدن خون‌شان، یادگاری برای همیشه به جا گذاشتند که ازخدمات خادمان ملت دراین هفته یاد شود که چگونه درطول ۴ دهه برای اعتلای کشور ازخود جان فشانی کردند واین خدمات در استان هرمزگان که زمانی جایگاهی در توسعه نداشت امروز تحولات زیادی در بخش‌های زیادی ازجمله بنادرودریانوردی، صنعت، معدن، نفت و انرژی، شیلات، کشاورزی و دانشگاه‌ها شاهد بوده است.

استان هرمزگان با ۱۰۳هزار کیلومتر مربع شامل ۶۷هزارکیلومر مربع مساحت خشکی و ۳۱هزار کیلومتر مربع دریاها و جزیره‌ها به عنوان استانی مهم همواره کانون توجه دولت‌مردان بوده و هست و سفرهای مکرر مسوولان از یک سو و اهمیت سیاسی بواسطه همسایگی به سه کشور حوزه خلیج‌فارس و همچنین شرایط خاص اقتصادی به اهمیت این استان افزوده است.

استانی که به تنهایی تامین‌کننده درآمد به اندازه ۸ استان کشور در حوزه‌های اقتصادی و مالیاتی بوده و همواره بیش از سقف آن درآمد برای کشور کسب می کند به‌طور حتم از اهمیت خاصی برخوردار است، زیرا دارا بودن هرچهار مقوله حمل ونقلی اعم از دریا، هوایی، ریلی و راه زمینی و بندرهای مهم نظیر شهید رجایی ، باهنر، حقانی، بندرلنگه و دهها بندر کوچک دیگر از ظرفیت های مهم اقتصادی آن است.

وجود ۱۴ جزیره مسکونی، تجاری ، نفتی ومحیط زیستی ازجمله کیش وقشم، لاوان، هرمز وبوموسی از دیگر مزیت های این استان است و داشتن دو منطقه آزاد تجاری و شش منطقه ویژه اقتصادی در کنار چهار پالایشگاه نفت، چهار شرکت فولاد، ۶ نیروگاه برق، دو شرکت آلومینیوم و ده‌ها شرکت بزرگ در حوزه صنعت اهمیت هرمزگان را دو چندان کرده و تولید آبزیان ماهی، میگو و محصولات کشاورزی و باغی و کشت خارج از فصل از دیگر مزیت استان خشک و کم آب هرمزگان بوده که مزیت آن همواره زبانزد مردم در داخل وخارج کشور است.

دارا بودن ۷۲ بندرصیادی، تجاری، نفتی، مواد معدنی و چند منظوره، ۱۵۶ پست اسکله، ۱۳ فرودگاه، ۲۱ شهرک و ناحیه صنعتی، ۳ پالایشگاه نفتی، ۴ پالایشگاه گاز، ۶ نیروگاه، ۵ مجتمع فولاد، ۲ مجتمع آلومینیوم، ۲ مجتمع روی، سیمان، کشتی‌سازی فراساحل و هزار واحد صنعتی بخش دیگریز از مهم‌ترین ظرفیت‌های این استان اقتصادی است.

دسترسی به شبکه‌های چهارگانه حمل و نقل و هزار و ۵۰۰ کیلومترخطوط ریلی و وجود ۵۵ کیلومتر خط‌ریلی از ورودی بزرگ‌ترین بندر کشور یعنی بندر شهید رجایی از دیگر ظرفیت‌های با ارزش سرمایه‌گذاری در هرمزگان است؛ همچنین هزار و ۵۰۰ کیلومتر نوارساحلی و دارا بودن ۱۴ جزیره اقتصادی و راهبردی از ۱۷ جزیره خلیج‌فارس علاوه بر بالا بردن اهمیت هرمزگان، بیانگر ظرفیت‌های کم نظیر سرمایه‌گذاری در این منطقه از ایران است.

راه‌ها یکی از مهم‌ترین بخش‌های زیربنایی در توسعه استان‌ها محسوب می‌شود، زیرا راه‌های شریانی و ترانزیتی استان هرمزگان که در کریدورهای شمال به جنوب و غرب به شرق قرار گرفته نیز نقش حیاتی و مهمی در رشد و توسعه این منطقه دارد.

با توجه فعالیت بندر شهید رجایی، شهید باهنر و بندرلنگه و همچنین چندین پالایشگاه مهم نفت و گاز، روزانه حدود شش هزار دستگاه انواع وسیله نقلیه سنگین با هدف جابه‌جایی کالاهای وارداتی، صادراتی و هم‌چنین ترانزیتی در جاده های مواصلاتی این استان عبور می‌کنند.

براساس آمارهای اعلام شده از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان، افزون بر ۱۰ میلیون و ۳۱۳ هزار و۶۲۰ تردد در خرداد امسال در محورهای مواصلاتی این استان به ثبت رسید که ۲۸ درصد از کل این رفت و آمدها سهم وسایل نقلیه سنگین بوده و در این مدت محور بندر شهید رجایی به بندرعباس با عبور ۱۸۹ هزار و۶۲ وسیله نقلیه سنگین بیش‌ترین رفت و آمد وسایل نقلیه سنگین را به نام خود ثبت کرده است.

کارنامه درخشان دولت تدبیر و امید در هرمزگان توجه جدی به رونق تولید و اشتغال

هرمزگان قطب صنعت کشتی سازی کشور

استان هرمزگان به عنوان قطب صنعت کشتی سازی کشور دارای شرکت‌های بزرگ کشتی سازی بوده که سالانه علاوه بر ساخت انواع شناور کوچک و بزرگ، تعمیرات و ساخت انواع دکل، بارج و سکوی نفتی و گازی در آن انجام می‌شود.

درسال های گذشته پویش خودکفایی در این صنعت با ساخت و به آب اندازی چندین فروند کشتی بنام استان‌های مختلف در کشتی سازی هرمزگان شکل گرفت اما به تدریج و در میانه راه به دلیل حمایت نشدن، از رونق افتاد و حتی برخی برای تعمیرات نیز به کشورهای همسایه دور و نزدیک چشم دوختند اما با تحریم‌های اقتصادی، زمینه یک بازگشت به خویشتن در این صنعت فراهم شد.

هم اکنون ۹۰ درصد لوازم و تجهیزات مورد نیاز شرکت ملی نفتکش از داخل کشور تأمین می‌شود.

استاندار هرمزگان تیرماه امسال اعلام کرد: تاکنون پنج فروند کشتی متعلق به شرکت ملی نفتکش در مجتمع ایزوایکو تعمیر شده است، در حال حاضر نیز تعمیر ششمین کشتی این شرکت که یکی از نفتکش‌های بزرگ است، در مجموعه ایزوایکو آغاز شده و این نشان از توانمندی بسیار خوب این مجتمع است.

به گفته همتی، طبق توافق صورت گرفته با شرکت ملی نفتکش قرار است تا پایان امسال ۱۲ فروند کشتی دیگر از این شرکت در مجتمع کشتی سازی بندرعباس تعمیرات خود را انجام دهند.

کارنامه درخشان دولت تدبیر و امید در هرمزگان توجه جدی به رونق تولید و اشتغال

مهم‌ترین دستاوردهای سفر استانی روحانی رییس‌جمهوری در سال ۹۲ تا ۹۷

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، بعد از حکم ریاست‌جمهوری از سال ۹۲ (سه شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۲) در نخستین سفر خود به استان هرمزگان تا سال ۹۷ در راستای جایگاه استان هرمزگان و ضرورت سرعت‌بخشی به توسعه این استان اظهارات مهمی داشته‌ که به مهم‌ترین بخش این اظهارات و دستاوردهای سفرهای هیات‌دولت اشاره می‌شود.

سه شنبه ۶ اسفند ۹۲

اهم اظهارات رییس جمهوری: حقوق حقه فقط دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای نیست، این فقط یک حق است. تجارت آزاد، تعامل با دیگران، صادرات و واردات، حواله کردن پول و مسائل اینچنینی نیز حق ماست. *مناسب است که خطبه‌های نماز جمعه نیز رنگ و بوی توسعه اقتصادی و اجرای اقتصادی مقاومتی را بگیرد چرا که اقتصاد مقاومتی باعث می‌شود کشور روی پای خود بایستد. *در آغاز کار دولت میزان تورم حدود ۴۳ درصد بود، ولی طبق آمار اکنون این میزان ۳۳ درصد است و ما شاهد کاهش بوده‌ایم.

دستاوردهای سفر: افزایش ظرفیت تولید فولاد هرمزگان به سه برابر ظرف ۵ سال آینده، شکوفایی سواحل و جزایر جنوب، پایان بزرگراه بندرعباس به جاسک، افزایش ظرفیت حمل و نقل کالا از ۸۰ میلیون به بالای ۱۰۰ میلیون و.....

رییس‌جمهوری در سال ۹۶ سفرهای استانی خود را با سه استان جنوبی کشور (خوزستان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان) کلید زد که در آخرین سفرش در سال ۹۶ هرمزگان بود که البته سیستان و بلوچستان دوبار میزبان کاروان تدبیر و امید بود.

یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۹۶

اهم اظهارات رییس جمهوری: امروز در گازوییل، صادرکننده هستیم و در بنزین هم بزودی به خودکفایی رسیده و صادرکننده آن خواهیم شد. *برجام اقدامی بود که از سوی دولت شروع شد و با هدایت رهبری و حمایت مردم به ثمر رسید، امروز باید همه از این فضای ملی بوجود آمده در راستای توسعه کشور، استفاده کنیم.

دستاورهای سفر: افتتاح فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس در استان هرمزگان را با ظرفیت تولید روزانه ۱۲۰هزار بشکه میعانات گازی

چهارشنبه ۹ اسفند ۹۶

اهم اظهارات رییس جمهوری: *همواره پاسدار خلیج مواج فارس، دریای عمان و تنگه هرمز بوده ایم.*ایستادم تا مردم از جزییات بودجه مطلع شوند چون خزانه از آن مردم است. *پذیرای سرمایه گذاران بزرگ ایرانی خارج از کشور باشیم؛ سخت گیری نکنیم.

کارنامه درخشان دولت تدبیر و امید در هرمزگان توجه جدی به رونق تولید و اشتغال

دستاورهای سفر: افتتاح اولین کارخانه بریکت گرم ایران در مجتمع صبا فولاد خلیج فارس

-افتتاح فاز اول طرح افزایش تولید و ارتقای کیفیت بنزین و گازوئیل پالایشگاه نفت بندرعباس

-افتتاح ۱۷ پروژه زیربنایی و آغاز عملیات اجرایی ۱۱ پروژه با مجموع اعتبار و سرمایه گذاری ۱۱ هزار و ۳۹۸ میلیارد ریال و ۵۴ میلیون یورو از سوی دولت و ۱۴ هزار و ۳۳۳ میلیارد ریال به اضافه ۷۷۰ میلیون یورو از سوی بخش خصوصی

- افتتاح یکهزار کیلومتر راه روستایی،آغاز عملیات اجرایی ۵ هزار واحد مسکونی در بافت های فرسوده و سکونت گاه های غیررسمی و افتتاح ۷۷ کیلومتر از کریدور نوار ساحلی.

-افتتاح ۳۵۴ طرح آبیاری تحت فشار، ۲۵ طرح گلخانه‌ای،سیلوی نگهداری گندم و فاز ۲ طرح پرورش ماهی در دریا و آغاز عملیات اجرایی ۱۷ پروژه ایجاد شبکه آبیاری اراضی دشت میناب و عملیات اجرایی شهرک گلخانه‌ای

-آغاز عملیات اجرایی مرحله ۳ پایانه کانتینری مجتمع بندری شهید رجایی بندرعباس (همچنین رئیس جمهور در جریان سفر به هرمزگان با حضور در مجتمع بندری شهید رجایی، از تجهیز مرحله ۲ اسکله این بندر بازدید و فرمان آغاز عملیات اجرایی فاز سوم مجتمع بندری شهید رجایی را صادر کرد. مرحله ۳ بندر شهید رجایی با تکیه بر دانش متخصصان ایرانی و بهره گیری از تجهیزات و فن آوری های روز دنیا، ظرفیت کانتینری بندر شهید رجایی را به ۸ میلیون TEU افزایش می‌دهد و با ۱۴۰۰ متر اسکله می‌تواند بزرگترین کشتی های غول پیکر کانتینری جهان را پذیرش کند. با بهره برداری کامل از این زیرساخت بندری، به صورت همزمان سه کشتی بسیار بزرگ اقیانوس پیمای نسل هفتم جهان با ۴۰۰ متر طول، ۱۷.۵ متر آبخور و ۱۸هزار و ۴۰۰ کانتینر ظرفیت، می توانند در این اسکله ها پهلو بگیرند. مقدمات مرحله نخست احداث زیرساخت های فاز ۳ بندر شهید رجایی در جریان نخستین سفر روحانی به استان هرمزگان در سال ۹۲ در دستور کار قرار گرفت و پس از انجام یکسری مطالعات، کمتر از یکسال بعد عملیات عمرانی این طرح عظیم بندرسازی با حضور معاون اول رئیس جمهور، شروع شد.

۲۸و۲۹ بهمن ماه۹۷؛ این سفر دستاوردهای قابل ملاحظه ای در سطح ملی و استانی داشته است.

اهم اظهارات روحانی، رییس‌جمهوری در فرودگاه بندرلنگه و نشست خبری در بندرعباس: طرح های مهمی در دولت یازدهم و دوازدهم در استان هرمزگان مورد بررسی قرار گرفته که امیدواریم تا پایان دولت دوازدهم به بهره برداری برسد.

*اجرای ۱۲ طرح جدید با اعتبار ۵ هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال در سفر قبلی به استان هرمزگان تصمیم‌گیری شد که امیدواریم همه این طرح های نیمه تمام گذشته در این استان تکمیل شود

*در سمت شرق هرمزگان نیز می تواند فضای گردشگری کنار ساحل را داشته باشدهمزمان با سومین دور از سفر دکتر روحانی به هرمزگان ۴۰ طرح اقتصادی با اعتبار ۶۰ هزار میلیارد ریال در حوزه پالایش نفت ستاره خلیج فارس، نفت بندرعباس، نیروی دریایی ارتش(به آب انداختن زیردریایی فاتح)، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، آبخیزداری، آموزش و پرورش و نوسازی مدارس به بهره برداری رسید.

دستاوردها: بهره‌برداری از طرح اقتصادی با اعتبار ۶۰ هزار میلیارد ریال در حوزه پالایش نفت ستاره خلیج فارس، نفت بندرعباس، نیروی دریایی ارتش(به آب انداختن زیردریایی فاتح)، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، آبخیزداری، آموزش و پرورش و نوسازی مدارس.

کارنامه درخشان دولت تدبیر و امید در هرمزگان توجه جدی به رونق تولید و اشتغال

دستاورهای دولت در هفته دولت ۹۷/ فولاد هرمزگان

دستاوردهای فولاد هرمزگان

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان دراین باره گفت: افزایش تولید ۳۲ هزار و ۳۴ تن تختاال نسبت به سال ۹۶ ، از تولید ۱،۴۰۸،۲۴۴ تن در سال ۹۶ به تولید ۱،۴۴۰،۲۷۶ تن تختال در سال ۹۷؛ افزایش ۲،۲۷ درصدی در تولید محصول نهایی در سال جاری(۹۸)ازمهمترین دستاورد این صنعت در استان است.

فرزاد ارزانی افزود: تولید گریدهای آلیاژی ویژه مربوط به صنعت لجستیک میعانات نفتی، لوله و صنایع دریایی، عبور ۲.۵ درصدی از ظرفیت اسمی تولید سالیانه آهن اسفتنجی با تولیدی به میزان ۱.۶۹۱.۱۳۴ تن در واحد احیا مستقیم ، کاهش مصرف الکترود در کوره‌های قوس الکتریکی از ۱.۹۸ کیلوگرم بر تن مذاب در سال ۹۶ به ۱.۸۸ کیلوگرم بر تن مذاب در سال ۹۷ بخشی از افتخارات فولاد هرمزگان جنوب در سال ۱۳۹۷ است.

وی نصب جرثقیل ۸۵ تن نسوز در راستای کاهش توقفات تولید، نصب و راه‌اندازی کمپرسور دوم واحد اکسیژن در جهت تداوم تولید گازهای صنعتی و به حداقل رساندن توقف ناشی از عدم ارسال گازهای صنعتی به واحدهای تولیدی، انجام مطالعات مهندسی پروژه نصب لنس‌های ساید و ال در کوره‌های قوس انجام مطالعات مهندسی پروژه افزایش ریت شارژ مواد به کوره‌ها، انجام مطالعات مهندسی پروژه احداث تصفیه خانه احیای مستقیم، شروع عملیات اجرایی پروژه مهندسی خرید و اجرای ۳ پست برق ۶۳ کیلوولت به ۴۰۰ ولت، ایجاد و راه‌اندازی سیستم اطلاعاتی بومی‌سازی، راه‌اندازی سیستم اطلاعاتی استعلام الکترونیک، اخذ گواهی مجوز تحقیق و توسعه استانی وکشوری از سازمان صنعت و معدن وتجارت را از دیگر دستاوردهای فولاد هرمزگان در سال ۹۷ اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان با اشاره به هدف ظرفیت تولید ۵۵ میلیون تن فولاد در افق ۱۴۰۴ و اینکه ایران در سال ۹۷، ۲۵ میلیون تن فولاد تولید کرد؛ درباره اهداف این شرکت در سال ۹۸، اظهارداشت: توسعه صادرات به بازارهای جهانی، توسعه سبد محصولات، ارتقای عملکرد زیست محیطی، توسعه ظرفیت‌های تولید و پشتیبانی مهم‌ترین اهداف ما در سال جاری است.

مجتمع فولاد هرمزگان دومین طرح بزرگ فولادی کشور در نظام شکوهمند انقلاب اسلامی است که در سال ۹۰ به بهره برداری رسید.

این کارخانه به عنوان پیشرفته ترین کارخانه فولادی کشور ظرفیت تولید سالیانه یک و نیم میلیون تن تختال و یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن آهن اسفنجی را دارد. از شمش های فولادی تولید شده در این استان در صنایع کشتی سازی و ساخت مخازن و خطوط نفت و گاز استفاده می شود.

کارنامه درخشان دولت تدبیر و امید در هرمزگان توجه جدی به رونق تولید و اشتغال

منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس

منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس از شرکت‌های تابع ایمیدرو به شمار می‌رود که ماموریت اصلی آن ایجاد زمینه‌های لازم برای تولید و صادرات مواد معدنی و صنایع معدنی از جمله فولاد و آلومینیوم به بازارهای هدف است.

این منطقه به وسعت ۵ هزار هکتار با دارا بودن مزیت‌هایی مانند دسترسی به راه‌های بین‌المللی آبی، هوایی، ریلی و جاده‌ای، اسکله‌های اختصاصی تخلیه و بارگیری مواد معدنی فله (با ظرفیت ۱۲ میلیون تن)، مجهز به نوار نقاله ۳۲ کیلومتری، واگن برگردان، واحدهای بزرگ آب شیرین کن، نیروگاه‌های برق (درحال احداث و بهره برداری) و همچنین نزدیکی به معادن سنگ آهک و آهن که مجموع آن‌ها از عوامل مهم در تولید فولاد هستند.

سال گذشته (۹۷) درمجموع ۹۳ هزار واگن در منطقه ویژه خلیج فارس تخلیه شد که حدود ۱۴ هزار و ۶۰۰ واگن بیشتر از سال قبل از آن یعنی ۹۶ بوده است و انتظار می‌رود این رقم در سال‌جاری به ۱۰۰ هزار واگن افزایش یابد.

در مدت یاد شده ۳ میلیون و ۲۸۰ هزار تن ماده معدنی و همچنین یک میلیون و ۸۵۰ هزار تن نفت کوره از اسکله منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس بوسیله کشتی صادر شد.

کارنامه درخشان دولت تدبیر و امید در هرمزگان توجه جدی به رونق تولید و اشتغال

بنادر و دریانوردی

در این دور از سفر کاروان دولت تدبیر و امید به هرمزگان، با ابلاغ دستور رییس جمهور از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس و با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل بنادر و دریانوردی در پیشرفته ترین پایانه کانتینری ایران در بندرشهید رجایی، همزمان ۲۲ طرح دریایی و بندری هرمزگان بهره برداری شد.

این طرح‌ها با اعتبار ۱۰۴ میلیون یورو به ارزش یک‌هزار و ۱۶ میلیارد ریال شامل ۱۲ دستگاه گنتری کرین پیشرفته برای تخلیه و بارگیری کانتینر از کشتی های اقیانوس پیمای نسل هفتم به عنوان بخشی از طرح‌های مهم این بندر از محل منابع داخلی سازمان بنادر و دریانوردی آغاز شد.

این طرح‌های سرمایه گذاری، توسعه‌ای، عمرانی، فنی و دریایی در بنادر شهید رجایی، شهید حقانی، لنگه، جاسک، چارک و جزایر قشم، هرمز و لاوان اجرایی شده است.

بهره‌برداری از ۱۲ دستگاه جرثقیل پیشرفته کشتی به ساحل(گنتری کرین) در ترمینال کانیتنری شماره دو بندر شهید رجایی از دیگر طرح‌های بندری و دریایی بود که به صورت ویدئوکنفرانسی به بهره برداری رسید.

با بهره برداری این تعداد جرثقبل علاوه بر افزایش ظرفیت کانتینری بندرشهید رجایی به ۵,۸ میلیون تی ای یو برای ۷۰۰ نفر فرصت اشتغال را به دنبال دارد.

با اضافه شدن این گنتری کرین‌ها، تعداد جرثقیل های کشتی به ساحل در بزرگ‌ترین بندر کانتینری ایران از ۱۸ دستگاه به ۳۰ دستگاه افزایش یافته است.

۱۲ دستگاه جرثقیل کانیتنری یادشده علاوه بر بهره‎مندی از نوین ترین و روزآمدترین فناوری های دنیا، از امکان خدمات دهی به کشتی‌های اقیانوس‌پیمای نسل هفتم(سوپر پست پاناماکس) برخودار هستند}.

اجرای مرحله دوم تاسیسات زیربنایی بندر خلیج فارس، لایروبی کانال ورودی بندرگاه هرمز، طرح جامع اطفا حریق بندر شهید رجایی و تعمیرات اساسی اسکله ۲۰ این بندر، ساخت و نصب اسکله‌های فلزی شناور برای مبادی گردشگری جزیره قشم، بندر شهید حقانی و شناورهای جستجو و نجات در بنادر و جزیره‌ها از دیگر طرح‌هایی بود که یکشنبه شب به دست حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان افتتاح و به بهره برداری رسید.

- تا پایان هفته دولت سال‌جاری (۹۷)سازمان بنادر و دریانوردی۲۳ طرح قابل‌افتتاح در حوزه دریایی را با اعتباری بالغ بر ۴۸۱۴ میلیارد ریال و ۶۲ میلیون یورو افتتاح و به بهره‌برداری رساند که ۱۸ طرح آن در هرمزگان انجام شد.

طرح جامع اطفا حریق مجتمع بندری شهیدرجایی، اجرای انتقال تأسیسات مکانیکی و برقی اراضی شرق و شمال شرقی مجتمع بندری شهیدرجایی، دیوارکشی اراضی ۲۴۰۰ هکتاری، تعمیرات اساسی خطوط ۲ و ۷ و لوپ بین خطوط ۳ و ۶ راه‌آهن داخلی و تعمیرات اساسی محوطه و کانال جمع‌آوری آب‌های سطحی مجاور خطوط مزبور در بندر شهیدرجایی، ۴ دستگاه جرثقیل کانتینری (از ۱۲ دستگاه) سوپر پست پاناماکس فاز ۲ طرح توسعه بندر شهیدرجایی- سازنده صنایع هپکو اراک و شرکت لیبهر ایرلند، ۳ دستگاه ترانستینر (از ۱۵ دستگاه) فاز ۲ طرح توسعه بندر شهیدرجایی- سازنده شرکت ماشین­سازی منگان از جمله طرح‌های افتتاحی سازمان بنادر و دریانوردی در هفته دولت سال( ۹۷) در بندر شهید رجایی بود.

آب و فاضلاب

به مناسبت هفته دولت سال در ۹۷ ۱۷ پروژه با اعتبار بالغ بر ۳ هزار و ۲۰۶ میلیارد ریال در بخش آب و فاضلاب افتتاح و به بهره برداری رسید.

در بخش آب ۱۳ طرح از جمله؛ تامین آب شهرستان بندرعباس از آب‌شیرین کن ۱۰۰ هزار مترمکعبی، بهره برداری از فاز دوم آب شیرین کن شهر سیریک، آبرسانی به جاسک از سد جگین، بهینه سازی سامانه توزیع آب بندرعباس،اجرای خط انتقال آب روستاهای فرامرزان، تامین آب بستک، توسعه و بازسازی شبکه آب شهرهای بندرعباس، بندرلنگه، میناب، سیریک، پارسیان،جاسک و رودان(در مجموع به طول ۵۰ کیلومتر) از جمله این طرح‌ها بود.

در بخش فاضلاب نیز ۴ پروژه در قالب؛ ایجاد تاسیسات فاضلاب شهر بندرعباس شامل ایجاد زیرساخت های فاضلاب و توسعه شبکه اصلی و فرعی فاضلاب به طول ۱۰ کیلومتر، ایجاد تاسیسات فاضلاب شهرهای میناب و رودان شامل توسعه شبکه اصلی و فرعی فاضلاب(در مجموع به طول ۴ کیلومتر) با اعتبار ۱۲۳ میلیارد ریال بهره‌برداری شد.

در حوزه منابع آب استان هرمزگان نیز در هفته دولت امسال(۹۸) یک طرح افتتاح خواهد شد.

کارنامه درخشان دولت تدبیر و امید در هرمزگان توجه جدی به رونق تولید و اشتغال

جهاد کشاورزی

اگر بخواهیم به صورت تفکیک اشاره‌ای به مهم‌ترین طرح‌های افتتاحی در سال ۹۷ در حوزه جهاد کشاورزی داشته باشیم می‌توان به طرح‌های بخش کشاورزی در شهرستان‌های مختلف این استان داشت.

به عنوان مثال در سال گذشته، در شهرستان رودان با اعتبار ۱۳ میلیارد ریال، طرح‎هایی از جمله کارگاه بسته بندی و سردخانه بالای صفر در بخش جغین، مرکز تکثیر بچه میگو شرکت مروارید شکیل قشم، سیلوی ۵۰ هزار تنی گندم در حاجی آباد، یک واحد مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای و افتتاح مرغداری ۳۶ هزار قطعه ای و طرح بسته بندی و عمل آوری آبزیان و سردخانه با ظرفیت نگهداری سالانه ۴۰۰ تن در سیریک اشاره کرد.

در هفته دولت سال ۹۶ نیز جهاد کشاورزی ۱۲۵طرح کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۲۴میلیارد و ۸۰۰میلیون تومان در شهرستان های رودان ، حاجی آباد ، میناب ، سیریک ، بستک ، بندرلنگه ، بندرخمیر و بشاگرد به بهره‌برداری رسید.

اما امسال نیز حوزه کشاورزی و منابع طبیعی استان هرمزگان با ۶۷ طرح دارای بالاترین طرح‌های قابل افتتاح است.

کارنامه درخشان دولت تدبیر و امید در هرمزگان توجه جدی به رونق تولید و اشتغال

کارنامه هفته دولت هرمزگان در سال ۹۷

در هفته دولت سال گذشته(۹۷) تعداد ۸۲۱ طرح عمرانی به ارزش ۱۹ هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید که در مجموع ۱۶ هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات بخش خصوصی و ۳ هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی (شامل ۲ هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال اعتبار ملی و یکهزار و ۵۰ میلیارد ریال اعتبار استانی) برای اجرای این طرح‌ها هزینه شده بود.

در بخش مسکن و عمران شهری و روستایی ۴۵۲ طرح، بهداشت و درمان ۸۷ طرح، کشاورزی و منابع طبیعی ۶۲ طرح، حمل و نقل ۶۱ طرح، انرژی ۴۲ طرح، آموزش ۳۷ طرح، صنعت و معدن ۲۵ طرح، تربیت بدنی ۱۵ طرح، فرهنگ و هنر، رسانه‌های جمعی و گردشگری ۱۰ طرح، احداث و توسعه فضاهای فرهنگی و مذهبی ۱۰ طرح، رفاه و تامین اجتماعی ۹ طرح، بازرگانی و تعاون ۴ طرح و منابع آب ۲ طرح در هفته دولت۹۷ بهره‌برداری شد.

بیش‌ترین طرح‌ها در بخش مسکن و عمران شهری و روستایی، بهداشت و درمان، کشاورزی و منابع طبیعی و حمل و نقل است.

بهره‌برداری از فاز نخست آب شیرین ۱۰۰ هزار مترمکعبی بندرعباس و نیروگاه ۲۳۵ مگاواتی در منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس جزو مهم‌ترین طرح‌های آماده بهره برداری در هفته دولت بود.

استاندار هرمزگان سال ۹۷ در تشریح برنامه‌های هفته دولت این استان گفت: ۴ واحد پتروشیمی، یک واحد نیروگاه ۵ هزار و ششصد مگاواتی و یک سایت آب شیرین‌کن از مهم‌ترین طرح‌های بزرگ ملی است که ساخت آن‌ها امسال در هرمزگان آغاز می‌شود.

همتی ایجاد۲هزار و ۵۰۰ هکتار فضای جدید به منطقه ویژه اقتصادی بندرعباس برای سرمایه‌گذاری‌های بیشتر، ایجاد کنسرسیوم با حضور صندوق بازنشستگی کشور، فولاد مبارکه اصفهان و شرکت معدنی و صنعتی گل گهر برای تکمیل زنجیره تولید فولاد و رسیدن به ظرفیت تولید ۱۰ میلیون تن فولاد درسال در استان، ایجاد شهرک پتروشیمی با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و آغاز ساخت مرحله چهارم پالایشگاه ستاره خلیج فارس در سال ۹۸ از مهم‌ترین برنامه‌های دولت در این استان نام برد که خوشبختانه بخش زیادی از این طرح‌ها محقق شده است.

امسال تعداد طرح‌های قابل افتتاح و طرح‌هایی که عملیات اجرایی آن‌ها در هفته دولت آغاز می‌شود ۶۶۴ طرح است که در مقایسه با سال قبل(۹۷) کاهش نشان می‌دهد.

امسال نیز بیش‌ترین تعداد طرح‌های افتتاحی در بخش مسکن و عمران شهری و روستایی شامل ۱۵۱ طرح و بیش‎ترین میزان اعتبار در بخش کشاورزی و منابع طبیعی با اعتبار ۴ میلیارد و ۸۴۰ میلیون ریال است.

هرمزگان در سال پیش‌رو

در سال پیش‎رو(۹۸) مقامات و مسوولان کشوری و استانی بارها در سخنرانی‌های خود از استان هرمزگان به عنوان یک استان راهبردی یاد کرده‌اند که دارای ظرفیت‌های زیادی در بخش‌های مختلف راه‌و شهرسازی، گردشگری دریایی، صنایع و علوم دریایی، نفت و انرژی و غیره برای کشور دارد که به طور خلاصه بخش‌هایی از مهم‎ترین اظهارات اشاره می‌شود.

محمد راستاد، معاون وزیر راه و شهرسازی خرداد امسال با بیان اینکه در هر بندری از استان هرمزگان که فعالیت تجاری وجود دارد و گمرک نیز مستقر شده است، باید زیرساخت‌های مناسب فراهم شود، گفت: در بحث آمایش مراکز لجستیکی کشور چهار شهر در سطح بالای فهرست مشخص شدند که از این تعداد سه شهر مربوط به استان‌های ساحلی است.

راستاد افزود: براساس این طرح ملی، حیطه کاری سازمان بنادر در مباحث لجستیکی از پهنه بنادر بازرگانی فراتر رفت که باید در استان هرمزگان با در نظر گرفتن نقطه کانونی بندرعباس، اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در تعأمل با ستاد پیگیری این امر مهم شود.

وی خاطرنشان کرد: بندر شهید رجایی و بنادر تابعه آن در زمینه تخلیه کالاهای اساسی از کشتی‌ها و ارسال سریع آن به بازارهای داخلی کارنامه موفق و دستاوردهای خوبی داشته‌اند، پیرامون بزرگراه بندرعباس- بندر شهید رجایی مراکز عدیده‌ای صنعتی و لجستیکی وجود دارد که با توجه به تأکید وزیر راه، این وضعیت نابسامان باید ساماندهی شود.

این مسئول با اشاره به تأمین زیرساخت‌ها در بحث رونق بخشیدن به فعالیت‌های بنادر ملوانی گفت: «در هر بندری از استان که فعالیت تجاری وجود دارد و گمرک نیز مستقر شده است، باید زیرساخت‌های لازم شامل اسکله، انبار، بارانداز و تأسیسات مناسب فراهم شود.» وی بر لزوم بهسازی محور بزرگراهی و توسعه مسیرهای دسترسی به بندر شهیدرجایی و لزوم بهره‌گیری بیشتر از ظرفیت‌های شبکه ریلی در حمل کالا تأکید کرد.

علیرضا صادق آبادی، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی پنجم تیرماه ۹۸ در حاشیه بازدید اعضای فراکسیون‌های نفت و نیرو در بازدید از پالایشگاه‌های نفت بندرعباس و ستاره خلیج فارس اظهارداشت: ۵۰ درصد حیات پارس جنوبی به پالایشگاه ستاره خلیج فارس وابسته است.

به گفته معاون وزیر نفت، اکنون مرحله اول فاز چهارم اجرا شده و ظرفیت پالایشگاه ستاره خلیج فارس از ۳۶۰ هزار بشکه به ۴۰۰ هزار بشکه در روز رسیده و در ماه آینده این میزان به ۴۲۰ هزار بشکه در روز می‌رسد و تا پایان مهرماه به ۴۵۰ و تا اوایل سال ۹۹ به ۴۸۰ هزار بشکه در روز می‌رسد.

استاندار هرمزگان ۱۸ تیرماه امسال در آیین امضای تفاهم‌نامه افزایش تولید فولاد هرمزگان و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس ایمیدرو گفت: از این پس مجوز طرح‌های توسعه‌ای فولاد در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس در بندرعباس، در قالب کنسرسیوم تولید ۱۰ میلیون تن فولاد صادر می‌شود.

فریدون همتی ادامه داد: برنامه توسعه و افزایش ظرفیت تولید فولاد تا سقف ۱۰ میلیون تن در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس با مشارکت شرکت فولاد هرمزگان، شرکت فولاد کاوه جنوب کیش، شرکت مادکوش، شرکت صبافولاد خلیج فارس، شرکت گل گهر، ایمیدرو و شرکت ملی فولاد ایران اجرایی خواهد شد.

خداداد غریب پور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) نیز بیان داشت: داشتن برق، گاز و نزدیکی به بنادر و کاهش هزینه تولید، از جمله مزیت‌های این منطقه ویژه اقتصادی محسوب می‌شود.

کارنامه درخشان دولت تدبیر و امید در هرمزگان توجه جدی به رونق تولید و اشتغال

هفته دولت ۹۸ از زبان استاندار

استقبال هرمزگان با ۶۴۴ طرح عمرانی در هفته دولت

استاندار هرمزگان اعلام کرد: بهره برداری و شروع عملیات ۶۴۴ طرح عمرانی به ارزش۲۱ هزارو ۷۰۷میلیارد و ۷۱۹میلیون ریال هفته دولت امسال در استان انجام می شود.

فریدون همتی در گفت‌ و گوی اختصاصی با ایرنا اظهار داشت: ازاین مبلغ افزون ۲ هزار ۳۶۵میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی ، ۳ هزارو ۶۱۶میلیارد ریال استانی و ۱۵هزارو ۷۲۵ میلیارد ریال اعتبار از سایر منابع برای طرحهای یاد شده هزینه شده است.

وی ، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت بویژه شهیدان رجایی و باهنر ادامه داد: از۶۴۴طرح عمرانی دراستان ،تعداد ۶۲۰ طرح با هزینه افزون بر ۱۸ میلیارد و ۴۰میلیارد ریال در هفته دولت قابل بهره‌برداری و ۲۴ طرح به ارزش ۳ هزارو ۶۶۷میلیارد ریال نیز دراین هفته عملیات ساخت آنها آغاز می شود.

وی افزود: بیش‌ترین تعداد طرح‌های افتتاحی در بخش مسکن و عمران شهری و روستایی شامل ۱۵۱ طرح به ارزش یک هزارو ۸۰۴میلیارد ریال و بیش‎ترین میزان اعتبار برای ۶۷ طرح در بخش کشاورزی و منابع طبیعی با اعتبار ۴هزارو ۸۴۰ میلیارد ریال است.

به گفته استاندار هرمزگان، در بین شهرستان‌های استان بندرعباس نیز با ۱۴۴ طرح و اعتباری افزون بر ۶ هزارو ۸۶۰میلیارد ریال حائز بیش‎ترین تعداد و بالاترین میزان اعتبار است.

همتی ابراز داشت: شرکت توزیع برق با ۸۶ طرح و جهاد کشاورزی با اعتبار ۳هزار و۴۰ میلیارد ریال به ترتیب دارای بیش‌ترین تعداد طرح و بالاترین طرح‌های قابل افتتاح هستند.

وی اظهار داشت: همزمان با آیین شروع عملیات اجرایی ۴هزار و ۸۰۰واحد مسکونی (اقدام ملی) به صورت ویدئوکنفرانسی که روز سه‌شنبه پنجم شهریور با حضور ریاست جمهوری برگزار می‌شود، طرح‌های افتتاحی در این بخش نیز توسط مسوولان استان هرمزگان در شهرستان‌های بندرعباس و خمیر اجرا می‌کنند.

همتی در بخش دیگری از سخنان خود در تکفیک طرح‌های افتتاحی در بخش‎های مختلف نیز گفت: در بخش مسکن و عمران شهری و روستایی ۱۵۱ طرح، انرژی ۱۰۰طرح، حمل و نقل ۹۵، کشاورزی و منابع طبیعی ۶۷ طرح، آموزش و بهداشت و درمان هرکدام ۵۴ طرح، تربیت بدنی ۴۰طرح، صنعت و معدن ۲۹ طرح، رفاه و تامین اجتماعی ۱۵ طرح، ارتباطات و فناروی اطلاعات ۱۲ طرح و در بخش‌های محیط‌ززیست،فرهنگ و هنر (رسانه‌های جمعی و گردشگری) و منابع آب نیز هرکدام یک طرح افتتاح می‌شود.

استاندار هرمزگان در تکفیک طرح‌ها در شهرستان‌ها نیز افزود: ۱۴۸ طرح در بندرعباس، بندرلنگه۶۹، میناب ۶۳، حاجی آباد ۴۵، قشم ۴۴، سیریک ۴۳، رودان ۳۴، پارسیان ۳۲، جاسک ۳۱، بندرخمیر ۲۹، بشاگرد ۲۰ و بوموسی نیز ۳ طرح افتتاح و به ‌بهره‌برداری می‌رسد که در مجموع در هفته دولت امسال ۶۴۴ طرح در این شهرستان‌ها اجرا خواهد شد.

ابلاغ ۶ هزار و ۷۵۰ میلیارد اعتبار سفر رییس جمهوری به غرب هرمزگان

استاندار هرمزگان از ابلاغ ۶ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار سفر رییس جمهوری به غرب استان توسط سازمان برنامه و بودجه کشور خبر داد و گفت: این میزان اعتبار در سال جاری و سال آینده برای اجرای ۱۲ طرح و پروژه بزرگ در غرب هرمزگان هزینه می شود.
فریدون همتی افزود: با تخصیص این اعتبار ، شش طرح در حوزه حمل و نقل، سه طرح در حوزه منابع آب، دو طرح در حوزه کشاورزی و یک طرح نیز در حوزه عمران شهری و روستایی اجرایی و به بهره برداری خواهد رسید.
استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: با نگاه ویژه دولت تدبیر و امید و با اجرای طرح‌ های مذکور تحولات بزرگی در این منطقه رقم خواهد خورد.
حوزه غرب هرمزگان شامل شهرستان های بندرلنگه ، پارسیان و بستک با جمعیتی در حدود ۲۵۰ هزار نفر است که از این تعداد ۱۳۰ هزار نفر در شهرستان بندرلنگه حضور دارند.
ا
همزمان با سومین دور از سفر دکتر روحانی به هرمزگان ۴۰ طرح اقتصادی با اعتبار ۶۰ هزار میلیارد ریال در حوزه پالایش نفت ستاره خلیج فارس، نفت بندرعباس، نیروی دریایی ارتش، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، آبخیزداری، آموزش و پرورش و نوسازی مدارس به بهره برداری رسید.
براساس اظهارات استاندار هرمزگان که در نشست شورای اداری این استان که با حضور رییس جمهوری برگزار شد، عنوان شد: در سفر دور اول و دوم رییس جمهوری به این استان طرح های زیادی مصوب شده که تمام این طرح ها تا پایان دولت دوازدهم (در سال ۹۸ و ۹۹) تکمیل و به بهره برداری می رسد.
همتی بیان داشت: در سال ۹۲ مجموعه طرح هایی مصوب سفر اول رییس جمهوری به هرمزگامن۵۰ طرح با اعتبار ۵۰ هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال بوده که تاکنون ۹۰ هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال آن پرداخته شده است.
وی افزود: از این تعداد ۲۵ طرح به اتمام رسیده است و پنج طرح با پیشرفت فیزیکی بالای ۹۵ درصد، ۱۱ طرح با پیشرفت بالای ۷۰ تا ۹۵ درصد، چهار طرح با پیشرفت۵۰ تا ۷۰ درصد، چهار طرح با پیشرفت ۱۰ تا ۵۰ درصد و یک طرح نیز هنوز عملیات اجرایی آن آغاز نشده است.
استاندار هرمزگان ابرازداشت: در دور دوم سفر رییس جمهوری به هرمزگان نیز، ۴۱ طرح با اعتباری افزون بر ۱۲هزار و ۶۹۰ میلیارد ریال مصوب شد که تاکنون ۱۰ هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال آن پرداخت شده است.
همتی اظهارداشت: ۲ مورد از این طرح ها به اتمام رسیده و هفت طرح با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۵ درصد، ۱۰ پروژه با پیشرفت بالای ۵۵ درصد، ۶ پروژه با پیشرفت بالای ۴۰ درصد و ۱۶ پروژه با پیشرفت زیر ۴۰ درصد در دست انجام است.

کارنامه درخشان دولت تدبیر و امید در هرمزگان توجه جدی به رونق تولید و اشتغال

راه اندازی مرحله چهارم پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس

معاون وزیر نفت گفت: مرحله چهارم پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس را با استفاده از ظرفیت‌های نرم افزاری و سخت افزاری موجود در قالب یک مرحله جدید، راه‌اندازی می کنیم و ظرفیت پالایش آن را افزایش می دهیم.

علیرضا صادق آبادی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا دلیل این کار را محدودیت منابع ارزی کشور و طولانی شدن روند ساخت مرحله چهارم پالایشگاه بین ۳ تا ۴ سال عنوان کرد.

وی ادامه داد: هم اکنون مرحله اول فاز چهارم اجرا شده و ظرفیت پالایشگاه ستاره خلیج فارس از ۳۶۰ هزار بشکه به ۴۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است و در ماه آینده این میزان به ۴۲۰ هزار بشکه در روز می‌رسد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی بیان داشت: میزان تولید تا پایان مهرماه به ۴۵۰ و تا اوایل سال ۹۹ به ۴۸۰ هزار بشکه خواهد رسید.

صادق آبادی با بیان اینکه پالایشگاه ستاره خلیج فارس با ۴۰۰ هزار میعانات معادل یک پالایشگاه نفت خام با یک میلیون و ۴۰۰ بشکه فرآورده‌ای با ارزش افزوده تولید می‌کند، از این پالایشگاه به عنوان یک پالایشگاه بی نظیر یاد کرد که در دنیا مشابه ندارد.

وی ابرازداشت: در سال ۹۷ که کشور دچار تغییرات شدید نرخ ارز بود ارزش فرآورده‌های پالایشگاه ستاره خلیج فارس نزدیک به ۱۰ میلیارد دلار بود و اگر این پالایشگاه نبود و ما می‌خواستیم مصرف را از خارج از کشور تأمین کنیم تقاضا برای ارز به وجود می‌آمد و با مشکلات عدیده مواجه می‌شدیم.

صادق آبادی در این رابطه با اشاره به تأثیرات مستقیم پالایشی در کشور، گفت: تولید ۱۲ فاز از پارس جنوبی درحال حاضر وابسته به پالایشگاه ستاره خلیج فارس است بنابراین اگر پالایشگاه ستاره خلیج فارس ۴۲۰ هزار بشکه خوراک دریافت نمی‌کرد این ۱۲ فاز پارس جنوبی نمی‌توانستند تولید داشته باشند.

معاون وزیر نفت یادآور شد: بخش بزرگ و مهمی از افزایش ظرفیت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی مدیون پالایشگاه ستاره خلیج فارس است.

صادق آبادی در این خصوص ابراز داشت: امروز ایران صاحب پالایشگاهی به نام ستاره خلیج فارس است که معادل یک پالایشگاه نفت یک میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه‌ای نفت، فرآورده‌های با ارزش افزوده بالا تولید می‌کند.

هفته دولت ۹۸/ آمادگی توزیع برق با ۸۶ طرح قابل بهره‌برداری

شرکت توزیع برق استان هرمزگان برای هفته دولت امسال ۸۶ طرح با مجموع ۷۹۰میلیارد ریال اعتبار آماده بهره‌برداری دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان روز چهارشنبه در نشستی خبری گفت: از این میزان اعتبار برای افتتاح طرح‌های در دست اقدام، ۲۴۰ میلیارد ریال آن مربوط به شهرستان بندرعباس است.

محمد ذاکری افزود: این طرح‌ها شامل ۸۲.۷ کیلومتر شبکه فشار ضعیف هوایی،۲۵.۷۲ کیلومتر شبکه فشار ضعیف زمینی، ۱۰۷ کیلومتر شبکه فشار متوسط هوایی، ۱۶کیلومتر شبکه متوسط زمینی، ۳۵۳ دستگاه پست هوایی و ۶۲ دستگاه پست زمینی اعلام کرد.

وی هم‌چنین نصب ۳هزار و ۸۹۱ دستگاه چراغ روشنایی معابر و ۱۱هزار و ۵۶۱ انشعاب جدید را نمونه عملکرد مثبت شرکت توزیع برق هرمزگان در راستای خدمات‌رسانی بهتر به مردم اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان ادامه داد: بنا داریم اعتبارات هزینه‌ای را تا پایان امسال به بالای ۲هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برسانیم که اگر این میزان اعتبار تامین شود بخش زیادی از مشکلات بخش توزیع در این استان برطرف خواهد شد.

هفته دولت ۹۸/ ایجاد ۴۰۰ شغل سهم بنادر از طرح‎های هفته دولت

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از بهره برداری ۱۵ طرح دریایی و بندری این استان هرمزگان در هفته دولت امسال خبرداد.

الله‌مراد عفیفی‌پور ارزش این طرح‎ها را ۲۴۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: با بهره برداری از این طرح ها برای ۴۰۰ نفر اشتغال ایجاد می شود.

به گفته وی، ۲ شرکت مخازن نگهداری فرآورده‌های نفتی، دو پایانه لجستیک کالا و کانتینر و پایانه ترانزیتی و صادراتی، سایبان بندرگاه جزیره هرمز، اسکله‌های گردشگری و رمپ فلزی چند منظوره در مناطق مختلف استان از مهم‌ترین طرح‌هایی است که به بهره برداری می‌رسد.

کارنامه درخشان دولت تدبیر و امید در هرمزگان توجه جدی به رونق تولید و اشتغال

هفته دولت ۹۸/ بهره برداری از ۳۲ طرح صنعتی هرمزگان

در هفته دولت ۹۸ سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان بهره‌برداری و عملیات اجرایی از ۳۲ طرح صنعتی، معدنی و تجاری را در دستور کار قرارداده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان در این باره گفت: برای طرح‌های یاد شده افزون بر پنج هزار و ۳۳۸ میلیارد ریال هزینه شده و برای هزار و ۶۴۷ نفر شغل ایجاد می کند.

خلیل قاسمی افزود:هم‌چنین۲۶ طرح با سرمایه‌گذاری بیش از ۳ هزار و ۱۶۷ میلیارد به بهره برداری می‌رسد و هزار و ۴۸۱ نفر شغل ایجاد می‌شود.

وی آغاز عملیات اجرایی ۶ طرح با سرمایه‌گذاری بیش از یک هزار و ۹۹۴ میلیارد ریال و پیش بینی اشتغال ۱۵۹ نفر در هفته دولت را بخش دیگری از طرح‌های حوزه صنعت معدن و تجارت هرمزگان نام برد.

به گفته قاسمی، با پیگیری کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید هرمزگان یک واحد صنعتی با سرمایه بیش از ۶ میلیارد ریال احیا شد و زمینه اشتغال ۷ نفر به صورت مستقیم مهیا شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان افزود: در هفته دولت یک مدرسه در شهرستان میناب افتتاح و عملیات اجرایی یک مدرسه در بندرعباس نیز از سوی این واحد صنعتی معماران تجارت آفتاب آغاز خواهد شد.

هفته دولت ۹۸/ بهره برداری از ۹۸طرح عمرانی در میناب

فرماندار میناب نیز طرح‌های قابل افتتاح در هفته دولت را ۸۵ پروژه عمرانی به ارزش یک هزارو ۳۸۰میلیارد ریال اعلام کرد.

محمد احمدی افزود: این طرح‌ها در ۹ فصل اجرایی در بخش‌های صنعت و معدن، بهداشت و درمان، ورزش و جوانان، حمل و نقل، راه روستایی برای مناطق شهری و روستایی این شهرستان پیش‌بینی شده است.

به گفته وی، تعریض محور ۹۵ دستگاه به کریان (بلوار دانشگاه) و روکش آسفالت ۱۸ کیلومتری در حوزه راه و همچنین آغاز به‌کار مدرسه ۱۲ کلاسه از برنامه‌های مشخص شده در هفته دولت امسال در میناب است.

هفته دولت ۹۸/ بندرخمیر با ۳۲ طرح به استقبال هفته دولت می‌رود

فرماندار خمیر نیز در تشریح طرح‌های هفته دولت در بندر خمیر گفت: ۳۲ طرح مختلف با اعتباری افزون بر ۲۰۲ میلیارد ریال در این شهرستان به بهره‌برداری خواهد رسید.

میرهاشم خواستار افزود: این طرح ها در زمینه آموزشی، ورزشی، سازه‌های آبخیزداری و عمران شهری و روستایی است که با بهره‌برداری از آن ها توسعه شهرستان شتاب بیشتری خواهد گرفت.

وی افزود: بیش‌ترین طرح‌ها مربوط به(۱۰ طرح) حوزه آموزشی با اعتباری افزون بر ۶۴ میلیارد ریال است.

فرماندار بندرخمیر طرح‌های آموزشی قابل افتتاح را شامل افتتاح دبستان شریعتی آرابی، دبیرستان ۶ کلاسه سیدالشهدا کشار، دبستان ۶ کلاسه طرح برکت بندرپل ، آموزشگاه فضیلت پل گلکنی و احداث دبستان خاتم الانبیاء روستای بناب نام برد.

خواستار اظهارداشت: افتتاح زمین ورزشی، چمن مصنوعی، رختکن ورزشی در شهر جدید علوی و همچنین احداث سالن ورزشی چندمنظوره در روستای بناب از جمله طرح های قابل افتتاح در حوزه ورزش است.

وی افتتاح بلوار خلیج فارس، ساختمان اداری جمعییت هلال احمر و برق رسانی به مسکن مهرورزان در شهر خمیر ، کف شکنی چاه های شماره یک و دو شهر رویدر و اصلاح و بازسازی شبکه آب این شهر، سه واحد ویلاباغ و اجرای آبنمای پارک در شهر جدید علوی، سد آبخیزداری خاکی ملاتی گزدان رویدر و سد آبخیزداری سنگی ملاتی بناب و ساختمان دهیاری بناب را بخش دیگری از این طرح‌ها نام برد.

به گفته فرماندار بندر خمیر، جدول گذاری و زیرسازی آسفالت معابر در روستاهای پرنیمه و رودبار، رفع نوسانات برق رودبار و تنگ دالان، خانه سلامت بستوئیه، غسالخانه روستای کرویه و ساخت مخزن آب گوین در بخش رویدر از دیگر طرح‌های هفته دولت در خمیر است.

هفته دولت ۹۸/ ۱۹ طرح تولیدی و صنعتی در شهرک‌های صنعتی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان گفت: ۱۹ طرح تولیدی و صنعتی به ارزش ۲ هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۳۱۸ نفر، همزمان با آغاز هفته دولت در هرمزگان به بهره برداری می‌رسد.

امیر امیری‌زاد در نشستی با خبرنگاران افزود: این طرح‌ها شامل، ۳ طرح عمرانی با اعتبار ۳۲ میلیارد و ۸۸۰ میلیون ریال و اشتغال ۱۱۵ نفر، ۱۰ طرح تولیدی با اعتبار یک هزار و ۸۱۲ میلیارد ریال و اشتغال ۱۹۶ نفر و ۶ طرح‌های عمرانی زیرساختی با اعتبار ۳۲ هزار میلیارد ریال است.

به گفته وی، هم‌چنین ۲ طرح مسوولیت اجتماعی با همت واحدهای صنعتی شامل، یک باب مدرسه در میناب با هزینه ۳ میلیارد ریال و مدرسه ای در بندرعباس با هزینه ۱۴۰ میلیارد ریال افتتاح و عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی هرمزگان بیان داشت: در مجموع ۲۲ شهرک و ناحیه صنعتی در استان فعال هستند که از این تعداد ۶ مورد در حال ساخت است.

به گفته امیری‌زاد، برای نخستین بار در هرمزگان با طرح احداث ۲ شهرک خصوصی موافقت شده که یکی از آن‌ها شهرک تخصصی صنایع معدنی با ۱۶۵ هکتار و صنایع پتروشیمی با ۶۵۵ هکتار است.

وی ابرازداشت: جمع کل زمین‌های در اختیار شهرک‌های صنعتی استان هرمزگان به همراه شهرک‌های بخش خصوصی حدود ۴ هزار و ۷۰۰ هکتار است که در سال جاری ۲۰۲ هکتار به این مجموعه اضافه می‌شود.

کارنامه درخشان دولت تدبیر و امید در هرمزگان توجه جدی به رونق تولید و اشتغال

هفته دولت ۹۸/ افتتاح پنج طرح آب‌رسانی

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان گفت: پنج طرح آب‌رسانی در هفته دولت امسال افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود و برای این تعداد طرح ۴۹۲ میلیارد ریال هزینه شده است.

هوشنگ ملایی افزود: آب‌رسانی به شهرک صنعتی تیرور و جمع آوری زه آب رودخانه نیان جهت تامین آب اضطراری بندرعباس از جمله طرح‌های قابل افتتاح در هفته دولت است.

وی بیان داشت: هم‌چنین در این هفته طرح آبرسانی به مجتمع سنگ آهن رضوان، آبرسانی به مجتمع سنگ آهن تنگ زاغ و آبرسانی به اراضی کشاورزی روستایی یکدار کلنگ‌زنی می‌شود.

هفته دولت ۹۸/ ۳۴ طرح منابع طبیعی و آبخیزداری

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: ۳۴ طرح منابع طبیعی و آبخیزداری به ارزش ۱۶۱ میلیارد ریال امسال به مناسبت هفته دولت عمدتا در شهرستان‌های حاجی آباد، میناب و بندرعباس به بهره برداری می‌رسد.

امید ذاکری در جمع خبرنگاران افزود: از این تعداد، ۲۹ طرح مربوط به عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری، ۲ طرح در بخش مدیریت روان‌آب، ۲ طرح هلالی آبگیر، و یک طرح مربوط به چندل کاری در خور آذینی است.

به گفته وی، سطح عملیات بیولوژیک و بیومکانیک طرح‌های قابل افتتاح در هفته دولت سال جاری، سه هزار و ۴۶۴ هکتار است.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع ۳۴ طرح، ۲ طرح با همکاری خیران و سرمایه گذاری ۱۷ میلیارد ریال، ۱۰طرح استانی با اعتبار۶۷ میلیارد ریال و ۲۲ طرح نیز صندوق توسعه ملی با اعتبار ۷۷ میلیارد ریال در هفته دولت امسال به بهره برداری می رسد.

از مساحت هفت میلیون و ۲۰۰ هزار هکتاری استان هرمزگان، شش میلیون و ۹۰۰ هزار هکتار جزو عرصه‌های منابع طبیعی است که یک میلیون و ۸۰ هزار هکتار آن جنگل، چهار میلیون و ۹۳ هزار هکتار مرتع و یک میلیون و ۵۶۵ هزار هکتار آن را بیابان تشکیل می‌دهد.

هفته دولت ۹۸/ بهره برداری از ۴۳ طرح عمرانی در سیریک

فرماندار سیریک گفت: ۴۳ طرح عمرانی با اعتباری افزون بر ۳۸۷ میلیارد ریال هفته دولت در شهرستان سیریک به بهره برداری می‌رسد.

احمد جمالدینی در نشست هماهنگی تشریح برنامه‌های هفته دولت شهرستان این طرح‌ها در بخش‌های آموزش، عمران شهری و روستایی، برق، بنادر و دریانوردی، شیلات، آب وفاضلاب، راه روستایی، مخابرات، فضای سبز و مبلمان شهری، منابع طبیعی و آبخیزداری، ورزشی و مسکن است.

وی ادامه داد: سه واحد مرکز تکثیر لارو میگو، ۱۲۵ هکتار مزرعه پروش میگو، بلوار ورودی و ساحلی شهر بندر کوهستک و ساخت و نصب یک فروند رمپ فلزی شناورها در اسکله چند منظوره بندر سیریک، بلوار ساحلی و آسفالت شهر گروگ از مهم ترین طرح‌های افتتاحی در سیریک است.

وی یادآورشد: ۳ باب مدرسه ۶ و سه کلاسه در شهرهای بندر کوهستک، سیریک و روستای لبنی از دیگر طرح‌های سیریک در هفته دولت است.

کارنامه درخشان دولت تدبیر و امید در هرمزگان توجه جدی به رونق تولید و اشتغال

اداره کل توسعه ، تجهیز ونوسازی مدارس هم ۵۳ طرح عمرانی درهفته دولت دارد
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان گفت: به مناسبت هفته دولت و در آستانه بازگشایی مدارس، ۵۳طرح نوسازی مدارس با زیربنای ۱۷هزار متر مربع در این استان افتتاح و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

نوید احمدی افزود: این اداره که برای طرحهای یاد شده ۴۶۶میلیارد ریال هزینه کرده که با بهره برداری از تعداد طرح ، ۱۹۸ کلاس درس از ابتدای سال تحصیلی جدید در اختیار دانش آموزان استان هرمزگان قرار می گیرد.
وی یاد آور شد: این میزان اعتبار از محل اعتبارات استانی، ملی و مردمی مشارکتی تامین شده که پنج هزار و ۵۰۰ نفر از دانش آموزان استان هرمزگان ازطرح های افتتاحی هفته دولت سال جاری بهره مند می شوند و بیشترین تعدادطرح های افتتاحی در هفته دولت به ترتیب به بندرعباس با ۱۸ مدرسه، میناب با ۱۱ مدرسه و بستک با ۱۰ مدرسه مربوط می شود.

شهریور سال ۶۰ محمد علی رجایی رئیس جمهوری و محمد جواد باهنر نخست وزیر در یک عملیات تروریستی شهید شدند لذا هفته اول شهریور هر سال به مناسبت شهادت دولتمردان بزرگ جمهوری اسلامی ایران به عنوان هفته دولت نام‌گذاری شده است که می‌توان از این هفته به عنوان سیمای دستاوردهای انقلاب اسلامی یاد کرد که هم دولت از دستاوردها و عملکرد خود بگوید و هم دیگران برای اصلاح امور، نقدی بر فعالیت‌های دولت‌ها داشته باشند.

گزارش از فرنگیس حمزه یی

۹۸۸۷/۶۰۴۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر چهره زمین تا آسمون فریبا نادری ! / این اون نیست ! + 2 عکس که نمی شناسیدش !