85 درصد پزشکان عمومی در مشهد مطب ندارند


85 درصد پزشکان عمومی در مشهد مطب ندارند

مشهد- ایرنا- حدود 85 درصد پزشکان عمومی عضو نظام پزشکی مشهد و شهرستان های تابعه مطب ندارند.

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد روز جمعه همزمان با روز پزشک به خبرنگار ایرنا گفت: عدم تناسب هزینه ها با درآمد ها از علل تمایل نداشتن پزشکان عمومی به مطب داری به ویژه در سال های اخیر به شمار می رود چرا که تعرفه های پزشکی تقریبا ثابت بوده اما هزینه های خدمات رسانی رشد سرسام آور داشته است.

دکتر علی بیرجندی نژاد افزود: هم اکنون تعداد پزشکان عمومی عضو نظام پزشکی مشهد که شهرستان های فریمان، سرخس، طرقبه شاندیز، چناران و مشهد را زیر پوشش دارد، حدود پنج هزار نفر می باشند که ۸۰۰ نفر آنان مطب دارند.
وی اظهار داشت: در سال های اخیر هزینه های مطب شامل اجاره محل و خرید لوازم پزشکی برای پزشکان عمومی توجیه اقتصادی نداشته لذا آنان ترجیج می دهند به جای داشتن مطب در درمانگاه ها و مراکز درمانی مشغول کار شوند.
رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد تعداد کل پزشکان عمومی و متخصص عضو نظام پزشکی مشهد و شهرستان های تابعه را حدود هفت هزار و ۵۰۰ نفر عنوان کرد و گفت: دو هزار و ۵۰۰ نفر از این تعداد پزشک متخصص، ۳۵۰ نفر پزشک فوق تخصص و بقیه پزشک عمومی هستند.
وی افزود: بررسی ها حاکی از آن است که حدود ۷۰ درصد پزشکان متخصص عضو نظام پزشکی مشهد مطب دارند.
بیرجندی نژاد واقعی نبودن تعرفه های پزشکی، فضای مسموم ایجاد شده علیه پزشکان با طرح مسائلی مانند فرار از مالیات و درآمد زایی صرف را از مهم ترین چالش پزشکان در خدمات رسانی عنوان کرد و اظهار داشت: امسال تعرفه های پزشکی پنج درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته و تعرفه های بخش بستری نیز تغییری نداشته است.

هم اکنون ۱۵ هزار نفر شامل گروه های مختلف پزشکی نظیر پزشک، دندانپزشک، داروساز و ماما عضو سازمان نظام پزشکی مشهد و شهرستان های تابعه هستند که ۵۰ درصد از این تعداد را پزشکان تشکیل می دهند.

۳۰۲۷/۶۰۵۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کیمیا علیزاده، عضو تیم ملی بلغارستان شد