لباس در موفقیت یک روحانی شرط لازم است نه کافی/آرزوی آیت‌الله مجتهدی درباره آخوندها


لباس در موفقیت یک روحانی شرط لازم است نه کافی/آرزوی آیت‌الله مجتهدی درباره آخوندها

حجت‌الاسلام علوی با بیان‌اینکه لباس روحانیت آثار دنیوی و اخروی دارد، گفت: اگر یک طلبه لباس روحانیت بر تن نکند، کم کم آماده پذیرش سایر دسیسه‌های شیطان می‌شود. لباس برای موفقیت یک روحانی لازم است اما کافی نیست.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «سید حسن علوی» در آیین عمامه گذاری تعدادی از طلاب حوزه علمیه امام رضا (ع) (واقع در تهران، خیابان شهید مصطفی خمینی، روبروی بیمارستان دکتر سپیر) که امروز (دوشنبه، 28 مرداد ماه) برگزار شد، با بیان اینکه بستن عمامه بر سر امیرالمومنین علی (ع) به دست پیامبر اسلام(ص) یکی از اتفاقات قشنگ روز عید غدیر بود، گفت: فقه با تهذیب آمیخته است زیرا اگر معارف به قلب برسد و باور بشود، آن گاه فقه می شود.

تولیت حوزه علمیه الغدیر (واقع در تهران، جنب بیمارستان امام حسین (ع)) در ادامه درباره اهمیت تلبس طلاب، اظهار کرد: برخی از طلاب نسبت به پوشیدن لباس روحانیت غافل هستند در حالی که این لباس آثار دنیوی و اخروی فراوانی در پی دارد.

وی افزود: برخی اعتقاد دارند طلبگی از زمان تلبس شروع می شود نه از زمان پذیرش در حوزه علمیه این فرآیند آغاز می شود؛ همچنان که فرمودند وقتی عمامه بر سر گذاشته شد، آخوندی آغاز می شود.

علوی با اشاره به هشدار امام خمینی (ره) درباره تلاش دشمن برای ترویج اسلام منهای روحانیت، تاکید کرد: اگر یک طلبه لباس روحانیت بر تن نکند، کم کم آماده پذیرش سایر دسیسه های شیطان می شود. لباس برای موفقیت یک روحانی لازم است اما کافی نیست.

وی ادامه داد: مردم به هیچ کس کار ندارند اما به ما آخوندها کار دارند؛ بنابراین اگر ساده زیست باشیم، ساده زیستی مردم نیز آسان می شود.

امام جماعت مسجد جامع صفا (واقع در تهران، خیابان 17 شهریور، خیابان صفا) در ادامه بیان کرد: مرحوم آیت الله مجتهدی مدام می فرمودند اگر پول داشتم به برخی آخوندها پول می دادم تا لباس از تن بیرون کنند و به برخی نیز پول می دادم تا آخوند شوند.

وی ابراز کرد: آیت الله مجتهدی فرمودند زمانی یک نفر به من تکه انداخت و گفت شما اهل علم هستید اما اهل عمل نیستید. به او پاسخ دادم درست می گویید، از زمانی که شما مردم تغییر کردید ما روحانیون نیز تغییر کردیم. باید خدا را شکر کنیم زیرا زمانی خواهد آمد که روحانیون همین علم ما را نیز ندارند.

علوی در پایان خاطرنشان کرد: از خصوصیات یک طلبه باید این باشد که شک مردم را به یقین تبدیل کند. عمل، معجزه می کند و با مردم حرف می زند، همان طور که امام صادق (ع) فرمودند باید با عمل خود مبلغ دین باشید.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید