به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا؛ چند روز پیش برنامه «آخرین خبر» که یک برنامه‌ای با پخش زنده است، در شبکه 5 تریبونی در اختیار «علیرضا زاکانی»، نماینده پیشین مجلس، قرار داد و او ادعایی را درباره موضوع زمین‌خواری ها در لواسان، مطرح کرد.

زاکانی در این برنامه گفت: «من خیلی شفاف به شما بگویم نزدیک به 20 سال از زندگی خود را صرف مبارزه با مفاسد اقتصادی کرده‌ام اما هیچ‌ جا فساد اقتصادی ندیدم الا اینکه یک قدرتی پشت سر آن نباشد و آنگاه که با اصرار مجری برای بیان دقیق موضوع مواجه می شود، اینگونه می گوید: «در این پرونده بخشی از دولت، بخشی از مجلس و بخشی از قوه قضاییه پشت این ماجراست.» یعنی زاکانی عملا قوای سه‌گانه نظام را در یک جمله متهم می کند.

«جلال میرزایی»، رئیس کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا، در خصوص اظهارات زاکانی مبنی بر "حضور مسئولین سه قوه در پشت پرده فسادها" گفت: نفس اینکه شخصی دنبال و پیگیر مباحث مربوط به فساد باشد، خوب است اما گاهی شلوغ کردن و نسبت های ناروا و کلی گویی در این زمینه، باعث می شود پرونده ها سیاسی شود و این اتفاق مبارزه با آنها را سخت می کند و کار، گره می خورد.

او در ادامه گفت: بعضی از اظهارات زاکانی کلی گویی بود و در راستای سیاسی کردن و پیچیده شدن پرونده ها است و کمکی به مبارزه با فساد نمی کند.

میرزایی مطرح کرد: زاکانی به جای اینکه در صدا و سیما این مسایل را مطرح کند با توجه به اینکه رئیس قوه قضاییه، در مبارزه با فساد اعلام آمادگی کرده این ها را در اختیار رئیسی می گذاشت، تا بدون حاشیه و بدون بزرگنمایی، برخورد با مفسدان ادامه یابد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: موضع گیری های امثال زاکانی کمکی به مبارزه با فساد نمی‌کند. نگران هستم که این مسئله عامدانه در راستای سیاسی کردن پرونده ها و سخت تر شدن مبارزه با انها، پیش برود.

او در خصوص "پیگیری ها در پرونده محمدرضا خاتمی" توسط فراکسیون امید گفت: پرونده هایی که به دستگاه قضایی می رود زمان می برد. موضوع خاتمی پیگیری شده و نیازی نیست در این موضوع، رسانه ها پیگیری باشند تا ببیند به کجا رسیده و چه شده است.