انتقاد کاربران شبکه‌های اجتماعی نسبت به رفتار غیر متعارف جانسون در دیدار با مکرون


انتقاد کاربران شبکه‌های اجتماعی نسبت به رفتار غیر متعارف جانسون در دیدار با مکرون

تهران – ایرنا – رفتار جنجال‌برانگیز و غیر متعارف «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس در جریان دیدار با «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه، وی را در کانون انتقادات گسترده شبکه های اجتماعی قرار داد.

رسانه‌ها روز پنجشنبه تصویری از دیدار مکرون و جانسون را در کاخ الیزه منتشر کرده که در آن نخست وزیر انگلیس در مقابل رئیس جمهوری فرانسه پایش را روی میز گذاشته است.
به نوشته تارنمای بیزنس اینسایدر، در جریان این دیدار مکرون تجدیدنظر اساسی در مذاکرات بر سر برگزیت را رد کرد. وی در نشست خبری مشترک با نخست وزیر انگلیس تاکید کرد که دستیابی به توافقی جدید برای خروج لندن از اتحادیه اروپا در ۳۰ روز آینده عملا «غیر ممکن» است.
«سونیا پرنل» که زندگینامه جانسون را نوشته جزو کسانی است که در شبکه‌های اجتماعی از رفتار نخست وزیر انگلیس در دیدار با مکرون به شدت انتقاد کرد.
پرنل در توئیتی رفتار جانسون را «بی‌ادبانه» و «خجالت‌آور» توصیف کرد و افزود: تصویر کنید که مکرون در دیدار از کاخ باکینگهام انگلیس پایش را روی میز گذاشته بود.
برخی از کاربران این اقدام را نشانه «قدرت» جانسون قلمداد کردند اما اغلب اظهارنظرها بر انتقاد از وی متمرکز بود.
یک کاربر در توئیتر نوشت: بوریس جانسون اصلا روحیه دیپلماتیک ندارد.
خبرنگار اسکای نیوز در مورد رفتار جانسون گفت: مکرون در همان زمان توضیح می‌داده که با توجه به اندازه این «میز عسلی» می‌توان پا را روی آن دراز کرد. جانسون نیز بلافاصله پایش را روی میز گذاشت.
خبرگزاری فرانسه هم نوشت که جانسون بعد از این کار گفت: متاسفم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در