جنگ قدرت درپرسپولیس و ماجرای استعفای یک ایرج! / آیا عرب در گلوی وزارت‌ورزش و هیات‌مدیره گیر کرده؟


جنگ قدرت درپرسپولیس و ماجرای استعفای یک ایرج! / آیا عرب در گلوی وزارت‌ورزش و هیات‌مدیره گیر کرده؟

برخی منابع مدعی شده اند رفتن عرب از پرسپولیس قطعی شده و قرار است تا یکشنبه جانشین اش معرفی شود. اما ایرج عرب می‌گوید از استعفایش بی خبر است! شاید این موضع به معنی اعلان جنگ به هیات مدیره است. پشت عرب به کجا گرم است که با این کارنامه ضعیف، ترسی از مردم نیز ندارد؟ حجم ناخشنودی هواداران از وی به حدی است که کار به دستکاری عکس‌های تاریخی و سوژه سازی...

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس که هفته هاست شایعه استعفایش مطرح شده است، امشب و تنها دقایقی بعد از اولین بازی فصل که اتفاقا با پیروزی نیز توام بود با انتشار خبر رسمی استعفایش مواجه شد، اما او اعلام کرده هیچ نامه‌ای مبنی بر کناره گیری به هیأت مدیره این باشگاه ارائه نکرده است!

به گزارش تابناک ورزشی؛ ماجرای پیچیده مدیرعاملی ایرج عرب در پرسپولیس هر روز گره بیشتری می‌خورد. یک فرد حراستی که در دوره گرشاسبی به پرسپولیس وارد شده بود، از آذرماه سال گذشته به یکباره و بعد از کنار رفتن مدیرعامل موفق، اما بازنشسته سرخ‌ها به عنوان سرپرست در این باشگاه مشغول به کار شد. حتی بعد از حکم موقت هم کسی او را جدی نمی‌گرفت، اما پس از انتخاب اعضای جدید هیأت مدیره در کمال تعجیب و با نظر مثبت وزارت ورزش و پس از عبور از لایه‌های تو در توی لابی پشت پرده، به صندلی مدیرعاملی پرافتخارترین باشگاه فوتبال ایران در تاریخ رقابت‌های باشگاهی داخلی رسید؛ کتی که بر تن این چهره گمنام و غیرفوتبالی که سابقه چندان مهمی هم در عرصه مدیریت نداشت، به شدت گشاد بود.

جنگ قدرت درپرسپولیس و ماجرای استعفای یک ایرج! / آیا عرب در گلوی وزارت‌ورزش و هیات‌مدیره گیر کرده؟

پرسپولیس که حتی باوجود محرومیت به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسیده بود، با درایت برانکو روی دور موفقیت بود و در پایان فصل هر دو جام داخلی را فتح کرد، اما اکثر قریب به اتفاق کارشناسان همنظر بودند که عرب در این دوگانه تاریخی هیچ سهمی نداشت. ولی در مقابل حذف پرسپولیس تقویت شده از جریان لیگ قهرمانان آسیا آن هم مقابل الاهلی عربستان و سپس جدایی بحث برانگیز و به شدت مشکوک برانکو از این تیم، افکارعمومی را از عملکرد این مدیر بیگانه در فوتبال برآشفت و فضای مجازی و افکار عمومی، همنوا با خبرنگاران حوزه پرسپولیس به شدت علیه او موضع گرفتند.

عرب در ادامه با خرید‌های عجیب و غریب و فاقد کارشناسی اش در حالی که تیم هنوز سرمربی نداشت، خشم هواداران پرسپولیس را برانگیخت. بازگرداندن بودار فرشاد احمدزاده از لیگ درجه سه لهستان آن هم در شرایط نیمکت نشینی و نحوه جدایی تاسفبار این بازیکن در روز‌های نیاز پرسپولیس براین عصبانیت افزود و سپس خرید کنعانی زادگان که فایل تصویری ادعای استقلالی بودنش منتشر شد، نیز انتقاد‌های زیادی را به همراه داشت.

ایرج عرب در مسایل مالی نیز به شدت ضعیف و ناتوان عمل کرد و حساب بانکی پرسپولیس را که به زحمت توسط دو مدیر قبلی تا حدودی از شر طلبکاران راحت کرده بود، بار دیگر درگیر پرونده‌های مالی تازه نمود که بزرگترین آن‌ها به زودی از راه خواهد رسید؛ شکایت برانکو ایوانکوویچ که به رغم جدایی نه چندان خوشایندش، شایسته رفتار زننده نمایندگان عرب در استانبول نبود.

حالا عرب در پرسپولیس قله‌ای را دست نخورده نگذاشته، اما همچنان و به رغم موج شدید انتقاد‌ها، هر روز خبر‌های جدی و شایعه در مورد استعفایش را رد می‌کند. فارس دقایقی بعد از نخستین پیروزی فصل پرسپولیس، مدعی شد عرب استعفای خود را به هیأت مدیره تقدیم کرده و قرار است در جلسه بعدی هیأت مدیره که به احتمال فراوان روز شنبه برگزار می‌شود در خصوص این استعفا تصمیم‌گیری شود، اما طبق بررسی‌های تابناک این خبر هیچ منبع رسمی و مشخصی نداشت و به نظر می‌رسد یک پیام و نشانه واضح از سوی استیضاح کنندگان به عرب بوده است. جالب است بدانید که این مدیر خونسرد، در گفت وگویی فوری با دیگر خبرگزاری داخلی، در واکنش به این استعفا اعلام بی خبری کرد تا نشان دهد خیال رهاکردن پستی به این اهمیت را در سال انتخابات مجلس ندارد.

جنگ قدرت درپرسپولیس و ماجرای استعفای یک ایرج! / آیا عرب در گلوی وزارت‌ورزش و هیات‌مدیره گیر کرده؟

عرب که این بار از جدایی قطعی اش صحبت به میان آمده است، حتی این خبر که شبیه تعارف محترمانه هیات مدیره برای استعفا به جای برکناری احتمالی اش است را هم درک نکرده و عملا مقابل خواسته سایر اعضا ایستاده است. در همین حال وزارت ورزش هم دیگر دست از پشتیانی سابق از وی کشیده و مصاحبه های اخیر معاون سلطانی فر هم تایید کننده پایان علاقه سئول نشینان به حفظ این مدیر ناشی است که نه نبوغی در مذاکره و جذب بازیکنان دارد، نه هنری در درآمدزایی بیش از آنچه قبل از او وجود داشت، و نه سبقه ای فوتبالی که به آن بنازد و با استفاده از محبوبیت اش کار را جلو ببرد. مصاحبه طوفانی علی پروین علیه این چهره نشان می دهد که باد از کدام طرف می وزد.

مدتهاست ایرج عرب هیچ موافقی در هیات مدیره ندارد و در چنین شرایطی طبق قانون تجارت عزل یک مدیرعامل توسط اعضا اجتناب ناپذیر است. حتی رغبتی نزدیکترین عضو هیات مدیره قرمزها به وزارت خانه هم ماههاست که از او در مقابل انتقادهای مهدی محمدنبی و مهرداد هاشمی دفاع نمی کند. جعفر کاشانی نیز سیاست یکی به نعل و یکی به میخ را دنبال می کند و با محافظه کاری سعی می کند کرسی ریاست هیات مدیره را برای خودش نگه دارد. شاید پشت ایرج عرب به جایی بالاتر از هیات مدیره و حتی وزارت ورزش گرم است که محکم سرجایش نشسته و توجهی به خبر معرفی جانشین اش تا روز یکشنبه هم نمی‌کند.

جنگ قدرت درپرسپولیس و ماجرای استعفای یک ایرج! / آیا عرب در گلوی وزارت‌ورزش و هیات‌مدیره گیر کرده؟

نویسنده: امید صبوری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج