نماینده سازمان ملل: دیدارم با بدرالدین الحوثی مثبت و مفید بود


نماینده سازمان ملل: دیدارم با بدرالدین الحوثی مثبت و مفید بود

مارتین گریفیتس نشست خود با عبدالملک بدر الدین الحوثی، دبیرکل جنبش انصار الله یمن را مثبت و مفید خواند.

نماینده سازمان ملل: دیدارم با بدرالدین الحوثی مثبت و مفید بود

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، مارتین گریفیتس، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن نشست خود با عبدالملک بدر الدین الحوثی، دبیرکل جنبش انصار الله یمن را مثبت و مفید خواند.

گریفیتس روز پنجشنبه گفت: جلسه مفیدی با عبد الملک الحوثی، دبیر جنبش انصار الله درباره اجرای توافقنامه استکهلم که در اواخر سال ۲۰۱۸ میان طرف‌های درگیر در یمن به امضا رسیده است، داشتم.

گریفیتس روز پنجشنبه در حساب کاربری توئیتر خود نوشت: دیدار با عبد الملک الحوثی در صنعا مفید و سازنده بود و دراین دیدار مسئله اجرای توافقنامه الحدیده و بازگشت به روند سیاسی یمن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن پس از سفر یک روزه به صنعا و دیدار با عبد الملک الحوثی صبح روز پنجشنبه صنعا را ترک کرد. در همین حال یک منبع نزدیک به گروه انصار الله روز پنجشنبه به خبرگزاری آناتولی گفت: مارتین گریفیتس پس از دیدار با رهبران جنبش انصار الله که مطالبی را به وی ارایه کردند، صنعا را ترک کرده است.

این منبع افزود: جنبش انصارالله یمن در دیدار با گریفیتس خواستار استقلال تصمیمات بانکی خود با توجه به وقوع تحولات اخیر در عدن شدند. مارتین گریفیتس روز سه شنبه در ارایه گزارش خود به شورای امنیت سازمان ملل گفت: پیشنهادی به دولت یمن (مستعفی و فراری) و جنبش انصارالله درباره دستیابی به پیشرفت بیشتر در روند اجرای مرحله نخست توافقنامه الحدیده ارایه کرده است.

گریفیتس افزود: امیدوار است پاسخ رسمی و نهایی از طرفین یمنی را تا یکشنبه آینده دریافت کند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو