برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره آزمایش موشکی آمریکا


برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره آزمایش موشکی آمریکا

شورای امنیت سازمان ملل نشستی با عنوان صلح و امنیت بین المللی پس از آزمایش موشکی آمریکا به درخواست چین و روسیه برگزار کرد.

برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره آزمایش موشکی آمریکا

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شورای امنیت سازمان ملل نشستی با عنوان "صلح و امنیت بین المللی پس از آزمایش موشکی آمریکا" به درخواست چین و روسیه برگزار کرد.

در این نشست، موضوع آزمایش موشکی اخیر آمریکا بررسی شد که صحنه کنایه‌های تند روسیه و چین به آمریکا بود. آمریکا نیز در پاسخ، با یادآوری افزایش موشک‌های میان برد هر دو کشور بر لزوم مدیریت آن، توسط ایالات متحده تاکید کرد.

معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت، گفت: آمریکا از مدت‌ها پیش معاهده منع موشک‌های هسته‌ای را نقض کرده است. جهان به دلیل بلندپروازی‌های ژئوسیاسی آمریکا، در یک قدمی مسابقه تسلیحاتی کنترل نشده قرار گرفته است.

اکثر حاضران در این نشست با اشاره به خروج آمریکا از پیمان منع تولید و گسترش موشک‌های میان برد با شوروی سابق، از تشدید رقابت‌های تسلیحاتی در جهان ابراز نگرانی کردند. کشاندن پای آمریکا به شورای امنیت درباره بحث موشکی بی سابقه بود. روسیه، چین و اکثر کشور‌های عضو سازمان ملل و برخی کشور‌های اروپایی، چون بلژیک اعلام کرده اند اقدامات آمریکا، دنیا را در آستانه رقابت تسلیحاتی قرار داده است.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) چند روز پیش از آزمایش یک موشک کروز خبر داد. براساس این گزارش، این موشک پس از طی مسافتی ۵۰۰ کیلومتری به هدف مورد نظر اصابت کرده است. این آزمایش در پی خروج آمریکا از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد با روسیه انجام شد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس