تأثیر کتاب‌های الکترونیک بر کتابخوان شدن افراد


تأثیر کتاب‌های الکترونیک بر کتابخوان شدن افراد

یک ناشر از میزان تأثیر انتشار کتاب های الکترونیک در علاقه مند شدن مخاطبان به مطالعه گفت.

تأثیر کتاب‌های الکترونیک بر کتابخوان شدن افرادکامران شرفشاهی مدیر مسئول انتشارات تجلی مهر، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص تأثیر کتاب‌های الکترونیک بر کتابخوان شدن مردم گفت: فناوری‌های جدید باعث گسترش ارائه اطلاعات و مددرسانی به توسعه کتابخوانی انجام شده است.

وی افزود: این روزها شاهد رونق بازار کتاب‌های الکترونیک و استقبال بخشی از اقشار افراد جامعه به شکل‌های گوناگون دیداری و شنیداری از این فناوری نو با وجود قابلیت‌های پیشرفته‌تر از کتاب هستیم.

شرفشاهی ادامه داد: البته در گذشته پدیده استفاده شنیداری از آثار علمی و ادبی به گونه‌ای در سطح جامعه مثل صدای ضبط شده شاعران در نوار‌های کاست و سخنرانی‌های ضبط شده مانند صدای دکتر علی شریعتی با داشتن مخاطبان زیاد وجود داشت.

مدیر مسئول نشر تجلی مهر با اشاره به توصیه هایش در خصوص مطالعه مخاطب به کتاب‌های الکترونیک اظهار داشت: مخاطبان باید خواننده کتاب‌های مکتوب باشند. برخی از افراد به بوی کاغذ کتاب دلبستگی زیادی دارند و نمی‌توانند با کتاب‌های الکترونیک ارتباط برقرار کنند.

وی افزود: افراد میان سال به علت قدیمی بودن نمی‌توانند با کتاب‌های الکترونیک، سازگاری زیادی داشته باشند. اما نسل جوان به علت دسترسی آسان‌تر به اطلاعات با وجود پیشرفت علم، راحت‌تر با این موضوع کنار می‌آیند.

شرفشاهی گفت: فضای مجازی مشکلات زیادی را به بازار نشر و چاپ کتاب در سرتاسر دنیا وارد کرده است. باوجود اوضاع نامساعد عرضه کاغذ و ملزومات صنعت چاپ بسیاری از ناشران در حوزه صنعت نشر برای ادامه فعالیت به علت رکود در فروش بسیار کم رمق شده اند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟