4 مرز کشور برای پذیرایی از مسافران اربعین آماده شد/ پیش بینی سفر 2 میلیون و 300 هزار زائر ایرانی در اربعین امسال


4 مرز کشور برای پذیرایی از مسافران اربعین آماده شد/ پیش بینی سفر 2 میلیون و 300 هزار زائر ایرانی در اربعین امسال

حسن‌نیا گفت: امسال مسافران اربعین می‌توانند از ۴ مرز (خسروی، مهران، چذابه و شلمچه) برای سفر به کربلا و نجف در ایام اربعین استفاده کنند.

حسن‌نیا گفت: امسال مسافران اربعین می‌توانند از ۴ مرز (خسروی، مهران، چذابه و شلمچه) برای سفر به کربلا و نجف در ایام اربعین استفاده کنند.

4 مرز کشور برای پذیرایی از مسافران اربعین آماده شد/ پیش بینی سفر 2 میلیون و 300 هزار زائر ایرانی در اربعین امسالعبدالهاشم حسن‌نیا معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه امسال مسافران اربعین می‌توانند از ۴ مرز برای سفر به کربلا و نجف در ایام اربعین استفاده کنند، گفت: مرز خسروی، مهران، چذابه و شلمچه برای تمامی زائران ایرانی آماده شده است و زائران ایرانی و سایر کشور‌ها می‌توانند از این مرزها امسال استفاده کنند.

پیش بینی سفر ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر ایرانی در اربعین امسال

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه پیش‌بینی شده بین ۲ میلیون تا ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر امسال از این ۴ مرز جهت تردد استفاده کنند، گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد که بیشترین تردد زائران از مرز مهران و خسروی است به طوری که در مرز مهران یک میلیون و تردد و در مرز خسروی ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تردد ثبت شده است.

حسن‌نیا با بیان اینکه امسال سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تمام تلاش خود را برای آماده‌سازی این ۴ مرز انجام داده است، گفت: آمار‌ها در سال‌های گذشته نشان داده است که میزان تردد زائران با اتوبوس ۱۰ تا ۱۵ درصد است و بیشترین میزان تردد هم از طریق مرز‌های زمینی بوده البته امسال راه‌آهن و بخش هوایی هم اقدامات لازم را جهت تردد راحت‌تر مسافران انجام داده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره افزایش قیمت بلیت اتوبوس هم گفت: هنوز به جمع‌بندی نهایی جهت افزایش بلیت اتوبوس نرسیده‌ایم و مقرر شده در هفته آینده جلسه‌ای با شرکت‌های حمل و نقل مسافری برگزار کنیم. امیدواریم اتفاق خاصی جهت گرانی قیمت بلیت اتوبوس رخ ندهد.

او بیان کرد: امسال با توجه به اینکه تمامی زیرساخت‌ها در پایانه‌های مرزی آماده شده است بیشترین تردد از این مرز‌ها انجام خواهد شد و ما سعی کرده‌ایم تمام مشکلات پایانه‌های مرزی را که در سال‌های گذشته برای زائران مشکل‌ساز شده بود برطرف کنیم.

حسن‌نیا با بیان اینکه تعدادی مسافر هم از سایر مرز‌ها مانند میرجاوه، مرز پاکستان، مرز افغانستان، مرز آستارا از کشور آذربایجان وارد کشور می شوند و از مرز‌های ایرانی جهت اعزام به کشور عراق استفاده می کنند بنابراین زیر ساخت‌های لازم جهت پذیرایی از این مسافران را هم فراهم کرده‌ایم.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: تمام نیاز‌های رانندگان اتوبوس برای تأمین سوخت و همچنین تأمین روغن موتور و لوازم یدکی را جهت استفاده اتوبوس‌ها فراهم کرده‌ایم.

انتهای پیام /

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان