درهای مسجد جامع ساری به روی نمازگزاران بازشد


درهای مسجد جامع ساری به روی نمازگزاران بازشد

مسجد جامع ساری که سال گذشته طی آتش سوزی مهیب بصورت کامل در آتس سوخت، امروز همزمان با روز جهانی مسجد پروژه بازسازی شده این بنای تاریخی با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ساری، مسجد جامع ساری که در مرکز شهر ساری قرار دارد دارای حدود 3هزار سال قدمت است و از آن بعنوان پرستشگاه کهن یاد می‌شود؛ این مسجد جامع تاریخی سال گذشته طی آتش سوزی مهیب بصورت کامل در آتس سوخت و بخش اعظمی از آن تخریب شده بود امروز (31 مرداد ماه) با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی پس از یک سال مرمت، افتتاح شد.

وزیر راه و شهرسازی در آیین افتتاح از پروژه مرمت مسجد جامع ساری، بیان کرد: آتش گرفتن مسجد جامع مرکز مازندران که یکی از قدیمی ترین مساجد کشور است دل بسیاری از مردم را اندوه گین کرد.

«محمد اسلامی» با بیان اینکه با آتش سوزی مسجد جامع ساری دل بسیاری از مردم ایران شکست، افزود: بسیاری از مردم ایران، گردشگران و مردم مازندران از مسجد جامع ساری خاطرات بسیاری دارد که آتش سوزی مردم را ناراحت کرده بود.

درهای مسجد جامع ساری به روی نمازگزاران بازشد

وی با اشاره به اینکه پس از آتش سوزی کار مرمت مسجد جامع ساری با سرعت و قدرت آغاز شده بود، تصریح کرد: مسجد جامع ساری پس از آتش سوزی مانند بعضی از آثار تاریخی به فراموشی سپرده نشد و طی حدود یک سال به بهره برداری رسید.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مرمت و بازسازی مسجد جامع ساری لبخند را دوباره بر لبان مردم این دیار نشاند، ادامه داد: مراحل بازسازی مسجد جامع ساری با دقت و ظرافت تمام انجام شد و از همه افراد دخیل در این کار قدردانی می کنم.

اسلامی با بیان اینکه در اجرای پروژه مرمت مسجد جامع ساری شاهد همدلی و هماهنگی همه نهادها بودیم، گفت: امروز در کشور نیز به همدلی و هماهنگی همه نهادها نیاز داریم؛ اگر وحدت در کشور وجود داشته باشد قطعا دشمن شکست می خورد.

وی با بیان اینکه نباید با اختلافات دست دشمن نقطه ضعف دهیم، بیان کرد: دشمن همیشه به دنبال فتنه انگیزی و ایجاد اختلاف بین مردم و مسئولان نظام است و اگر می خواهیم پیشرفت و توسعه داشته باشیم باید به وحدت برسیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تاکنون هیچ کشوری توان ایستادگی مقابل زورگویی های آمریکا را نداشته اما جمهوری اسلامی مقابل آمریکا ایستاده است، افزود: ایستادگی جمهوری اسلامی مقابل استکبارگران نشان از قدرتمندی این کشور است.

درهای مسجد جامع ساری به روی نمازگزاران بازشد

این مسئول با اشاره به اینکه دیگر سفارتخانه آمریکا نمی تواند برای ملت و کشور ما تصمیم گیری کند، خاطرنشان کرد: مقاومت هزینه دارد اما ما به اقتدار رسیده ایم.

اسلامی با تاکید بر اینکه تلاش می کنیم هیچ پروژه عمرانی در کشور دچار رکود نشود و به دنبال تقویت آنها هستیم، گفت: برای پیشرفت و توسعه کشور باید به ظرفیت های داخلی توجه کنیم و در شرایط تحریم بهترین راهکار بهره گیری از منابع و ظرفیت مستعد داخلی است.

به گزارش شبستان، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی سال گذشته در زمان آتش سوزی مسجد جامع ساری بعنوان استاندار مازندران مشغول به فعالیت بود.

پایان پیام/508

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صوت/ دعای کمیل با نوای حاج منصور ارضی