حوزه‌های علمیه نگهبان ایمان ملت هستند/ لزوم آمادگی مبلغین برای سوال‌های روز جامعه


حوزه‌های علمیه نگهبان ایمان ملت هستند/ لزوم آمادگی مبلغین برای سوال‌های روز جامعه

مرجع جهان تشیع وجود حوزه‌های علمیه در کشور را نگهبان ایمان ملت خواند و گفت: امیدوارم بتوانیم امانتی را که خداوند به دست ما داده است ازجمله مدرسه علمیه کاظمیه (ع) را قدر بدانیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت‌الله‌العظمی جعفر سبحانی ساعتی پیش در آیین افتتاحیه مدرسه کاظمیه (ع) یزد با تبریک ولادت امام موسی کاظم (ع) و تبریک ساخت این مدرسه علمیه به مردم یزد اظهار کرد: در قرن اخیر مفاخر زیاد و چشمگیری از این دیار برخاسته‌اند ازجمله مرحوم آیت‌الله سید محمدکاظم طباطبایی یزدی مؤلف عروة الوثقی تألیف 1330 قمری است که این کتاب الگویی برای مصریان برای تألیف کتاب دیگری شد.

وی تصریح کرد: تقریر آیت‌الله طباطبایی یزدی بر مکاسب بسیار مهم است و ایشان علاوه بر علم، سراپا زاهد است که مناجات معروفی هم دارد.

مرجع جهان تشیع ادامه داد: شخصیت بعدی آیت‌الله حاج شیخ عبدالکریم حایری یزدی مؤسس حوزه علمیه قم شهری بااین‌همه برکات است که این حوزه علمیه نگهبان ایمان این کشوراست و داماد آیت‌الله حایری یزدی هم بسیار عالم برجسته‌ای بود.

سبحانی برخی دیگر از علمای برجسته یزد ازجمله آیات عظام حسن یزدی، سید یحیی مدرسی، شهید آیت‌الله صدوقی (ره) سید جوادمدرسی را برشمرد و گفت: آیت‌الله مدرسی مورد توجه آیت‌الله بروجردی بود.

وی حوزه‌های علمیه را امانت خواند و اظهار امیدواری کرد: بتوانیم امانتی را که خداوند به دست ما داده است ازجمله مدرسه علمیه کاظمیه (ع) را قدر بدانیم و یک تذکر می‌دهم که یک نفر نمی‌تواند در همه رشته‌ها استاد باشد و چون جهان امروز یک جهان توسعه‌یافته است پس در این مدرسه دو رشته باید باهم پیش برود.

سبحانی توسعه رشته فقاهت را به‌عنوان کیان شیعه در این مدرسه تازه تأسی خواستار شد و افزود: باید خودمان در برابر سؤالات جدید جامعه آماده کنیم و مسئله بیان حقایق نیازمند حضور مبلغان خوش‌لهجه و عالم بری مردم است.

وی تصریح کرد: یک مبلغ علاوه بر مشترکاتی در فقه و اصول نیازمند حفظ قرآن، آشنایی به تاریخ انبیاء و اولیاء، آشنا به تاریخ اسلام، آشنا به حقوق زن و مرد است که بتواند در مردم تأثیرگذار باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ابهامات بزرگ در مسیر واگذاری سرخابی‌ها/ آغاز دوران جدید در استقلال و پرسپولیس