17 طرح حوزه منابع طبیعی در کردستان بهره برداری می‌شود


17 طرح حوزه منابع طبیعی در کردستان بهره برداری می‌شود

سنندج - ایرنا - همزمان با هفته دولت، 17 طرح حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری در مجموع با 88 میلیارد و 656 میلیون ریال در کردستان به بهره برداری می‌رسد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح‌ها شامل اجرای سازه‌های مکانیکی آبخیزداری با ۴۰ هزار متر مکعب، اجرای عملیات بیولوژیک جنگل‌کاری و توسعه جنگل در سطح ۷۱۴ هکتار، طرح تغییر الگوی مصرف سوخت با در اختیار قرار دادن ۴۷ دستگاه آبگرمکن خورشیدی با اعتبار چهار هزار و ۲۰۳ میلیون ریال در روستاهای دور افتاده و جنگلی و نیز احاله مدیریت ایستگاه تولید بذر گیاهان مرتعی حمدالله طهماسبی دوسر قروه است.

سعدی نقشبندی اضافه کرد: اعتبارات این پروژه ها با عنایت خاص رهبر معظم انقلاب از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای انجام عملیات‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری تامین و هزینه شده است.

وی با تاکید بر اینکه آبخیزداری مجموعه اقداماتی است که بر اساس اصول مدیریت پایدار حوزه آبخیز، به منظور حفاظت از منابع آب و خاک به اجرا در می‌آید، افزود: افزایش و توسعه پوشش گیاهی، کاهش فرسایش خاک و رسوب دهی، کنترل هرز آب‌ها، کاهش سیل خیزی، بهره وری بهینه از نزولات آسمانی، ارتقاء آگاهی عمومی و توسعه مشارکت مردم در حفاظت از منابع طبیعی به عنوان بزرگترین سرمایه ملی و کمک به توانمند سازی جوامع محلی از اهداف اجرای این طرح ها به شمار می آید.

از مجموع ۸۱ هزار بهره بردار عرصه های منابع طبیعی در کردستان ۶۷ هزار خانوار بهره بردار بخش مراتع و ۱۴ هزار بهره بردار عرصه جنگلی کردستان هستند.

۹۹۳۷ / ۳۰۳۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام