15 کودک کردستانی فیلم‌های سی و دومین جشنواره کودک و نوجوان را داوری می‌کنند


15 کودک کردستانی فیلم‌های سی و دومین جشنواره کودک و نوجوان را داوری می‌کنند

سنندج - ایرنا - 15 کودک 9 تا 15 ساله کردستانی فیلم‌های سی و دومین جشنواره فیلم کودک نوجوان را که اکران آن از 31 مرداد در سنندج آغاز و تا چهارم شهریور ادامه دارد،داوری می‌کنند.

اکران همزمان فیلم های سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان با فیلم «داستان‌های باغ جادویی» در سینما فروردین سنندج آغاز شد.

فیلم‌های «داستان های باغ جادویی» به کارگردانی آنتون کرینگز و آرنود بورون و «بنیامین» به کارگردانی محسن عنایتی نوش آبادی در اولین روز از جشنواره، فیلم های «جزیره گنج» به کارگردانی حمید رضا لوافی و «قطار آن شب» به کارگردانی حمیدرضا قطبی در دومین روز از جشنواره به روی پرده سینما می‌رود.

فیلم‌های «جوانمردان» به کارگردانی علی احمدی، «بیست و سه نفر» به کارگردانی مهدی جعفری روز شنبه ۲ شهریور، «اینجا خانه من است» به کارگردانی خیراله تقیانی پور و «منطقه پرواز ممنوع» به کارگردانی امیر داسارگر همزمان با روز یکشنبه سوم شهریور، «غرغرو وارد می شود» به کارگردانی آندرس کوتوریه و «تورنا ٢» به کارگردانی سیدجواد هاشمی در روز دوشنبه چهارم شهریور در سینما فرودین سنندج اکران می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در حاشیه آغاز اکران فیلم داستان‌های باغ جادویی به خبرنگاران اظهار داشت: ١٠ فیلم برگزیده سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان از ٣١ مرداد تا چهارم شهریور به مدت پنج روز در سینما فرودین سنندج آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه عدالت فرهنگی، گسترش فضای شادی و نشاط جشنواره به سراسر کشور از سیاست‌های سازمان سینمایی است، اضافه کرد: اکران همزمان جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان در سراسر کشور در راستای عمل به این سیاست است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان بیان اینکه فیلم های این دوره از جشنواره ساعت ۱۷ و ۱۹ در دو سانس برای علاقه مندان به سینمای کودک اکران می‌شود، افزود: هر روز ۲ فیلم برای کودکان و نوجوانان در این سینما اکران می‌شود.

قلعه شاخانی به آزمون داوران نوجوان سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودک و نوجوان نیز اشاره کرد و یادآور شد: ١٥ نفر از کودکان ٩ تا ١٥ ساله استان که توسط کانون پرورش معرفی شده اند، کار داوری فیلم های این دوره از جشنواره در سنندج را عهده‌دار هستند.

وی افزود: در بخش جنبی جشنواره به همت شهرداری سنندج و انجمن سینما جوانان ایران شعبه استان، پنج فیلم خاطر انگیز سینمای کودک با عنوان سینما خاطره در سینما روباز پارک جنگلی آبیدر و مناطق منفصل شهری (نایسر و ننله) سنندج میزبان کودکان و نوجوانان است.

قلعه شاخانی از تخصیص ١٠٠ قطعه بلیت جشنواره به صورت رایگان به مناطق محروم با همکاری امور اجتماعی استانداری و شهرداری سنندج خبرداد و گفت: بلیت‌های این جشنواره با ۵۰ درصد تخفیف به آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جهت ارائه به دانش آموزان شرکت کننده در پایگاه های تابستانی نیز پیش بینی شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اظهار داشت: در این دوره آثار مورد توجه مبتنی بر آموزه‌های اعتقادی، اخلاق نیکو، سبک زندگی، احترام به نهاد خانواده و همنوعان، نشاط و شادی، امید و اعتماد به نفس، تلاش برای پیشرفت، مسئولیت پذیری اجتماعی، دوستی با طبیعت و آمادگی مخاطب برای مواجهه با چالش‌های دنیای آینده است.

۹۹۳۶ / ۳۰۳۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینم از طرز تهیه آش گوشت + فیلم