افشاگری تخلفات شهرداری فردوسیه + اسناد جدید


عضو شورای شهر فردوسیه از سندسازی‌ها و تخلفات شهرداری این شهر پرده برداشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی نفریه عضو شورای اسلامی شهریار اظهار داشت: از شهریور ماه سال ۹۷ بارها از آقای علیرضا اسدی شهردار فردوسیه خواسته شده بود، برای پاسخگویی به مشکلات پروژه‌های عمرانی و تخلفات احتمالی صورت گرفته در معاونت عمران در دفتر شورای شهر فردوسیه حضور یابد.

نفریه گفت: در اواخر دی ماه ۹۷ بعد از عدم همکاری شهرداری فردوسیه طی نامه‌ای از رئیس شورای شهر فردوسیه درخواست کردم که در اجرای ماده ۶۰۶ قانون تعزیرات موضوع به همراه مدارک و مستندات به اطلاع دادستان شهرستان شهریار برسد و پس از این در نیمه اسفند ماه طی نامه‌ای از رئیس شورای اسلامی شهر فردوسی درخواست شد تا نامه‌های مربوطه به همراه اسناد و مدارک به همراه یک نسخه رونوشت به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی و سازمان بازرسی کل کشور ارسال شود که این نامه‌ها توسط رئیس شورا ارسال نشد و سر باز زده شد.

افشاگری تخلفات شهرداری فردوسیه + اسناد جدید

وی افزود: در تاریخ ۱۲ آذرماه سال ۹۷ طی نامه‌ای به رئیس شورای اسلامی با توجه اینکه ایرادات و شبهات متعدد در امور فنی و مالی پروژه‌های عمرانی شهرداری فردوسیه مشاهده شده بود و با توجه به اینکه در اواخر آبان ماه طی نامه‌ای به ایشان برای حضور در شورا ابلاغ شده، خواسته شد تا شهردار به همراه معاونین جهت پاسخگویی به سوالات در جلسه رسمی شورای حضور یابند.عضو شورای اسلامی فردوسیه گفت: بعد از دو مرتبه پیگیری در ۲۵ آذر ۹۷، طی نامه‌ای از سوی رئیس شورا از شهردار فردوسیه و معاونین برای حضور در جلسه ۲۶ آذرماه دعوت شد و پس از عدم اجابت دعوت شورای شهر توسط شهردار، برای مرتبه سوم در اجرای ماده ۷۸ و بندهای سه و هشت ماده ۷۶ قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی تذکر داده شد.

افشاگری تخلفات شهرداری فردوسیه + اسناد جدید

وی ادامه داد: ۲۵ اردیبهشت امسال طی نامه‌ای مجدداً برای حضور شهردار فردوسیه در جلسه شورای شهر درخواست شد که این بار نیز شهردار اعلام همکاری نکرد و در خرداد ماه سال جاری با توجه به اینکه طی چندین ماه بارها از شهردار فردوسیه برای حضور پاسخگویی دعوت شد و با توجه به تغییر اسناد در واحد عمران شهرداری فردوسیه و عدم مطابقت پروژه‌های اجرایی، درخواست تحقیق و تفحص از واحد عمران شهرداری داده شد.

افشاگری تخلفات شهرداری فردوسیه + اسناد جدید

عضو شورای شهر فردوسیه خاطرنشان کرد: پس از آن طی نامه‌ای به دادستان شهریار درخواست بررسی و صدور دستور پیرامون تفاوت مدارک ارائه شده، ارسال شد و مسؤول واحد عمران شهرداری فردوسیه با حضور در اداره آگاهی غرب استان تهران مدارکی غیر از آنچه که به شورای شهر ارسال شد، ارائه داد و همین مدارک به دفتر امور شهری و شوراهای استانداری تهران نیز تحویل داده شد و اسناد ارائه شده شورای شهر فردوسیه را ساختگی خواند.

افشاگری تخلفات شهرداری فردوسیه + اسناد جدید

نفریه اضافه کرد: در ۵ مرداد سال جاری نامه به فرمانداری شهرستان شهریار ارسال شد و در این نامه ذیل ارائه مدارک، ذکر شد که یک مورد پرونده زیرسازی جدول‌گذاری و آسفالت کوچه‌های رز، تختی، جنت، مدرس، نیستان، هاله و دیگر موارد در مجموعه ۱۶ کوچه مساحت ۱۰ هزار متر مربع در زمان شهردار سابق انجام پذیرفته که تفاوت‌هایی میان وضع فیزیکی موجود پروژه و مدارک موجود در پرونده وجود دارد.

وی ادامه داد: مدارک موجود در پرونده حتی در جزئیات و اعداد با اسناد و مدارک ارائه شده به شورا متفاوت بود و تغییر اساسی یافت تا به واقعیت فیزیکی روی زمین نزدیک شود و دو گونه سند از قریب به اتفاق مدارک وجود داشت که پرداخت وجه نیز بر اساس اسناد ارائه شده به شورا انجام شد.

عضو شورای فردوسیه عنوان داشت: شهرداری فردوسیه طی نامه‌ای در آذر ماه ۹۷ درباره پروژه آسفالت کوچه‌های مذکور اظهار داشته که کلیه آزمایشات توسط آزمایشگاه ذیصلاح معتبر صورت گرفته و شهرداری دخالتی در نتایج آزمایشات نداشته است در صورتی که طی نامه‌ای مورخ ۲۰ آذر ۹۷ مواردی از تحکم شهرداری به آزمایشگاه در خصوص تغییر عنوان از خاک‌ریزی به زیر اساس در پروژه جاده مواصلاتی رامین به شاهدشهر که قیمت آن حدود ۲ برابر است، وجود دارد.

نفریه گفت: نتایج آزمایشات و صورتجلسات در پروژه کوچه‌های روستا، تختی، جنت، مدرس و غیره آسفالت به ضخامت‌های ۳.۹۶ و ۷.۹۸ گزارش شده در حالی که نتایج واقعی آزمایش شده توسط آزمایشگاه هم این شورا ضخامت بین ۴ تا ۸ سانتی متر و میانگین حدود ۷.۷ سانتی متر در یک لایه را گزارش می‌دهد.

افشاگری تخلفات شهرداری فردوسیه + اسناد جدید

وی افزود: طبق برآوردهای انجام شده حدود ۴.۲۴ سانتی متر اختلاف میان تفاوت ضخامت واقعی و صورت جلسه شهرداری وجود دارد که هزینه‌ای حدود ۵۵ درصد بیشتر از آنچه که واقعا انجام شده به بیت‌المال تحمیل شده است و اهالی و ساکنان کوچه‌های مذکور نیز طی استشهادیه انجام یک لایه آسفالت را تایید کردند.

عضو شورای شهر فردوسیه خاطرنشان کرد: درباره ارائه اسناد جدید توسط واحد عمرانی شهرداری فردوسیه نیز طبق شواهد جدید پیداست که تنها ضخامت آسفالت در اسناد تغییر پیدا کرده تا با واقعیت اجرا شده همخوانی داشته باشد اما در نتیجه بعد از حساب و ضرب اعداد در ضرایب عدد نهایی که ۱ میلیارد و ۶۱ میلیون تومان بود، به دست نمی‌آید و اختلاف به وجود آمده را تحت عنوان مالیات پوشش دادند تا با عدد نهایی مطابقت داشته باشد.

نفریه تصریح کرد: تمام اسناد و صورت جلسه ارائه شده به شورا توسط پیمانکار و ناظر پروژه امضا شده بود.

افشاگری تخلفات شهرداری فردوسیه + اسناد جدید

وی خاطرنشان کرد: این پروسه از حدود یک سال گذشته طی تذکرات و درخواست‌های مختلف با شهرداری فردوسیه مطرح شد و به طور مثال این پروژه آسفالت در زمان شهردار سابق انجام و در زمان شهردار فعلی تحویل قطعی شد و قسمت عمده‌ای از وجوه مربوطه پرداخت شده است.

عضو شورای شهر فردوسیه تصریح کرد: برای جلوگیری و سوءاستفاده از بیت‌المال و حق مردم شهر فردوسیه وارد فاز رسانه‌ای موضوع شده‌ام و اینجانب آمادگی کامل دارم با اسناد و مدارک دقیق در خدمت مراجع نظارت و قضایی باشم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس