به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ، سید رضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی در مراسم اختتامیه سومین کنگره ملی دستاوردهای علوم ورزشی و سلامت و نخستین کنگره ی مدیریت راهبردی در ورزش که در منطقه ی آزاد بندر انزلی برگزار شد با اشاره به سبقه ی تاریخی استان گیلان ،اظهار داشت : استان گیلان با سبقه ی تاریخی و تمدنی خود نگین درخشان فرهنگ ایران زمین است و مردمان این سرزمین به لحاظ فرهنگ و اصالت شایسته ی تقدیر هستند.

وی در خصوص مدیریت راهبردی در ورزش افزود : در کشور نیازمند تفکر و برنامه های استراتژیک هستیم . ضرورت دارد که از سطح تصمیم گیری فردی و سلیقه ای و روزانه و ماهیانه عبور کنیم و به یک پلان استراتژیک در کشور برسیم .

صالحی امیری ادامه داد : برای رسیدن به هدفهایی که از برنامه های استراتژیک حاصل می شود باید جهش بلندی صورت گیرد .

وی با اشاره به لزوم وجود مدیریت استراتژیک در ورزش گفت : جامعه ی ما به سرعت در حال تغییر و تحول در حوزه های مختلف فرهنگی و اجتماعی است و عمق این تغییرات بسیار گسترده می باشد .

صالحی امیری خاطر نشان کرد : اتفاقات عظیمی در حوزه ی مجازی ،اجتماعی ، اقتصادی و غیره در حال رخ دادن است و الزاما نیازمند یک برنامه ی استراتژیک برای مقابله با تغییرات اجتماعی هستیم و باید شکاف ها و گسل های اجتماعی را شناسایی و از آسیب ها جلوگیری نماییم.

وی با بیان اینکه ایجاد نشاط اجتماعی مهمترین عامل برای توسعه است ، اذعان داشت : یک جامعه برای پیشرفت و توسعه نیازمند نشاط اجتماعی و حس تعلق خاطر به سرزمین خود است و این نشاط پویایی و حرکت را به دنبال می آورد و ورزش می تواند در این خصوص بسیار موثر باشد .

صالحی امیری با اشاره به موقعیت ورزش در کشور تصریح کرد : امروز همه ی ارکان ورزش از وزارت ورزش و جوانان و همه ی دست اندرکاران حوزه ی ورزش به نتیجه رسیده اند که برای توسعه ی ورزش کشور باید از حاشیه ها بپرهیزیم و دور شویم .

وی گفت : در جهت توسعه ی ورزش قهرمانی و کسب کرسی های بین المللی جهش خوبی را آغاز کرده ایم و خوشبختانه این بستر در کشور هم اکنون فراهم است .

صالحی امیری در پایان گفت : با سرعت به سمت قله های توسعه در حرکتیم و نسل جدید در ورزش قهرمانی ایران در حال رویش هستند و آینده ی ورزش کشور را رقم خواهند زد و سکوهای آسیایی و جهانی را فتح خواهند کرد .همه ی ظرفیت ورزش قهرمانی کشور در مسیر رسیدن به المپیک 2020 توکیو برای سکوهای این رویداد ورزشی مهم برنامه ریزی شده اند.