خشونت گسترده نیروهای امنیتی میانمار علیه مسلمانان روهینگیا


خشونت گسترده نیروهای امنیتی میانمار علیه مسلمانان روهینگیا

سازمان ملل متحد در گزارشی که پنجشنبه منتشر شده از خشونت‌ جنسی گسترده نیروهای امنیتی میانمار علیه مسلمانان روهینگیا خبر داده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سازمان ملل متحد در گزارشی روز پنجشنبه نوشته خشونت جنسی نیروهای امنیتی میانمار علیه مسلمانان روهینگیا آنقدر گسترده و شدید است که قصد این کشور برای نسل‌کشی اعضای این گروه اقلیت را نشان می‌دهد و مصداقی از جرائم جنگی و جنایت علیه بشریت به شمار می‌رود.

گزارش «هیأت حقیقت‌یاب بین‌‌المللی» سازمان ملل متحد در خصوص میانمار گفته که نتایج تحقیقات این گروه نشان می‌دهد سربازان ارتش میانمار با بی‌اعتنایی به قوانین بین‌المللی و موازین حقوق بشر «به صورت معمول و نظام‌مند اقدام به تجاوز، تجاوز گروهی و سایر اقدامات خشونت‌آمیز جنسی علیه زنان، دختران، پسران و مردان روهینگیا می‌کنند.»

گزارش سازمان ملل که در نیویورک از آن رونمایی شد هدف حکومت میانمار از این خشونت‌های جنسی را «کشتن زنان جامعه روهینگیا و وارد آوردن صدمات بدنی و روحی به زنان و دختران این گروه اقلیت» عنوان کرده است. هدف نهایی حکومت میانمار نابودی جامعه روهینگیا و انجام تدابیری است که از زاد و ولد در میان این گروه جلوگیری می‌کند.

پیشتر گزارش شده نظامیان دولتی میانمار هم‌اکنون در حال مبارزه با گروه‌های قومی در استان‌های «راخین» و «چین» هستند. بیست و دوم ماه ژوئن (اول تیرماه)، مقامات به شرکت‌های مخابراتی فرمان دادند که اینترنت را در این دو استان قطع کنند. «یانگی لی» کارشناس مستقل سازمان ملل متحد در زمینه حقوق بشر در میانمار پیشتر گفته بود که ارتش احتمالا به این وسیله، به صورت گسترده حقوق بشر را در دو استان یاد شده، نقض می‌کند.

در پی سرکوب‌ها در سال ۲۰۱۷، بیش از ۷۳۰ هزار نفر از مسلمانان روهینگیا به بنگلادش گریختند. بازرسان سازمان ملل گفته‌اند که اقدامات میانمار اعم از کشتار جمعی، تجاوز، آتش‌سوزی گسترده و اعدام با هدف نسل‌کشی صورت گرفته‌اند.

مردادماه سال گذشته هم یک مؤسسه بین‌المللی طی تحقیقاتی به این نتیجه رسید که بیش از ۲۴ هزار مسلمان روهینگیا از آگوست ۲۰۱۷ به دست نیروهای دولتی میانمار کشته شده‌اند.

در این گزارش آمده بود که نیروهای دولتی میانمار به ۱۷۷۱۸ زن و دختر روهینگیایی تجاوز کرده‌اند. همچنین در تهاجم ارتش میانمار به مسلمانان این کشور، ۱۱۵ هزار خانه آتش زده و ۱۱۳ هزار منزل نیز ویران شدند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا