جشنواره شیره پزی انگور در کاشمر برگزار شد


جشنواره شیره پزی انگور در کاشمر برگزار شد

مشهد- ایرنا- نخستین جشنواره شیره پزی انگور در روستای قوژد بخش مرکزی شهرستان کاشمر در خراسان رضوی برگزار شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشمر عصر پنجشنبه در حاشیه این رویداد به خبرنگار ایرنا گفت: اغلب باغداران کاشمر در فصل برداشت انگور با روش‌ های بومی و محلی اقدام به تهیه شیره انگور می‌ کنند.

رضا یوسفی افزود: این جشنواره با همکاری اقامتگاه بومگردی رمضان بیگ روستای قوژد و سازمان مردم نهاد گردشگری یادآوران میراث دیار ترشیز با هدف معرفی این محصول برگزار شد تا ضمن آشنایی و آموزش با نحوه تولید شیره انگور ارگانیک، زمینه فروش مستقیم این محصول برای تولید کنندگان فراهم شود.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه شیره انگور به روش خاص و با خاک مخصوص تهیه می‌ شود در تلاش برای ثبت دانش بومی فرآوری شیره انگور هستیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشمر با اشاره به برگزاری سنت شیره پزی انگور همراه با آئین‌ های خاص گفت: این سنت بهانه‌ ای برای حضور گردشگران و معرفی این محصول می‌ شود.

وی با بیان اینکه جشنواره شیره پزی انگور یکی از رویدادهایی است که در اطلس رویدادهای شهرستان به مرکز استان و تهران معرفی شده افزود: در حال برنامه‌ ریزی برای برگزاری رویداد هایی همانند جوز ریزان، برداشت بادام و امثال آن هستیم که در این زمینه نیازمند همراهی جامعه محلی می باشیم.

یوسفی با اشاره به برگزاری ۳۰ رویداد گردشگری تا پایان امسال اظهار داشت: تلاش بر نهادینه شدن برگزاری جشنواره‌ های مختلف دیگر مانند جشنواره ریواس، سمنو پزان و از این قبیل داریم تا به عنوان رویداد های گردشگری در اطلس رویدادها قرار گیرند.

شیره انگور یک شیرینی بسیار سالم و مقوی است که علاوه بر مصارف مختلف خاصیت درمانی نیز دارد.

کاشمر در ۲۲۸ کیلومتری مشهد واقع است.

۷۴۹۷ /۶۰۵۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | دلخوری و ناراحتی شدید رابعه اسکویی از مازیار لرستانی؛ مجری برنامه متعجب شد