سی و دومین جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان افتتاح شد


سی و دومین جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان افتتاح شد

پرواز پروانه های سی و دومین جشنواره فیلم کودک و نوجوان همراه با فریادهای سرخوشانه کودکان و نوجوانان و در میان خاطرات پدران و مادران در باغ غدیر اصفهان اوج گرفت. کلاه قرمزی به همراه خانواده مادربزرگِ آغاز کننده برنامه افتتاحیه بودند؛ سفری که خاطرات کودکی پدرها و مادرهایی را زنده کرد که در انتظار خاطره سازی برای فرزندانشان بودند. هرچند سال ها از...

پروانه های سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان در حالی بر فراز گنبدهای فیروزه ای اصفهان اوج گرفتند که کودکان به استقبال آنها رفتند و همراه با بزرگان سینمای کودک، چون مرضیه برومند، پوران درخشنده و الهام رشیدی آغازی دیگر را برای جشنواره رقم زدند.

پرواز پروانه های سی و دومین جشنواره فیلم کودک و نوجوان همراه با فریادهای سرخوشانه کودکان و نوجوانان و در میان خاطرات پدران و مادران در باغ غدیر اصفهان اوج گرفت.

کلاه قرمزی به همراه خانواده مادربزرگِ آغاز کننده برنامه افتتاحیه بودند؛ سفری که خاطرات کودکی پدرها و مادرهایی را زنده کرد که در انتظار خاطره سازی برای فرزندانشان بودند. هرچند سال ها از این خاطرات می گذرد، اما برای آنان که با کلاه قرمز ی، مریم و میتیل ها بزرگ شده اند، همچنان ماندگار است.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام محمدعلی انصاری مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اصفهان به قرائت پیام عباس صالحی وزیر ارشاد اسلامی پرداخت. در پیام وزیر توجه به کودکان سیل زده حائز اهمیت بود. در این پیام آمده بود: «در شرایطی که پیش از هر وقتی نیاز به وحدت داریم اکران گسترده فیلم ها در همه نقاط موجب خرسندی است.» علیرضا تابش دبیر سی و دومین جشنواره فیلم کودک و نوجوان از همراهی برگزارکنندگان جشنواره تشکر کرد و گفت: خرسندیم که همه در شهر ریشه دار اصفهان گرد هم آمدند و تلاش کردند تا این جشن به صمیمانه ترین ترتیب ها برگزار شود.

در ادامه مراسم قدرت الله نوروزی، شهردار اصفهان نیز سینما را عصای جادویی دانست که می تواند آرمان های ملت را به نمایش بگذارد و گفت: سینما می تواند به وسعت افق دید مخاطبان و قوه خلاقه سازندگان خویش در جامعه اثر گذارد. پس از سخنرانی ها ۱۷۰ کودک و نوجوان، روی صحنه آمدند و نواهای لطیف کودکانه ای را نواختند که با تشویق پرشور حضار همراه بود.

مراسم به نقطه عطف خود رسید. با پخش برنامه ای که با اجرای عمو مهربان و خاله رویا همراه بود، از کودکان سیل زده دعوت شد تا روی صحنه بیایند. شاید سیل، سقف خانه های این کودکان را با خود برده است و زمین در پایشان را گل ولای بلعیده، اما رویاها و لبخندهایشان همچنان استوار و محکم است.کودکان سیل زده از شهرهای سوسنگرد و شیرین شهر آمده بودند و با خود قصه باران را آورده بودند. با بادکنک های سیاه و با کلماتی که آکنده از اندوه بود، داستان ویرانی هایشان را گفتند.

« دنیای سفر » این نوشته را از « دنیای اقتصاد » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر