طرح«هوای تازه» به دنبال جریان سازی سرود مسجدی است


طرح«هوای تازه» به دنبال جریان سازی سرود مسجدی است

قهرمانی گفت: با آموزش تخصصی مربیان سرود مساجد در قالب طرح ملی«هوای تازه» تلاش داریم شاهد جریان سازی این مربیان مسجدی درحوزه سرود کشورباشیم.

«حسن قهرمانی» در خصوص اهمیت اجرای طرح ملی«هوای تازه» و نحوه شکل گیری این دوره آموزشی به خبرنگار شبستان در ساری گفت: طرح ملی سرود مساجد کشور در راستای منویات مقام معظم رهبری (حفظه الله) که فرمودند سرود می تواند هوای تازه ای در جامعه ایجاد کند، شکل گرفت.

وی با بیان اینکه با توجه به پتانسیل های موجود مساجد و بررسی زوایای مختلف سرود کشور، طرح ملی هوای تازه طراحی شده تا انشاالله در آینده رونق سرود مساجد خروجی این طرح باشد، افزود: این طرح در شش گام ترسیم شده است.

مدیر هنری ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به اینکه مراحل اجرای گام های این طرح ملی براساس اولویت بندی های کانون های مساجد اتفاق می افتد، تصریح کرد: برای سال 98 سه گام این طرح که تا مرحله تولید آثار است جلو می رویم و تا سال 99 ادامه این طرح با هدف رسیدن به باکس هایی از سرود برای پخش از رسانه ها و وارد شدن سرود به عنوان یک محصول درون خانواده ها اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه درگام اول بحث شناسایی مربیان گروه های سرود مساجد صورت گرفت، افزود: گام دوم این طرح با محوریت آموزش علمی و تخصصی سرود از 13-17 مرداد ماه سال جاری به میزبانی اردوگاه شهدای خرماکلااستان مازندران انجام شد.

قهرمانی مدرسین این دوره آموزشی را «بخشی، حقی، میلاد قربان پور، ذوالفقاری» معرفی کرد و ادامه داد: این استادان برجسته سرود و موسیقی در بخش های مختلف تدرییس برای مربیان گروه های سرود مساجد کشور را عهده دار بودند.

وی یادآورشد: در پایان دوره آموزشی خرج سوادکوه، آزمون تعیین سطح از مربیان حاضر در دوره گرفته شد و این آزمون ملاک ادامه مسیر در گام های بعدی طرح ملی هوای تازه بوده است.

قهرمانی با بیان اینکه 110 مربی برخوردار از حداکثر 30 سال سن از همه استان ها در این دوره شرکت کردند، ابراز امیدواری کرد: با آموزش تخصصی مربیان سرود مساجد بتوانیم شاهد جریان سازی این مربیان مسجدی در کشورباشیم و سرود را بصورت حرفه ای ادامه دهند.

وی با بیان اینکه با تشکیل شورای مشورتی سرود و بکار گیری بزرگان این حوزه، پیگیر برگزاری هرچه بهتر طرح ملی هوای تازه هستیم، خاطرنشان شد: انشاالله ماحصل کار مورد قبول رهبرمعظم انقلاب اسلامی امام خامنه ای (دامت برکاته) واقع شود.

پایان پیام/286

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طَرح ِ اَندام ِ درد