برگزاری جشنواره ملی سرود فجر در دستور کار فعالان مسجدی


برگزاری جشنواره ملی سرود فجر در دستور کار فعالان مسجدی

عنایتی با بیان اینکه با اجرای طرح ملی «هوای تازه» تولید آثار فاخر در حوزه سرود را با هدف انتقال پیام های ملی و انقلابی به جهانیان را پیگیر هستیم، گفت: برگزاری جشنواره سرود فجر نیز به همت تیم اجرایی این طرح ملی مورد توجه است.

«سعید عنایتی» در گفتگو با خبرنگار شبستان در ساری با اشاره به اهمیت آموزش مربیان گروه های سرود، اظهار کرد: سال هاست که یکی از دغدغه های اصلی سرودی های کشور این که یک طرحی، قدم به قدم از مرحله شناسایی و استعدادیابی تا جشنواره با هدف تقویت سرود اجرایی شود.

وی با بیان یانکه جهت رفع دغدغه مربیان سرود کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، طرح ملی« هوای تازه» طراحی و در حال اجرااست، افزود: این طرح در شش گام برنامه ریزی شد.

دبیراجرایی طرح ملی هوای تازه با اشاره به اینکه در گام اول طرح شناسایی و استعدادیابی مربیان سرودی مساجد انجام شد، گفت: در گام دوم بحث آموزش تخصصی و علمی به میزبانی استان مازندران برگزار شده است.

وی با بیان اینکه در گام سوم تولید سرود های ارزشی و انقلابی در دستور کار قرار دارد، افزود: اجرای سرودها به صورت صحنه ای و میدانی و تولید نماهنگ را در گام چهارم پیگیر هستیم.

عنایتی با بیان اینکه در گام پنجم این طرح پیش بینی شده تا این گروه های سرود مطابق توافق های لازم با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مرحله ثبت و ساماندهی برسند و کدهای شناسایی دریافت کنند تا در نقاط مختلف کشور بتوانند کار خودشان را به بهترین شکل ممکن ارائه دهند، اضافه کرد: در گام شش برگزاری جشنواره ملی سرود فجر را به همت مسجدی ها در دستور کار داریم.

وی در خصوص نحوه اطلاع رسانی به مربیان سرود برای حضور در این طرح ملی، اظهار کرد: مربیان سرود مساجد کشور آثار خود را در قالب فیلم های سه دقیقه ای به دبیرخانه طرح ملی« هوای تازه» در ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ارسال و با ارزیابی 220 اثر 110 مربی ازمساجداستان های مختلف کشوربرای شرکت در این طرح به میزباین مازندران دعوت شدند.

عنایتی با اشاره به اینکه شرکت کنندگان در این دوره مربیان جوان مساجد هستند و گروه سرود مسجدی دارند و کارشان تازه است و نقاط قوت و ضعفی هم ممکن داشته باشد، ادامه داد: در حاشیه برگزاری این دوره آموزشی در سوادکوه نشست های نقد و بررسی آثار این مربیان برگزار سد و مربیان جوان نقاط ضعف و قوت را آموختند.

وی ابراز امیدواری کرد: این دوره آموزشی موجب پیشرفت مربیان گروه های سرود مساجد شود.

دبیراجرایی طرح ملی هوای تازه با اشاره اینکه سرود نظم، وحدت و همدلی را آموزش می دهد، تاکید کرد: در پی لبیک به فرموده رهبری(دامت برکاته) تلاش داریم پیام های ملی، دینی و انقلابی خود را به گوش مخاطب در نقاط مختلف دنیا برسانیم.

عنایتی خاطرنشان شد: مربیان سرود در این دوره نکات بسیار خوب فنی را آموختند و امیدواریم این نکات فنی و علمی در گروه های سرود مساجد بکار بسته شود و آثار فاخری دریافت کنیم و میزان قابل توجه پیشرفت را نظاره گر باشیم.

وی با بیان اینکه طرح ملی سرود هوای تازه در یک بازه زمانی 2سال در حال اجرا است، گفت: با اجرای این طرح اجراهای مشترک و سراسری نظیر اجرای سرود 40 هزار نفری در 12 بهمن ساعت 9و33 دقیقه به مناسبت بازگشت خمینی کبیر به میهن اسلامی را پیگیر هستیم.

عنایتی با بیان اینکه با خواندن سرود در مسجد هوای دل ها تازه می شود، افزود: هوای تازه، دنیای ارتقای سرود کشور خواهد بود.

پایان پیام/286

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در